Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1640
Den siste uken har jeg brukt sovepillene Zolpidem Aurobindo for å bli kvitt sovevanskene mine.

De funket veldig bra helt til på dagtid hvor jeg føler meg følelsesløs og ufokusert.

Etter dette sluttet jeg å bruke pillene fordi er ikke noe kult å ikke ha følelser. Jeg er nå på tredje dagen uten piller og føler meg fortsatt slik.

Noen som har erfaring med dette og vet når det kommer til å å gå over?
Sist endret av Daweed; 9. oktober 2017 kl. 19:48.
Du føler altså dette når du ikke er påvirket av pillene? Hvis du tar én 10mg på kvelden så kjenner du det dagen etter på dagtid, til tross for at du ikke har tatt noe mer?

Tatt mye Zolpidem og aldri merket noe til det.
Det er det mest brukte sovemiddelet i USA, kanskje du finner noe om det på nett hvis du søker (går under navnet Ambien der nede).
http://www.livestrong.com/article/34...s-10mg-ambien/
Sist endret av pkk1990; 9. oktober 2017 kl. 20:06.
Trådstarter
11 0
Ja føler det når jeg ikke er påvirket av pillene. Regner med at det går over etter tid men er ikke helt sikker.

Takk for tipset om å søke det opp på engelsk skal gjøre det.
Følelsesløs? Nei det er ingen normal bivirkning av noe slag. Jeg tror nok dette kan skyldes annet enn zolpidem, umulig å si om denne tilstanden går over eller ikke men det er ikke på grunn av denne pillen du har det sånn.

Ufokusert og glemsom derimot er nok ikke så veldig uvanlig, jeg bruker flere typer av lignende medikamenter og sliter en del med min korttidshukommelse og det å holde fokuset oppe. Slutt å ta dem en periode, kanskje det hjelper.
Trådstarter
11 0
Jeg tror kanskje det med følelsesløshet har med at jeg sluttet cold turkey, begynner å få tilbake følelser nå men er fortsatt ganske ufokursert og glemsom.

Går bedre for hver dag så tror nå det skal gå over etterhvert.
Sitat av Daweed Vis innlegg
Jeg tror kanskje det med følelsesløshet har med at jeg sluttet cold turkey, begynner å få tilbake følelser nå men er fortsatt ganske ufokursert og glemsom.

Går bedre for hver dag så tror nå det skal gå over etterhvert.
Vis hele sitatet...
Kan du forklare meg hva slags følelser det er snakk om? Altså hva er annerledes? Og er det bare negativt for deg?
Trådstarter
11 0
For eksempel følelsen kulde, jeg har gjort en del akvtiviterer hvor jeg vanligvis ville følt meg kald, men jeg ble nesten ikke kald i det hele tatt. Var som om kroppen min merket at jeg var kald men det gjorde ikke hodet. Men tror rett å slett det er fordi jeg var for ufokusert til å klare å fokusere på følelsene om du skjønner meg. Er fortsatt litt ufokusert og glemsom men blir litt mindre av det hver dag.

Andre følelser jeg nesten ikke har følt noe til er empati, stress, varme. Det er de jeg kommer på nå.
Sist endret av Daweed; 10. oktober 2017 kl. 20:49.
Har du fått endret tankemønster av disse pillene? Prøver å skjønne om det er "fysiske" følelser, eller om du har blitt deprimert/ikke om du skjønner.
Sist endret av Vekst; 11. oktober 2017 kl. 00:05.
Sitat av Daweed Vis innlegg
For eksempel følelsen kulde, jeg har gjort en del akvtiviterer hvor jeg vanligvis ville følt meg kald, men jeg ble nesten ikke kald i det hele tatt. Var som om kroppen min merket at jeg var kald men det gjorde ikke hodet. Men tror rett å slett det er fordi jeg var for ufokusert til å klare å fokusere på følelsene om du skjønner meg. Er fortsatt litt ufokusert og glemsom men blir litt mindre av det hver dag.

Andre følelser jeg nesten ikke har følt noe til er empati, stress, varme. Det er de jeg kommer på nå.
Vis hele sitatet...
Uten å ha utdannelse innen farma, kan jeg nesten med sikkerhet si at dine fysiske plager skyldes noe annet. Om det er noe å få sjekket opp eller ikke vet jeg ikke, dette vil nok mest sannsynlig gi seg. Du har jo tross alt bare bruk stilnoct i terapautiske doseringer noen få uker, disse er ikke kjent for å ha så veldig mange bivirkninger, hvis du får bivirkninger er det akutt(at det skjer mens pillen er aktiv, noe som bare er noen få timer mtp kort halveringstid)

Jeg har brukt samme type medikament mye, og jeg får sære og spesielle tanker rett før jeg sovner, samt visuelle og audielle hallusinasjoner. Men er helt normal når jeg våkner. Du sier mangel på empati, er det noe som nå har oppstått, har du noen eksempler?
Trådstarter
11 0
Ja tror jeg har fått endret tankemønster av pillene. Men virker som at jeg har vært såpass ufokusert at jeg ikke har klart å fokusere på følelser osv, så tror det er det somer problemet.

Jeg følte jeg hadde mistet empati fordi jeg ikke klarte å fokusere på samtaler med andre, derfor følte jeg slik. Tror nok det med at jeg hadde mistet følelser er feil, var heller det at jeg var såpass ufokusert at jeg ikke klarte å fokusere på de.

Blir nærmere og nærmere normal for hver dag som går, men skal aldri ta disse pillene igjen tror jeg.