Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2918
Hei,

Har fått tak i en helt ny leilighet hvor det kun er 1 soverom.
Det er en bod på 3 kvm også. Jeg vet du ikke kan bruke boden som soverom, men hvordan er det å bruke det til et lite kontor?
Vil jeg få plass til skrivebord og alt inn i 3 kvm? Eller er det veldig lite?

Noen som har noen god ide til å få frisk luft inn der? Kan ikke borre hull i vegger eller noe slikt.

Takk!!
Ja, det er mulig å få plass til et skrivebord på 3kvm.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Du vil få et skrivebord, muligens en stol. Men ikke så mye mer eller plass til å åpne en dør der. Ville heller brukt den til å stashe bort ting.
Hvorfor spør du OSS om det er plass til et skrivebord i leiligheten du skal leie? Ingen av oss har nå vell sett den.


3kvm kan være så mangt, og alt er avhengig av hvordan målet er på rommet og plassering av døren.

Selv har jeg fått inn en dobbelseng, skrivebord m/stol og bokreol på 6kvm, med gulvplass til overs. Kun fordi rommet var formet rett.
Hvis døra slår utover har du plutselig mye mer plass enn om den slår innover, men bod-dører slår vel ofte utover? Da går det nok fint, så lenge det ikke er trekantform på rommet.
Trådstarter
53 1
Rommet er rektangel formet.
Hvorfor jeg spørr her? Fordi utleieren vet ikke selv da leiligheten ikke er ferdig bygd før 1 oktober.
Det må da være mulig å få plantegning med mål? Da har du en lett jobb med å fyre opp f.eks Ikea Home Planner og se hvilket skrivebord som vil passe. Selv har jeg en bod på ca 3kvm som jeg bruker som PC-rom, men det er fordi planløsningen fungerer perfekt til det.
Sitat av henRy Vis innlegg
Rommet er rektangel formet.
Hvorfor jeg spørr her? Fordi utleieren vet ikke selv da leiligheten ikke er ferdig bygd før 1 oktober.
Vis hele sitatet...
Men ingen her kan da vite hvordan de 3 kvm er utformet?

Altså. Rommet kan jo ha alle mulige mål selv om det er et rektangel.

La meg derfor forutsette at det er 30 cm dypt og 10 m bredt. Du får ikke plass til et skrivebord i det rommet.
Bygg ditt eget skrivebord, så går det nok strålende.
Jeg har et rom på 1,5 x 2 meter. Her har jeg et skrivebord (med PCen + 27" skjerm), kontorstolen min og ca. 2000 cder i hyller på veggen samt forsterker + høyttalere. Og det føles heller ikke trangt/klaustrofobisk. Men det skal sies at jeg aldri lukker døra, det blir VARMT der inne om jeg gjør det.
bygg pult selv så får du utnyttet plassen fullt ut en såpass liten pult kan fint bygges for noen hundrelapper om du kjøper materialer på biltema. selv bygde jeg en pult på 280x80 cm for 600 kroner, god plass til 3 skjermer og en tv i alle fall
Har faktisk selv omgjort en bod til et kontor/musikkrom ganske nylig, og det var på ca. 2.5 m2 og inneholdt også i tillegg en varmtvannsbereder (som jeg bytta ut med en hengende variant, bygde kasse rundt for å få brukbart areal under tanken). Jeg bygde pulter som dekker 3 av de 4 veggene (den 4. veggen har dør). Så satset jeg på hyller der hvor jeg fikk plass til det.

Må si det ble riktig så bra med røde benkeplater dekt med akrylglass og kritt-hvite vegger. Har god plass til både stasjonær pc, laptop, 2-3 gitarer (veggopphengt), forsterker og div. annet musikkutstyr.
Trådstarter
53 1
Sitat av kjelle392 Vis innlegg
Har faktisk selv omgjort en bod til et kontor/musikkrom ganske nylig, og det var på ca. 2.5 m2 og inneholdt også i tillegg en varmtvannsbereder (som jeg bytta ut med en hengende variant, bygde kasse rundt for å få brukbart areal under tanken). Jeg bygde pulter som dekker 3 av de 4 veggene (den 4. veggen har dør). Så satset jeg på hyller der hvor jeg fikk plass til det.

Må si det ble riktig så bra med røde benkeplater dekt med akrylglass og kritt-hvite vegger. Har god plass til både stasjonær pc, laptop, 2-3 gitarer (veggopphengt), forsterker og div. annet musikkutstyr.
Vis hele sitatet...
Hvordan er det når du sitter der over lengre tid, blir det varmt?
Sitat av henRy Vis innlegg
Hvordan er det når du sitter der over lengre tid, blir det varmt?
Vis hele sitatet...
Ja det blir det. Tanken bidrar med litt, men mesteparten av varmen kommer fra dataanlegget. I sommer har jeg derfor ei vifte stående bak meg + vinduet oppe.

Dersom rommet ditt ikke har vindu/luftemuligheter, vil jeg ikke anbefale at du bruker det til noe annet enn bod.
Sitat av kjelle392 Vis innlegg
Ja det blir det. Tanken bidrar med litt, men mesteparten av varmen kommer fra dataanlegget. I sommer har jeg derfor ei vifte stående bak meg + vinduet oppe.

Dersom rommet ditt ikke har vindu/luftemuligheter, vil jeg ikke anbefale at du bruker det til noe annet enn bod.
Vis hele sitatet...
3kmv er nok mer enn nok til å ha en pult og stol foran.
Det skal nok litt til at rommet er formet så rart at du ikke får plass.

Som andre nevner her kan nok varmen derimot bli et lite problem.
God lufting er veldig viktig, spesielt om du tenker å sitte noen timer der daglig.
Dårlig luft når du skal jobbe senker effektiviteten og gir
gjerne mye hodepine.
Trådstarter
53 1
Takker for gode svar her.
Grunnen til at jeg MÅ bruke boden er på grunn av at det finnes kun 1 soverom og fruen vil ikke at jeg skal ha dataen der. Uaktuelt i stuen

Tenkte kanskje noe som dette kunne ha hjulpet med tanke på luft og slikt? I tillegg til en vanlig vifte.
hvis varme blir ett problem kan du montere noe sånt, eller en lignende løsning. bare pass på å finn en stillegående modell når du må ha den såpass nært deg
Trådstarter
53 1
Tror du det er noe bra løsning da? Er det ikke bedre med en slik jeg kom opp med pluss ei vifte?
Kort fortalt vil det bli varmt uansett. Selv kjører jeg to små bordvifter, men i de tilfellene der jeg må ha døren lukket, så KOKER det.