Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 7207
Hei, har en Philips TV og en Altibox dekoder.

Altibox er på nett.

TV kobler seg til trådløst nett, men kobler ut når den ikke kommer igjennom «signing in» siste leddet i trådløs oppkobling. Prøvd direkte på router med kode og WPS. Også prøvd igjennom en airlink med WPS. Kommer ikke på nett.

På Altibox har vi ikke tilgang til «butikken», er det der jeg hadde funnet Netflix appen?

TV kanaler og slikt fungerer, men får ikke noe Netflix.

Noen som har forslag?
Er TV'n din en smart-TV? I så fall skal du gå inn på apper i TV-menyen, ikke på Altibox, TV'n må også kobles til internett om du ikke har gjort det.
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Den er smart, men som sagt, den hopper liksom ut på siste delen av oppkoblingen. Står at den er tilkoblet trådløst nett, deretter skal den «sign up» og der svikter det.
Får du brukt NRK-appen? Om den heller ikke fungerer ville jeg forsøkt å koble til interentt på nytt. Har selv en Samsung og en LG TV, på begge fungerer det på samme måten, appen ligger i TV'n. Jeg har også Altibox, men den det er kun den ene TV'n som er knlet til ALtiboxen, uten at det påvirker NEyflix på noen av TV'ene. Har hatt poroblemer med den trådløse tilkoblingen, da ble jeg anbefalt å lage et eget gjestenett å kjøre TV'n på gjestenettet, så ble det ikke noe problem med for mange eneheter på nett samtidig.
Sist endret av Veggen; 1. september 2020 kl. 20:25.
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Kommer ikke på nett med tv’n, det er en kompis som sliter så han skulle ringe nettleverandør i morgen.

Takk for hjelpa uansett, jeg har reist derifra nå.