Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 6941
Nettbutikken jeg sitter og koser med nesten hver dag (jobb) har veldig mange produkter. Vi har også veldig mange kategorier for produktene våre, noe som resulterer i EN nedtrekksmeny med 600++ mulige kategorier, og nesten alle hovedkategoriene har feks underkategorien Tilbehør. Så, litt rotete.

Og av en eller annen grunn har ikke de som leverer nettbutikken mulighet til å lage et søkefelt for oss.

Så kom jeg jo på at det finnes muligheter for å endre innholdet på en side ved hjelp av javascript i browser (feks med tampermonkey) og at det kunne være en løsning. Og så satte jeg igang å google, men jeg vet egentlig ikke nok om temaet til å vite om jeg har funnet noe eller rotet meg helt bort, så jeg må spørre om hjelp.

Noen som kan hjelpe meg med å finne en løsning på denne plagen? Vi bruker alle Chrome, og nedtrekkslisten er en standard html "select". Annet nyttig er at hovedkategoriene ikke kan velges (de kan, men da kommer det en errormelding et annet sted på siden), men er merket av i listen ved at de har fargen #990000.
Det enkleste du kan gjøre er å lage deg en liten extension som aktiverer https://harvesthq.github.io/chosen/ på denne select-boksen.
Søk er standard i Chrome. Man åpner select-menyen og så starter man bare å skrive ordet. Chrome vil da markere ordet som er nærmest alfabetisk. Det er nødvendig å skrive i litt tempo.
slem klone
lumbricus's Avatar
Trådstarter
Sitat av Yochi Vis innlegg
Det enkleste du kan gjøre er å lage deg en liten extension som aktiverer https://harvesthq.github.io/chosen/ på denne select-boksen.
Vis hele sitatet...
Ohh, den ser ut til å være nyttig.

Sitat av Ipeds Vis innlegg
Søk er standard i Chrome. Man åpner select-menyen og så starter man bare å skrive ordet. Chrome vil da markere ordet som er nærmest alfabetisk. Det er nødvendig å skrive i litt tempo.
Vis hele sitatet...
En av vanskelighetene er at mange hovedkategorier har underkategorier som deler det samme navnet. Vi har 23 underkategorier som heter "Tilbehør".

Vi har i det hele tatt alt for mange kategorier, men for at vi, og kundene skal kunne finne produktene må de vises på en sortert måte (vi har selvfølgelig søk).
Sist endret av lumbricus; 25. september 2020 kl. 14:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.