Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3808
Er det greit å få et barn til å twerke?
Dere har kanskje sett den videoen av et lite jentebarn ... 4 år kanskje, som blir lært og oppfordret til å twerke av noen voksne (foreldre?) mens en hel masse mennesker står på gata å ser på.
Får dere også den samme vemmelige følelsen? Eller?

https://www.youtube.com/watch?v=aNxZePvV5bs

Hvis jeg tilfeldig vis kommer over foreksempel en 16-åring i bikini twerke på instagram, da vil jeg umiddelbart tro at her er det noe galt. Det er noe i hennes fortid som har fått henne til å utagere slik.
Tenker dere også slik? Eller, ikke så farlig?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Nei det er ikke greit, men hvorfor skal jeg gidde å bruke energien min på noe slikt? Dette blir bare en dråpe i havet blant mange irritasjoner.
Idioter finnes over alt og om man skal henge seg opp i hver lille ting har man særdeles lite tid til seg selv og de man er glade i.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Nei det er ikke greit, men hvorfor skal jeg gidde å bruke energien min på noe slikt? Dette blir bare en dråpe i havet blant mange irritasjoner.
Idioter finnes over alt og om man skal henge seg opp i hver lille ting har man særdeles lite tid til seg selv og de man er glade i.
Vis hele sitatet...
Kunne ikke sagt meg mere enig. Jeg har en relativ konservativ holdning selv, men orker ikke bruke tid på "slike" ting.

Det må være så utrolig mye mer slitsomt å blande seg inn i alt man irriterer seg over.
Verden har gått helt av hengslene. Bare slapp av og enjoy the shit show.
Sitat av Buzzin Vis innlegg
Verden har gått helt av hengslene. Bare slapp av og enjoy the shit show.
Vis hele sitatet...
Utviklingen vår tok en u-sving den dagen Zuckerberg lanserte Facebook.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Er det greit å få et barn til å twerke?
Dere har kanskje sett den videoen av et lite jentebarn ... 4 år kanskje, som blir lært og oppfordret til å twerke av noen voksne (foreldre?) mens en hel masse mennesker står på gata å ser på.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle vi ha sett den videoen?
Sist endret av Bothrops; 16. juni 2021 kl. 14:07.
Sitat av Arex_x Vis innlegg

Hvis jeg tilfeldig vis kommer over foreksempel en 16-åring i bikini twerke på instagram, da vil jeg umiddelbart tro at her er det noe galt. Det er noe i hennes fortid som har fått henne til å utagere slik.
Tenker dere også slik? Eller, ikke så farlig?
Vis hele sitatet...
Jeg så to småjenter stående å twerke langs veien for en liten stund siden.
De lurte seg ut når det kom passerende biler, twerket for harde livet, ble flaue for så å løpe fnisende rundt hjørnet og stikke hodet frem for å sjekke hva slags reaksjoner de eventuelt hadde klart å fremprovosere.

Mine første tanker var å lure på hva i alle dager som skjer med verden og at alt var bedre før etc., men etter å ha tenkt litt videre på saken og tatt hensyn til hele hendelsen istedenfor å bare fokusere på at småjenter twerket - kom jeg frem til at det egentlig var det samme gamle i en ny innpakning.

Det tror jeg kan stemme i eksempelet ditt også.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av hestpåpinne Vis innlegg
Utviklingen vår tok en u-sving den dagen Zuckerberg lanserte Facebook.
Vis hele sitatet...
Det samme ble sagt når bibelen ble oversatt til vanlige språk, det samme ble sagt når boktrykking kom, det samme ble sagt når radio kom, det samme ble sagt når TV kom.
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Tenker dere også slik? Eller, ikke så farlig?
Vis hele sitatet...
Twerking. Det var et nytt ord for meg, så jeg måtte parkere rullatoren litt og søke det opp. Definitivt ikke min tekopp, men jeg må si meg enig med Dodecha og spurven: Jeg klarer ikke helt å la meg irritere av det.

Det er imidlertid litt festlig med musikk og dans med mer eller mindre seksuelle undertoner, så her skal du få en liten anekdote fra slutten av barneskolen: Jeg gikk i klasse med ei jente fra Libanon. Hun kom fra et dypt konservativt hjem og fikk derfor ikke gå med klær som viste anklene eller armene, hadde hijab (det var ikke et veldig vanlig syn den gangen, spesielt ikke på barn) og måtte få fritak fra religionstimene på grunn av all kristendommen og hele hopprennet. Men da musikklæreren spurte om hun hadde noen musikktradisjoner fra hjemlandet hun ville dele på sommeravslutninga, da meldte hun seg til å danse magedans! Hun stilte opp i full bedlah - harembukser av gjennomsiktig silke, slør og BH og truse full av paljetter og bling - og dansa raqs sharqi til trampeklapp fra publikum. Jentas foreldre syntes det var storveis, og mine egne ligeså - dette var jo kultur. Hvilket unektelig stemmer, for dansenstilen er flere tusen år eldre enn islam. Den var fortsatt utført av en tolv år gammel jente som hoppet rundt i undertøyet og rista på magen, så de seksuelle undertonene var neppe noe mindre til stede enn i den litt mindre tradisjonelle twerkedansen...

De eneste som lot seg affisere av oppsynet var imidlertid foreldrene til klassens sektmedlem - Smiths Venner. De forsøkte forgjeves å holde hendene foran øynene på ungeflokken sin for således å skjerme de fra dette Satans Opsyn af Synd och Hedenskab. Uheldigvis hadde de som smithere flest vesentlig flere unger enn armer og jeg er rimelig sikker på at én av sønnene deres fikk sin første utløsning.

Antakelig den beste skoleavslutninga jeg noensinne har vært på.
Sist endret av Myoxocephalus; 16. juni 2021 kl. 14:56.
La unga twerke, det er oss gamlinger det er noe galt med som skal seksualisere alt mulig
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Knask Vis innlegg
Mine første tanker var å lure på hva i alle dager som skjer med verden
og at alt var bedre før etc., men etter å ha tenkt litt videre på saken og tatt hensyn til hele
hendelsen istedenfor å bare fokusere på at småjenter twerket - kom jeg frem til at det egentlig
var det samme gamle i en ny innpakning.
Vis hele sitatet...
Enig det.
Selv om twerking kanskje er litt mer seksuelt ladet en hva som ble bedrevet for 30-40 år siden så har det alltid vært slik.

Det blir kanskje ekstra tydelig med jenter fordi de gjerne kommer i puberteten tidligere en gutter
og ofte også er litt mer voksne enn gutter i alderen 12-14. Jeg har jobbet på en barneskole og
det er litt merkelig der på slutten av 7trinn når jenter hopper ut og inn av rollen som barn og ungdom i samme friminutt.

Men da snakker vi altså om barn i pubertet.
Eksempelet til TS med en fire åringer er ikke ok. Spesielt at de filmer å publiserer dette.
En fire åringer er selvfølgelig ikke i stand til å vurdere selv om de ønsker att dette skal deles eller ikke.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Eksempelet til TS med en fire åringer er ikke ok. Spesielt at de filmer å publiserer dette.
En fire åringer er selvfølgelig ikke i stand til å vurdere selv om de ønsker att dette skal deles eller ikke.
Vis hele sitatet...
For at det ikke skal bli noen misforståelser her ønsker jeg å presisere at det var nettopp pga. dette at jeg bare siterte den nederste delen av innlegget til trådstarter.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
De eneste som lot seg affisere av oppsynet var imidlertid foreldrene til klassens sektmedlem - Smiths Venner. De forsøkte forgjeves å holde hendene foran øynene på ungeflokken sin for således å skjerme de fra dette Satans Opsyn af Synd och Hedenskab. Uheldigvis hadde de som smithere flest vesentlig flere unger enn armer og jeg er rimelig sikker på at én av sønnene deres fikk sin første utløsning.
Vis hele sitatet...
Kan jeg spørre hvilken område, og i hvilket tiår dette var? s-spør f-for e-en v-venn.
Du reiser flere ganske ulike problemstillinger. Hva som er ok av foreldre å poste på sosiale medier av sine småbarn skal jeg ikke gå inn på her. Men at en 16-åring uttrykker seksualitet? Tenker du at det er usunt? Kjenner du noen på 16? Har du vært 16?

Unger har seksualitet, og de uttrykker den, lenge før de er 16. I tenårene kan det ta ganske klønete former der de prøver å balansere egen nye identitet med tildels veldig motstridende forventninger fra ulike hold. Jeg tror voksne skal gi dem litt slack mens de strever med å integrere alt dette i et uttrykk som funker for dem. Det vi ikke skal gjøre er å påføre dem skam for at de ikke balanserer seksualiteten sin perfekt på den knivseggen som er lagt ut for dem, eller utnytte at de ikke helt vet hva de driver med. Så får vi heller fnise litt for oss selv når det blir for klønete. Tipper de fniser når vi danser også.
Sist endret av *pi; 16. juni 2021 kl. 17:55. Grunn: Dobbelpost
16 er vel og for seg ok, men blir de mye yngre så bør det kanskje gå noen varsellamper. Twerking i seg selv er helt sikkert harmløst. Kanskje barn ikke engang vet hva de driver med.

Netflix laga jo en film om akkurat dette for ikke så lenge siden. De i filmen skal vel være rundt 12 år gamle.

BRAND ∞ STRONG
Cuties blir diskutert i denne tråden
Filmen fikk for øvrig bra anmeldelser og kritikken mot filmen kom først på bakgrunn av hvordan Netflix markedsførte den.
Her er den originale film plakaten:

Ganske stor forskjell.
Filmen tar bla. annet for seg hva slags begrensninger unge muslimske jenter lever med.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det samme ble sagt når bibelen ble oversatt til vanlige språk, det samme ble sagt når boktrykking kom, det samme ble sagt når radio kom, det samme ble sagt når TV kom.
Vis hele sitatet...
Mulig jeg er gammeldags, men klarer ikke helt se hva sosiale medier gjør godt for samfunnet som helhet.
Har (fortsatt) ikke sett den filmen, men det er stor forskjell på å være kritisk til hvordan barn uttrykker seksualiteten sin og å være kritisk hvordan voksne fremstiller barn på en seksualisert måte.

Sitat av hestpåpinne Vis innlegg
Mulig jeg er gammeldags, men klarer ikke helt se hva sosiale medier gjør godt for samfunnet som helhet.
Vis hele sitatet...
Skrevet på et internettforum.
Sist endret av *pi; 16. juni 2021 kl. 18:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
BRAND ∞ STRONG
Har ikke sett den selv.
Dette er jo først og fremst en film for barn ca.7-9 til 12-13.
Og jenter (og noen gutter) i den aldersgruppen liker å danse å pynte seg
og de er naturligvis også opptatt av kroppen sin. Det burde de få lov til, og få lov til å ha i fred.

Men gang på gang havner fokuset på de gamle gubbene som har en overdreven interesse for det samme.
Å det er jævlig spekulativt av Netflix å andre at de bevist gjør dette mer sexy en det som er meningen.
Jeg vil nå påstå at det er en forskjell på et diskusjonsforum og Facebook/Instagram.

Jeg har aldri sagt at jeg er i mot sosiale medier. Men det bør fortsatt være mulig å kunne påstå at det har en negativ påvirkning på ganske mange mennesker. Spesielt for ungdom.
Sitat av hestpåpinne Vis innlegg
Jeg vil nå påstå at det er en forskjell på et diskusjonsforum og Facebook/Instagram.

Jeg har aldri sagt at jeg er i mot sosiale medier. Men det bør fortsatt være mulig å kunne påstå at det har en negativ påvirkning på ganske mange mennesker. Spesielt for ungdom.
Vis hele sitatet...
Jeg vil påstå at det er algoritmene som ødelegger, ikke konseptene i seg selv.

Liker du en video av twerking på Instagram så fylles hele appen med den type bilder og videoer og små barn kan få inntrykk av at "alle" er sånn.
Jeg har selv slettet en twitterkonto hvor algoritmen gikk helt amok og feeden flommet over av sure ekstreme feminister av alle ting.

Men hovedproblemet er naive og fraværende foreldre som lar umodne barn oppholde seg på plattformer hvor de ikke har noe å gjøre, samt barnas overdrevne rett til privatliv som gjør at det nesten er blitt ulovlig å sjekke hva barna gjør på Internett.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
.. at de bevist gjør dette mer sexy en det som er meningen.
Vis hele sitatet...
Sex selger

Sitat av Rosander Vis innlegg
Jeg vil påstå at det er algoritmene som ødelegger, ikke konseptene i seg selv.

Liker du en video av twerking på Instagram så fylles hele appen med den type bilder og videoer og små barn kan få inntrykk av at "alle" er sånn.
Jeg har selv slettet en twitterkonto hvor algoritmen gikk helt amok og feeden flommet over av sure ekstreme feminister av alle ting.

Men hovedproblemet er naive og fraværende foreldre som lar umodne barn oppholde seg på plattformer hvor de ikke har noe å gjøre, samt barnas overdrevne rett til privatliv som gjør at det nesten er blitt ulovlig å sjekke hva barna gjør på Internett.
Vis hele sitatet...
Mhm. Som feks små jenter som danser på TikTok for viewers.
Sist endret av Superspurv; 16. juni 2021 kl. 19:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Sex selger
Vis hele sitatet...
Stemmer det.
Tror avisene hadde noen sinnsyke gladdager da han Ordføreren hadde sex med hun
13 år gamle jenta for noen år tilbake.

Det traff akkurat sweet spott. Skandale, sex og en alt for ung jente, men ikke så ung at
folk ikke klarte å spise frokost mens leste om det.
Sist endret av vindaloo; 16. juni 2021 kl. 20:00.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Stemmer det.
Tror avisene hadde noen sinnsyke gladdager da han Ordføreren hadde sex med hun
13 år gamle jenta for noen år tilbake.

Det traff akkurat sweet spott. Skandale, sex og en alt for ung jente, men ikke så ung at
folk ikke klarte å spise frokost mens leste om det.
Vis hele sitatet...
Øygarden var en syk mann som prøvde å påstå at de slibrige meldingene var noe helt annet på Vågå dialekt, der lærte mye nytt
[/url]