Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2593
Har lagt merke til at disponibelt beløp på brukskontoen min kan variere opp og ned, uten at jeg har brukt noe særlig eller fått inn noe som helst penger de siste dagene.

På torsdag hadde jeg foreks 2800 disponibelt, brukte 400kr, fredagen hadde jeg 3200 disponibelt.

Ser det står bare VISA-VARE på noen handler jeg har gjort i uka på matbutikken og slikt, ennå ikke kommet frem hvor jeg har handlet, på Rema 1000 står det Rema 1000 og xxx antall kroner, handlet på Coop prix rett etterpå, der står det ennå bare VISA-VARE..

Uansett, hvorfor driver disponibelt og hopper ned ene dagen og opp kansje dagen etterpå?
Har som sagt ikke fått inn noe penger, virker bare som at det ligger 'reservert' noen kroner noen plass, og ikke disponibelt for meg, som jeg får 'igjen' eller noe slikt?
Sist endret av cmx2k; 26. oktober 2013 kl. 12:39.
Hva med å heller spørre banken din, istedet for her?
Kontakt banken din.
Trådstarter
Snakket med banken nå og dette viser seg og være svindel, trekkene er utført av noe software greier i Luxemburg, Tyskland, og Litaugen blant annet, noe som jeg aldri har vært borti før.

Er totalt 7 trekk som eg gjort, så nå er kontoen sperra og fri for bankkort 4-5dager, hurra!

Har sendt inn sånn reklamasjons skjema til banken nå, og håper det ordner seg.
Ekkelt når noe slikt skjer.

Lurer litt på hvordan dette er mulig?
Har ikke handlet på nettet, vært ute av denne lille bygda på et par uker, har heller ikke handlet noe på nett, annet enn dagspass på teoritentamen.no for og teste ut teorikunnskapene mine etter noen år på veien for morsomhet.
Denne nettsiden er det visstnok ganske mange som bruker så har litt vondt for og tro at de driver med denne slaks svindel.
Sitat av cmx2k Vis innlegg
Snakket med banken nå og dette viser seg og være svindel, trekkene er utført av noe software greier i Luxemburg, Tyskland, og Litaugen blant annet, noe som jeg aldri har vært borti før.

Er totalt 7 trekk som eg gjort, så nå er kontoen sperra og fri for bankkort 4-5dager, hurra!

Har sendt inn sånn reklamasjons skjema til banken nå, og håper det ordner seg.
Ekkelt når noe slikt skjer.

Lurer litt på hvordan dette er mulig?
Har ikke handlet på nettet, vært ute av denne lille bygda på et par uker, har heller ikke handlet noe på nett, annet enn dagspass på teoritentamen.no for og teste ut teorikunnskapene mine etter noen år på veien for morsomhet.
Denne nettsiden er det visstnok ganske mange som bruker så har litt vondt for og tro at de driver med denne slaks svindel.
Vis hele sitatet...
Kanskje du har blitt utsatt for noe slikt?
http://www.nrk.no/sorlandet/advarer-...del-1.10437273
Trådstarter
Tror ikke det.
Har ikke vært i utlandet, eller ute av bygda jeg bor i på lang tid, har heller ikke handlet på noe annet enn den lokale Joker butikken, hvor jeg kjenner eierne godt, noe jeg har gjort i mange år.
Så tror sjangsen for det er ganske liten egentlig.

Kan visa-infoen min ha blitt snappet på en eller annen måte når jeg betalte på teoritentamen.no?
Ikke at jeg tror at det er den nettsiden som står bak dette, men er det mulig for noen utenom og snappe opp min betalings info?

Det ble betalt med visakortet, og måtte heller ikke signere med bank-id.

Noen minibank har jeg heller ikke vært i på lange tider.
Sist endret av cmx2k; 26. oktober 2013 kl. 14:21.
At du kjenner eierne betyr forsåvidt så mye. Noen kan fortsatt ha plantet utstyr der, dette blir tross alt altid gjort uten at betjeening og ledelse finneer ut av det med en gang.
Sitat av cmx2k Vis innlegg
Tror ikke det.
Har ikke vært i utlandet, eller ute av bygda jeg bor i på lang tid, har heller ikke handlet på noe annet enn den lokale Joker butikken, hvor jeg kjenner eierne godt, noe jeg har gjort i mange år.
Så tror sjangsen for det er ganske liten egentlig.
Vis hele sitatet...
Du må ha gitt fra deg kortinformasjonen på et vis! Og jeg tipper en "hacket bankterminal" er mest sannsynlig. Eller dem har sett ditt VISA nummer, 3 siff. kode og utløpsdato. For å gjette alt dette rett, er nærmest umulig!

Sitat av cmx2k Vis innlegg
Kan visa-infoen min ha blitt snappet på en eller annen måte når jeg betalte på teoritentamen.no?
Ikke at jeg tror at det er den nettsiden som står bak dette, men er det mulig for noen utenom og snappe opp min betalings info?

Det ble betalt med visakortet, og måtte heller ikke signere med bank-id.

Noen minibank har jeg heller ikke vært i på lange tider.
Vis hele sitatet...
Jerg tror neppe at kortinformasjonen er lekket mellom teoritentamen.no og deg, da dem har SSL-kryptering på siden sin (https://...).
Trådstarter
Har ikke gitt fra meg noe kort informasjon til noen, noen gang, altså fysisk selv.
Så det må vel være noe med de banktermialene jeg har brukt siste tia da?
Kompis av meg klagde på utland handel, han brukte flere tusen i utlandet også kom alt tilbake på kontoen. han brukte alt sammen i Norge å endte i minus på beløpet han brukte i utlandet.

Feks; brukte 3000 i utlandet, 3000 kom tilbake, han brukte dem i Norge å ble 3000 i minus
Sitat av KaiN Vis innlegg
Kompis av meg klagde på utland handel, han brukte flere tusen i utlandet også kom alt tilbake på kontoen. han brukte alt sammen i Norge å endte i minus på beløpet han brukte i utlandet.

Feks; brukte 3000 i utlandet, 3000 kom tilbake, han brukte dem i Norge å ble 3000 i minus
Vis hele sitatet...
Du mener han svindla banken? Hmm.. ikke TS sin situasjon uansett.
Det er ofte slik når du bruker visa, pengene blir reservert i noen dager, så blir reservasjonen løslatt, og deretter trekt fra konto. Upraktisk om du ikke følger med, for da kan du fort tro du har mere penger på konto enn det du faktisk har. Kan også utnyttes om du er slu nok.
jeg har også opplevd at reserverte beløp forsvinner, eller blir trukket slik at saldoen hopper litt opp og ned.
Kjipt for deg ts at du ble svindlet! hvor mye har du tapt?
Sitat av KaiN Vis innlegg
Kompis av meg klagde på utland handel, han brukte flere tusen i utlandet også kom alt tilbake på kontoen. han brukte alt sammen i Norge å endte i minus på beløpet han brukte i utlandet.

Feks; brukte 3000 i utlandet, 3000 kom tilbake, han brukte dem i Norge å ble 3000 i minus
Vis hele sitatet...
Kan fint være at utenlandstransaksjoner tar gjerne noen dager om ikke uker før de blir synlige som trekk på kontoen.
Kom selv hjem fra Riga for over en uke siden, og først nå kommer transaksjonene opp på ting jeg har kjøpt.
Sitat av KaiN Vis innlegg
Kompis av meg klagde på utland handel, han brukte flere tusen i utlandet også kom alt tilbake på kontoen. han brukte alt sammen i Norge å endte i minus på beløpet han brukte i utlandet.

Feks; brukte 3000 i utlandet, 3000 kom tilbake, han brukte dem i Norge å ble 3000 i minus
Vis hele sitatet...
Hvorfor i all verden skal han klage på dette? At han er dum nok til å tro at transaksjonene foretatt i utlandet er kansellert er hans problem.
Jeg oppdaget når jeg var i banken engang ved en tilfeldighet at jeg hadde blitt trukket 9800kr. Tenkte først at det var regninger, men fant ikke helt ut hvor de hadde gått. Viste seg at det var noe sånn "Obama Support" eller noe i den gata. De hadde først trukket meg for 40 øre eller noe sånn, når jeg ikke merket det så var det to eller tre større trekk som tilsammen ble ca 9800kr. Fikk stoppet hele dritten.