Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 851
Jeg har tenkt å spise mellom 5 og 20 gram cannabisolje hver dag i 3 måneder, men så leste jeg her på forumet at weed må varmebehandles før bruk. Gjelder dette også for cannabisolje, eller kan jeg blande kald cannabisolje i frokostblanding, dessert, iste, brus, juice eller sjokolademelk og bli stein?
Er det isåfall fare for at kvaliteten blir forringet hvis jeg blander cannabisoljen i varm kakao eller hvis jeg blander den i kake som jeg etterpå steker i stekeovn eller hvis jeg blander den i pannekakerøre som jeg steker i stekepanna?
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Cannabisoljen kan du spise kald. Det må bare varmebehandles når du lager selve oljen, for å få virkestoffene til å binde seg med fett. Så lenge du ikke kjører på alt for heftig varme tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for å ødeleggge den, men akkurat hvor mye varme det tåler vet jeg ikke helt. Lage brownies og kakao med cannabis er jo noen av de mest vanlige formene for edibles så jeg kan ikke tenke meg at du vil ødelegge oljen.
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
5g med cannaoil hver dag? Det høres litt i overkant mye ut, spesielt da det høres ut som at du ikke har særlig erfaring med edibles fra før av.
Sitat av spektakulær Vis innlegg
Jeg har tenkt å spise mellom 5 og 20 gram cannabisolje hver dag i 3 måneder, men så leste jeg her på forumet at weed må varmebehandles før bruk. Gjelder dette også for cannabisolje, eller kan jeg blande kald cannabisolje i frokostblanding, dessert, iste, brus, juice eller sjokolademelk og bli stein?
Er det isåfall fare for at kvaliteten blir forringet hvis jeg blander cannabisoljen i varm kakao eller hvis jeg blander den i kake som jeg etterpå steker i stekeovn eller hvis jeg blander den i pannekakerøre som jeg steker i stekepanna?
Vis hele sitatet...
Jeg brukte å bli grisefjern på 0.1-0.2g olje om jeg blanda det i brownies. Putta 5g i ei kake som vi var to om og måtte dele den kaka i 16 biter og enda ble det mer enn nok. Må være svak olje iallfall du bruker om du skal ha 5-20g om dagen? Jeg blanda olja i smør som jeg smelta i mikroen men jeg lagde olje ved å blande cannabisen i sprit og dampe bort spriten.
Sitat av spektakulær Vis innlegg
Jeg har tenkt å spise mellom 5 og 20 gram cannabisolje hver dag i 3 måneder, men så leste jeg her på forumet at weed må varmebehandles før bruk. Gjelder dette også for cannabisolje, eller kan jeg blande kald cannabisolje i frokostblanding, dessert, iste, brus, juice eller sjokolademelk og bli stein?
Vis hele sitatet...
Vi vet ingenting om hva slags konsentrasjon du har på oljen, men en oljemengde tilsvarende 0.25 gram hasj vil sikkert være mer enn nok i begynnelsen.
Olje i brus høres ut som noe skikkelig svineri av en emulsjon (likt løser likt osv.), men for all del, det vil fungere mtp. rus.
Du kan tilsette litt sprit blandingen din som emulgator for å gjøre det drikkbart.


Er det isåfall fare for at kvaliteten blir forringet hvis jeg blander cannabisoljen i varm kakao eller hvis jeg blander den i kake som jeg etterpå steker i stekeovn eller hvis jeg blander den i pannekakerøre som jeg steker i stekepanna?
Vis hele sitatet...
Det går helt fint, men da syns jeg rusen passer bedre til å bare ligge som et slakt på sofaen eller når man har behov for en natt med komatøs søvn.
Rusen kjennes tyngre og mer narkotisk etter ytterligere varmebehandling, syns jeg.
Froskhæren i anmarsj
FroskmannRandy's Avatar
Sitat av spektakulær Vis innlegg
Jeg har tenkt å spise mellom 5 og 20 gram cannabisolje hver dag i 3 måneder, men så leste jeg her på forumet at weed må varmebehandles før bruk. Gjelder dette også for cannabisolje, eller kan jeg blande kald cannabisolje i frokostblanding, dessert, iste, brus, juice eller sjokolademelk og bli stein?
Er det isåfall fare for at kvaliteten blir forringet hvis jeg blander cannabisoljen i varm kakao eller hvis jeg blander den i kake som jeg etterpå steker i stekeovn eller hvis jeg blander den i pannekakerøre som jeg steker i stekepanna?
Vis hele sitatet...
Hvis jeg husker korrekt, blir THCen i marihuanen dekarboksylert før det utvikles til oljeformen, så sansynnligvis nei, det kan blandes inn i maten uten behov for varmebehandling.
Snakker du om olje altså ekstrakt/konsentrat eller snakker du om hasj løst opp i matolje? Uansett må THC varmebehandles og dekarbes.