Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1302
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har tatt 180mg kodein ila 90 min. Kjenner kun på en veldig svak slapphet, men null eufori eller noe som kjennes som rus. Har null toleranse for opiater... Rart?
Finner ikke noe info akkurat nå, men mener det ikke er alle som klarer å dra nytte av kodein pga at levra ikke klarer å bryte det ned. Tror jeg.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Finner ikke noe info akkurat nå, men mener det ikke er alle som klarer å dra nytte av kodein pga at levra ikke klarer å bryte det ned. Tror jeg.
Vis hele sitatet...
Korrekt!

"Codeine is a widely used opioid analgesic and is sometimes given post-operatively for pain relief in children. Codeine has a very low affinity for opioid receptors and is partially metabolised to morphine in the liver via the cytochrome P450 enzyme 2D6 (CYP2D6).

Genetic differences in the expression of the CYP2D6 enzyme results in differences in the extent to which codeine is metabolised. Patients deficient in or lacking this enzyme cannot convert codeine to morphine and therefore may not obtain adequate analgesic pain relief. Conversely, patients who metabolise codeine very rapidly (ultra-rapid metabolisers) are at increased risk of developing adverse effects of opioid toxicity, even at low doses"


https://www.medsafe.govt.nz/profs/PU...013Codeine.htm
Legger til at det er rundt 10% av mennesker som ikke har velfungerende cyp2d6 reseptorer.

Går du på ssri vil dette også gjøre at kodein ikke fungerer.
Ja dæven det hadde jeg glemt. Er nok der det ligger