Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1349
Hei har planer om å selge en pc jeg har stående hjemme.

Specs:
HK - Asus p8z77 V-LX 1155
CPU - intel 2500k
RAM - Corsair vengance 8 GB 1600 MHz
PSU - Silver Power SP-S650
SSD - Intel 330 180 GB
GPU - ATI Radeon™ HD 5750
Optisk leser - SAMSUNG Super-WriteMaster™ SH-224BB Black 24x DVD±R/RW

Noen tips til hvor mye jeg burde legge den ut for? tenker rundt 4 - 5k har ikke blitt brukt til stort mer en spilling (WoW). Er klar over at skjermkortet vil dra prisen ned litt mtp. at det såpass gammelt.
Komponentene har en nyverdi på rundt 5500-6000 nå.
Ikke snakk om at jeg ville gitt mer enn maks 2500, kanskje 3000 for dette, litt avhengig av hvor gammelt utstyret er.
Sist endret av Sjanten; 30. mai 2013 kl. 09:37.
Passe fjern's Avatar
Trådstarter
89 8
det er 4 månder gammelt brukt rundt 130 timer
du kan prøve å få solgt den til en noob som tror det er leet haxxor pc
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Jeg hadde ikke kjøpt den for mer enn 2500.
max 1000 ink. frakt
Det som trekker VELDIG ned på prisen er skjermkortet, det er ganske utdatert, å kjøpe et sånt kort i dag er nesten ren idioti.

Jeg hadde aldri gitt mer en 1000,- for den, og da hadde jeg gjort det for å kjøpe en halvferdig pc, Hadde selv kjøpt ny GPU, 8gb ekstra minne, kanskje havnet på en 4-5k tilsammen.


Et lite tips er at om den ser ut som en kraftplugg på utsiden, så kan det ofte blir mer lettsolgt når det kommer til ungdommer som ikke har peiling.
Passe fjern's Avatar
Trådstarter
89 8
Kommer til å legge ut en annonse på finn, 3000,- eller bud ved raske avgjørelser. Har en kompis som solgte en acer stasjonær for litt over 4k så regner med at jeg kan få litt for den.
Sitat av Passe fjern Vis innlegg
det er 4 månder gammelt brukt rundt 130 timer
Vis hele sitatet...
Hvordan kan det være 4 månder gammelt når GPU'n er fra steinalderen?
Ikke meningen å hijacke tråden, men vurderer også å selge min PC. Hva ville folket gitt for denne?
Følgende specs;

CASE: -Coolermaster Cosmos II - 2x120MM vifter og 2x 140MM + 2 til h100'en. Alt ligger på rundt ~30 grader ved idle,
og ikke stort mer under load. Selv skjermkortet holder lav temperatur under load.
Alt av kabler er lagt tilrette for optimal luftgjennomstrømning.


HK: -Asus p8z77-v Deluxe
CPU: -Intel 2500k m/ Corsair h100
MINNE: -32GB Corsair Dominator 1600mHz
PSU: -Corsair Gold AX 850w modulær
GPU: -Asus Geforce GTX680 DirectCU II top 2GB minne - fabrikkoverklokket.
SSD: -180GB Intel 310
HDD: -1GB WD Caviar

To vifter som kjøler diskene.
5x tilgjengelige hotswap brønner i kabinettet.
@vanish

Med lys: 10 000kr
Uten lys: 5-7000

Nå tenker jeg ikke på hva den er verdt, men hva du får solgt den for på finn. I ditt tilfelle ville jeg ikke lagt til en tittel "Sup3r H4X0r 1337 G4M1NG PC". Men heller gått for en seriøs beskrivelse og seriøs tittel. De fleste ungdommer som skal kjøpe PC kommer mest sannsynlig til å ha foreldrene på nakken, så da er det fint å fremstå seriøst.
Sist endret av Likyhane; 31. mai 2013 kl. 07:17.
Sitat av vanish Vis innlegg
Ikke meningen å hijacke tråden, men vurderer også å selge min PC. Hva ville folket gitt for denne?
Følgende specs;

CASE: -Coolermaster Cosmos II - 2x120MM vifter og 2x 140MM + 2 til h100'en. Alt ligger på rundt ~30 grader ved idle,
og ikke stort mer under load. Selv skjermkortet holder lav temperatur under load.
Alt av kabler er lagt tilrette for optimal luftgjennomstrømning.


HK: -Asus p8z77-v Deluxe
CPU: -Intel 2500k m/ Corsair h100
MINNE: -32GB Corsair Dominator 1600mHz
PSU: -Corsair Gold AX 850w modulær
GPU: -Asus Geforce GTX680 DirectCU II top 2GB minne - fabrikkoverklokket.
SSD: -180GB Intel 310
HDD: -1GB WD Caviar

To vifter som kjøler diskene.
5x tilgjengelige hotswap brønner i kabinettet.
Vis hele sitatet...
Tror du får mer igjen om du oppgraderer HDD. haha, natthumor hjerte
Passe fjern's Avatar
Trådstarter
89 8
Sitat av Deftones Vis innlegg
Hvordan kan det være 4 månder gammelt når GPU'n er fra steinalderen?
Vis hele sitatet...
Veit ikke om du er dum eller bare troller... Hørt om gjenbruk?
Sitat av Passe fjern Vis innlegg
Veit ikke om du er dum eller bare troller... Hørt om gjenbruk?
Vis hele sitatet...
Du lurer ingen med at den GPU'n er 4 månder gammel når den kom ut i 2009. Gjenbruk? Hvis forrige eier hadde det i f.eks 3 år, og du overtok det for 4 månder siden, så er det ikke 4 månder gammelt dummen.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Passe fjern Vis innlegg
Veit ikke om du er dum eller bare troller... Hørt om gjenbruk?
Vis hele sitatet...
Det er ganske dumt å hevde komponentene er 4 måneder gamle, om de har vært brukt i andre PC'er før.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Det er ganske dumt å hevde komponentene er 4 måneder gamle, om de har vært brukt i andre PC'er før.
Vis hele sitatet...
Han er jo passe fjern.

I made a funny!
Sitat av Likyhane Vis innlegg
@vanish

Med lys: 10 000kr
Uten lys: 5-7000

Nå tenker jeg ikke på hva den er verdt, men hva du får solgt den for på finn. I ditt tilfelle ville jeg ikke lagt til en tittel "Sup3r H4X0r 1337 G4M1NG PC". Men heller gått for en seriøs beskrivelse og seriøs tittel. De fleste ungdommer som skal kjøpe PC kommer mest sannsynlig til å ha foreldrene på nakken, så da er det fint å fremstå seriøst.
Vis hele sitatet...
lal, håper ikke at med lys så mener du omgplexiglassdør-og-lyskatoder.
Alt fungerer som det skal på kabinettet, med viftestyringen med lys som skifter farge til blårosa/rød/blå.

Har heldigvis ikke noe lyskatoder/dioder på viftene på kabinett-døren.
Sist endret av vanish; 1. juni 2013 kl. 03:42.