Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1182
Hei! Leter etter noe jeg kan recorde gameplay i timesvis med uten å få ekstremt store filer. Noen som har noen tips?
Slik jeg ser det så har du ikkje så mange valgene her, enten kan du redusere kvaliteten på video opptaket, noe som fører til dårligere bilde, men igjen så blir video filen mindre. Eller så kan bruke komprimering som fører til at video filen blir mindre uten å tape kvalitet, her har du mange valg, men det beste er vel å bruke H.264 encoding på video.
Why so serious?
Trådstarter
Eller eventuelt noe hardware som kan benyttes til dette?
HDPVR, eller en ekstra HDD og Bandicam.


Bandicam recorder ikke hver eneste frame og gjør filene mindre på den måten, såvidt jeg har forstått.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Mozzie Vis innlegg
HDPVR, eller en ekstra HDD og Bandicam.


Bandicam recorder ikke hver eneste frame og gjør filene mindre på den måten, såvidt jeg har forstått.
Vis hele sitatet...
Merker man forskjell mellom fraps og bandicam da? For jeg har tenkt til å lage videoer når pcen min kommer og de vil jeg gjerne ha i god kvalitet
Sist endret av Vz61; 5. januar 2014 kl. 01:41. Grunn: Feil tegnsetting
obs
http://obsproject.com/

Tror ikke den er sååå ille som fraps, i tillegg gratis
Sitat av Vz61 Vis innlegg
Merker man forskjell mellom fraps og bandicam da? For jeg har tenkt til å lage videoer når pcen min kommer og de vil jeg gjerne ha i god kvalitet
Vis hele sitatet...

Sorry for sent svar.


Bandicam lagrer ikke like mange frames som Fraps, men det er en så liten forskjell du ser det ikke mellom de to. Du slipper og det klassiske FPS-droppet som Fraps har en tendens til å gi. Anbefaler det.
Kan anbefale Dxtory, med x264 codec. Rimelig bra kvalitet, rundt 2 timer blir ca 30GB. Dette på 1920x1200px.
Noen som kan gi meg tips til instillinger på OBS project? Skal spille litt black ops 2 hvertfall, men instillinger har jeg ikke peiling på. Har en AMD FX4170 prossesor, en intel 330 SSD og et Radeon 7850 skjermkort.