Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2986
bakgrunnsbilde
11 5
jeg lurer litt på ossen metoder dere bruker for å ''spare'' på sakene, for eksempel si at du har en 10er med røykings: jeg pleier da og dele dem opp i 1ere og 2ere slik at jeg har litt mer kontroll.

Samme gjelder andre ting, for å porsjonere for å spare. Så har vi jo den åpenbare regla: bruk mindre, trapp ned osv..

hva gjør dere?
Har et slags motto som sier at "har jeg, så tar jeg".

Personlig synes jeg det er bedre å ha maks ønsket effekt over noe tid, enn å ha (for) liten effekt over lengre tid.

Ja, jeg går fortere tom, men jeg har ikke vondt av å være nykter noen dager/uker heller...
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Prøver å minimum dele opp et gram i tre jeg da
Wannabe cannaisseur
3 1
Sitat av skråstrek Vis innlegg
jeg lurer litt på ossen metoder dere bruker for å ''spare'' på sakene, for eksempel si at du har en 10er med røykings: jeg pleier da og dele dem opp i 1ere og 2ere slik at jeg har litt mer kontroll.

Samme gjelder andre ting, for å porsjonere for å spare. Så har vi jo den åpenbare regla: bruk mindre, trapp ned osv..

hva gjør dere?
Vis hele sitatet...
Når det er lenge til neste påfyll i heimen så pleier jeg å sette meg til med vekten og veie opp klumper til jeg har "standard" dosering og tar bare en av gangen når jeg skal lage, ta to når du skal flotte deg eller vil ha mer effekt, da kan du faktisk telle antallet doseringer du har igjen og kan lett holde styr på hvor mye du bruker.

Tips for at det ikke skal bli dårlig når det ligger i små klumper er å ta det inn i kjøleskapet sånn at det ikke decarber/overcarber (blir bare CBD etter lang nok tid). Sleng grinderen i frysen og lad med en og en klump som du drysser over før du ruller.

Brunt i frys er helt genialt spesielt når det er skikkelig klissete og vanskelig å jobbe med, det blir så hardt at du kan grinde det uten problemer og du får støv ut av grinderen som henger seg fast i det du ruller med med en gang det får romtemperatur igjen.

Det er objektivt men jeg synes jeg får mest effekt og bedre forbrenning når man går via frysen siden det blir små krystaller fremfor litt større klumper som gjerne ikke brenner helt opp.
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når det er hasjnarkotikasprøyter det er snakk om, prøver jeg å røyke (injisere) minst mulig om gangen og vente litt med å innta mer. Av og til er bittelitt, altså en klump på størrelse med ris, nok for meg. Andre ganger må jeg hente en klump til.

Plutselig har jeg masse igjen.
funker dårlig for min del å gjemme unna saker, klarer det av og til men er samme fett, har jeg det så røyker jeg det, pleier å kjøpe en 3-4g og så røyker jeg hele uka for å så gå en uke av, funker fint for min del
Pipe!! Alltid pipe!! Med enda flere utropstegn, frista litt med caps lock.

Når flere blander opp 0.2-0.3 på en sigg og mekker, røyker den samme dag/eller alt på en gang

Så kan jeg blande opp det samme, og i en arbeidsuke så varer det litt varierende med ei uke til 4 dager. Men helga tar litt mer... ikke være hasjsprøytenarkoman (��)

Men fra spøk til en kasse med granater, pipe er veldig økonomisk gå for pipe
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Leser mye over her jeg ikke fatter. Riskorn mekk å guden vet hva. Her går det ca en 5 på en uke. Mekker tre ganger av to sigg hver gang. Dvs rett under grammern pr sigg. Dette blir inntatt med vannbong. tre fire trekk på rappen i skogen Ett par ganger pr dag mellom 17 - 23, da finner jeg senga. Sånn sparer jeg... Forsøkte meg med dosett boks. 0,5 pr dag, men det funka dårlig.
R.i.p 23.04.2021
Spare funger dårlig. Jo mer man har jo mer brukes fortere
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kanskje litt skittent og ikke helt on point, men når jeg røyker så capper jeg alltid når det er 2-3 trekk igjen. Når jeg går tom og desper så tømmer jeg askebegeret og mekker opp bongtrekk av restene :P
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kanskje litt skittent og ikke helt on point, men når jeg røyker så capper jeg alltid når det er 2-3 trekk igjen. Når jeg går tom og desper så tømmer jeg askebegeret og mekker opp bongtrekk av restene :P
Vis hele sitatet...
Neida, vi har alle vært der et sted i livet! Men når jeg ble eldre kutta jeg ut! Da er det faktisk bedre å peise inn noe piller for å sove isteden. Tilogmed skrapt pipa å røyka det.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har forsøkt mange ganger og være sparsom i min tid med amfetamin og opiater. Sa alltid til meg selv "den femmeren her skal være en uke" eller "de 50 pillene her skal jeg styre lenge og bare holde meg frisk" gikk på en smell hver gang. Femmeren med makka ble skutt opp i løpet av et par dager og morfin pillene forsvant også mye fortere enn planlagt. Det eneste jeg klarte og drøye litt på var fentanyl de gangene jeg gikk til innkjøp av det
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg kjøpte meg vaporizer (Dynavap). På det lengste tror jeg at jeg har klart meg med et gram nesten en hel uke, ved å ta noen trekk på kvelden litt før jeg skal sove hver dag.
Anonym bruker
"Snill Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har aldri klart å være sparsom før det er tomt. Noen få ganger har jeg delt opp siste restene skrapa opp fra gulvet fra tidligere mekking og x antall måneder med tråkking. Delt opp i to kickere og røyka på binders med sugerør under glass. Det har egentlig aldri gitt ønsket funk så har jeg så lite igjen slenger jeg det heller med på forrige dosen og lager en ekstra feit joint så ikke noe går til spille.
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skal fikse meg en kvarting med heroin i dag og spare det til i morgen. Wish me good luck
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg kjøpte meg vaporizer (Dynavap). På det lengste tror jeg at jeg har klart meg med et gram nesten en hel uke, ved å ta noen trekk på kvelden litt før jeg skal sove hver dag.
Vis hele sitatet...
Gram på en uke hørtes også ganske ekstremt ut, dette spørsmålet kan nesten ikke stilles uten å tråkke noen i trynet. Så jeg beklager på forhånd, har dere jobb? Eller er dere hjemme store deler om dagen og kvelden? I en jobb uke skal jeg faen meg røyke tett og da går det nok en 0.5 i uka
R.i.p 23.04.2021
Sitat av 420master Vis innlegg
Gram på en uke hørtes også ganske ekstremt ut, dette spørsmålet kan nesten ikke stilles uten å tråkke noen i trynet. Så jeg beklager på forhånd, har dere jobb? Eller er dere hjemme store deler om dagen og kvelden? I en jobb uke skal jeg faen meg røyke tett og da går det nok en 0.5 i uka
Vis hele sitatet...
0.5 i uka?? Når ting kostet halve prisen & jeg holdt på daglig,da gikk det 5g om dagen.. uføre
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av 420master Vis innlegg
Gram på en uke hørtes også ganske ekstremt ut, dette spørsmålet kan nesten ikke stilles uten å tråkke noen i trynet. Så jeg beklager på forhånd, har dere jobb? Eller er dere hjemme store deler om dagen og kvelden? I en jobb uke skal jeg faen meg røyke tett og da går det nok en 0.5 i uka
Vis hele sitatet...
Ja, fast jobb 07-15, mandag til fredag.
Avhengigheten min tilsa at jeg måtte røyke hver kveld for å få sove. Hvis ikke lå jeg i senga som et svett nervevrak.

Ble ofte sittende oppe til 01-02 på natta på grunn av røykingen, noe som var ekstremt slitsomt med tanke på at jeg skulle opp igjen 0530.
I gjennomsnitt brukte jeg vel ca 10g+ hver måned.


Har det ekstremt bra nå etter at jeg klarte å legge det bort. Søvnproblemene er borte, formen er god, humøret er bra og ting er generelt sett mye bedre nå enn det var.
Måtte holde ut et par uker med svette, så et par måneder med sterkt savn og at jeg flere ganger om dagen satt å tenkte på hvor mye ønsker å ta noen trekk.
Savner det jo selvfølgelig fortsatt, men ikke slik at det plager meg. Ofte tenker jeg at det hadde vært godt med en J en fredags kveld, men det var slik jeg aldri klarte å slutte også. Hvis jeg først har det liggende, så finner jeg en grunn til å forsvare noen trekk hver eneste kveld
Sitat av 420master Vis innlegg
Gram på en uke hørtes også ganske ekstremt ut, dette spørsmålet kan nesten ikke stilles uten å tråkke noen i trynet. Så jeg beklager på forhånd, har dere jobb? Eller er dere hjemme store deler om dagen og kvelden? I en jobb uke skal jeg faen meg røyke tett og da går det nok en 0.5 i uka
Vis hele sitatet...
Er ikke meningen å lage sport av størst mulig joints. Men om du røyker "tett" og bruker 0.5 i uka. Hvor mange joints totalt? 10 joints på 0.05? Kan ikke skjønne at det gir noe særlig effekt.
Sitat av knert1 Vis innlegg
Er ikke meningen å lage sport av størst mulig joints. Men om du røyker "tett" og bruker 0.5 i uka. Hvor mange joints totalt? 10 joints på 0.05? Kan ikke skjønne at det gir noe særlig effekt.
Vis hele sitatet...

Les første posten min da! Røyker aldri joint! Kanskje en med grønt på sommeren, men er ikke så glad i grønt lenger heller.

Alltid pipe!! Og har røyka fast i over 15 år. Fatter ikke hvordan kamerater har putta 0.7 i en sigg etc på bongtrekk


TS spurte hva slags metode vi bruker, alltid røyket pipe eller bong da dette er mer økonomisk i lengden. Handlet 10G sist men da var jeg hjemmeværende og holdt i over 6 uker
Sist endret av 420master; 16. mars 2021 kl. 16:38.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vaper grønt 90% av tiden, resten bruker jeg en onehitter som ligner på en sigg. Sjeldent jeg røyker nå, kan gå ukesvis imellom hver gang.

Jeg måler opp 9 doseringskapsler pr dag, så bruker jeg en slik ved behov ila dagen. Det er kanskje 0,2 i en, kanskje til og med mindre. Har ikke hatt vekt på hundre år. Som regel er det noen igjen neste dag men det varierer.

Vaping gjør at effekten varer lengre, og man brenner ikke opp halvparten av virkestoffene før lungene får hentet ut noe fra det. Smaker bedre og lukter mindre gjør det også.
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jobber 5 dager i uka 8-16.
Røyker når jeg kommer hjem å så en eller to ganger til før jeg finner senga. Da går det vell ca 10-15 gram i måneden. Men da har jeg gjerne 2 uker pause også (når det går tomt tar det gjerne en uke å få fatt i igjen)