Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 5289
Hei!

Skal få i meg tramagetic retard pga smerter, men har fobi for oppkast. Er sansyneligheten stor for at jeg vil få kvalme? Kan fint ta Pinex Forte uten å bli kvalm, men det har jeg ikke liggende nå.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Jeg har aldri blitt kvalm av Tramadol.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sålenge du tar dem for smerter og ikke for rus så vil du nok ikke merke kvalme.
Er det 50mg du har fått?
Hat
Trådstarter
Tramagetic Retard depot 75mg står det.

Det endte da med at jeg ble utrolig kvalm som da førte til panikkanfall. Aldri igjen....
Sist endret av halfagram; 12. mai 2014 kl. 05:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
tok 400mg ern gang på fylla å ble drit kvalm i 2 dager. Kan også ha vært pga alkoholen i duno
Som nevnt av Litago1 her også: Om du mikser alkohol og Tramadol med bare så lite som en pils kan du fort merke kvalme. Om du ikke blander med alkohol, men tar større mengder Tramadol (>200mg) er de også fare for at du merker kvalme, kløe og svette.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Kløe, svette, dårlig matlyst, dårlig sexlyst og svak stemme er slik jeg får det. Så det er ikke noe jeg putter i meg uten grunn...
Blir det for jævlig så selger de postafen på bensinstasjonen/apoteket.
Postafen er gull mot kvalme.
Sist endret av eyecandy654; 12. mai 2014 kl. 11:41.
Jeg blir alltid kvalm og spyr iblant av tramadol. Fant ut at jeg måtte spise et solid måltid rett før jeg tar pillene. Mister matlysta av pillene, så spis først.
Aldri blitt kvalm av Tramadol, og den største dosen jeg har tatt er 1000mg, 20x 50mg. Jeg ble ikke kvalm, bare ekstremt tørst og euphorisk, og jeg hadde heller ikke noen veldig høy tolleranse.
Tramadol inneholder et SNRI, som skal virke kvalmedempende og også løfte litt på humøret.

I USA bl.a så blir Tramadol skrevet ut i noen tilfeller for depresjon. Og av egen erfaring så er det det opiatet som jeg føler meg mest stabil på, ingen spesielle nedturer eller magetrøbbel slik som andre morfinpreparater forårsaker.
Sist endret av Deftones; 15. mai 2014 kl. 05:07.
Tramadol som er så digg.. skjønner ikke at folk kan bli kvalm av disse.. Jeg spiser de som sukkertøy når jeg har de tilgjengelig
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Deftones Vis innlegg
Aldri blitt kvalm av Tramadol, og den største dosen jeg har tatt er 1000mg, 20x 50mg. Jeg ble ikke kvalm, bare ekstremt tørst og euphorisk, og jeg hadde heller ikke noen veldig høy tolleranse.
Tramadol inneholder et SNRI, som skal virke kvalmedempende og også løfte litt på humøret.

I USA bl.a så blir Tramadol skrevet ut i noen tilfeller for depresjon. Og av egen erfaring så er det det opiatet som jeg føler meg mest stabil på, ingen spesielle nedturer eller magetrøbbel slik som andre morfinpreparater forårsaker.
Vis hele sitatet...
Det kan ikke sammenlignes med morfin,er det morfin i denne?
Prøv en temgesic 0,2mg og se om du blir kvalm da*? Nei,ikke gjør det fordi da blir du kvalm og stein i ett døgn uten toleranse fra før
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Alle opiater kan/vill gi kvalme.

Men det avhenger av person, toleranse og dosering.

Tror ikke jeg har merket å bli kvalm av kun Tramadol før..... derimot Subutex.... å FY FAEN. Har følt meg uggen, gått bort over vasken på badet og egentlig bare følte meg rar uten kvalm så 3...2...1... BLÆÆÆÆ utover hele vasken... å da mener jeg ikke vanlig oppkast, da mener jeg 1,5 meter lang tynn STRÅLE fra munn og delvis ned i vasken. Helst spaca. Men helt fin igjen etterpå.

Jo mer opiater/høyere doser man tar jo værre blir dette. Opiater gir helt konge eufori men kvalme og spying gjør det liksom litt minedre interessant spør du meg... det kan sikkert de som liker Heroin svare på hahaha :P


Lykke til :P Opiater i selv selv er kvalmende som sagt.
Sist endret av deGrønne Skoger; 9. juni 2014 kl. 05:03.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Tramadol er vel det opioidet som gir minst kvalme. Det har liten innvirkning på opioide reseptorer og samtidg har en viss antikolinergik effekt som demper kvalme.
Jeg merker ingen kvalme lenger, men ble fort kvalm når jeg var "ny" med tablettene. Og som nevnt over her, postafen er gull mot kvalme.
Har toleranse på alle opiater uheldigvis.. heroin,subutex,oxycontin,tramadol,tramagetic300mg,pinex,para lgin and you name it!
Bruker nå bare tramadol/tramagetic - siden jeg syntes ikke det er forjævlig og hoppe av dem.

Edit: Vil bare legge til at jeg skyter ikke heroin og har heller aldri tenkt og prøve.
Sist endret av rullgardin; 10. juni 2014 kl. 15:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.