Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 7505
Hei.

Nettop kjøpt meg ny iphone 11 og sliter med å få overført meldinger. Fra før hadde jeg ikke icloud synkronisering av meldinger på men slo det på i kveld både på gammel og ny iphone. Men meldingene kommer ikke inn på den nye iphonen. Tar det bare tid eller er det noe som gjør at de ikke kommer? Alt annet som lå på iphone kom over. Sånn jeg skjønner etter å ha googlet så er det ikke noe manuell måte å starte synkronisering. Synkroniser nå under backup løste ikke saken.

Satte opp den nye fra bunnen, synes det er greit med ny start når jeg får ny iphone.
Hei
Som jeg har forstått det må du gjenopprette fra sikkerhetskopi fra den gamle iphonen for å få med meldingene.
De synkes ikke via icloud men er en del av sikkerhetskopien.
Tror du skal kunne gjøre det med google drive? Om jeg ikke tar helt feil?
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Tror du skal kunne gjøre det med google drive? Om jeg ikke tar helt feil?
Vis hele sitatet...
Usikker på hvordan Google Drive fungerer sammen med Apples icloud/imessage, jeg har ikke sett en slik integrering. Mulig jeg tar feil men tror løsningen er å gjenopprette fra icloud-backupen.