Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1751
Dette synes jeg er svært leit. Jeg kommer derved til å handle snusen fra Sverige. Kan dette bli stanset i toll hos posten med stor sannsynlighet? Hva vil eventuelt straffa være?
Hva er grunnlaget til at de stopper salget på Epok? Snuser selv bare general løs, men min bror er en hyppig bruker av epok...


Fant link:
https://www.dagbladet.no/nyheter/bra...obakk/70044417
Sist endret av questionmarkit; 26. juli 2018 kl. 11:50. Grunn: Snublet over linken etter jeg leste innlegget.
Hvor kan en bestille snus fra sverige da?

Tar gjerne riskioen.
Jizes. Bra jeg alltid handler i Sverige. Å gå tilbake til vanlig snus etter å ha blitt vandt til epok er en vanskelig overgang.

Har mistet helt sansen for vanlig snus etter Epok ble den faste.

Ref artikkelen så kommer de til å "adde" litt tobakk I den for å få den lovlig i Norge. Og hvis de kan bevise at den faktisk er mindre helseskadelig så skulle visst det holde og. Får håpe på noe ordentlig forsking på sistnevnte.
Sist endret av Source; 26. juli 2018 kl. 15:57.
Gjelder dette alle typer Epoc, eller kun den "tobakksfrie"? Selv så bruker jeg Epok Ice cool (uten tobakk) men bruker også Ice Blue som inneholder "behandlet" tobakk. Ville vært synd hvis alle typene forsvant.
Blandete følelser rundt den bestemmelsen, men heller mot at myndighetene gjorde et riktig valg (selvom det er små teit) fordi Epok blir et helt annet produkt. Dermed føler jeg meg ganske så trygg som bor i Norge og hvilken produkter som blir solgt. Uavhengig om det gjelder tobakk, ost, agurk eller en ferdig saus fra "Toro"
Sist endret av Valadar; 26. juli 2018 kl. 16:59.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Anbefaler folk å maile klager hit:

Hjelper nok ikke en dritt, men er vel den muligheten vi har?

(Bortsett fra å handle på nett)
Gjelder det typer som feks lakris og blåbær?
Trådstarter
De trekker salget av tobakksfri snus da det ansees som et nytt nikotinprodukt, som ikke er lovlig. Epok vil fra nå av produseres med tobakkskomponenten i seg.. Ser det selges over nettet i Sverige men virker ikke som at de shipper ut av landet
Er egentlig helt bak mål at Norge ikke tillater salg av Epokvariantene uten tobakk når helsedirektoratet som øverste myndighet har kommet med en uttalelse om at de er for å begrense inntak av tobakk. Epokvariantene uten tobakk går jo også under de samme restriksjonene som vanlig snus (med unntak av at boksene ikke er nøytrale), så jeg kan jo også forstå at de kan virke mer appellerende til ungdom på grunn av dette. Dette handler om en tolkning av loven, om Epok uten tobakk hadde blitt anerkjent som snus så hadde det ikke vært noe problem med å selge dette i butikk på lik linje med snus og annen tobakk.