Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3374
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!

Har planer om å prøve hasj første gang nå i nermeste framtid. Problemet er at jeg ikke ønsker å røyke med tobakk. Finnes det noen gode alternative måter å røyke det på? Hørt at en bong ikke alltid er ideelt første gang man prøver.
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Pipe uten tobakk fungerer bra, men det har ikke samme sjarm. Definitivt bedre for lungene.

Jeg kan ikke røyke hasj lengre for får noia hver gang desverre.
Gå til nermeste kiosk/jalla sjappe og kjøp deg en maispipe. Koster ca. 50 kroner, og den kan du helt fint røyke rent på. Bare brenn litt på hasjen når den ligger i brønnen før du begynner å trekke, slik at den nesten tar fyr. Deretter trekker du ned. Du kan både dra det rett ned i lungene (mer heavy), eller "patte" på den som om det var en joint.

Du kan jo også fikse deg en bong. Mye av grunnen til at folk syntes det er heavy å trekke bong, er på grunn av tobakken og det syke nikotinsjokket man får. Hvis man røyker rent går det helt fint å trekke på bongen.

Hvis du ikke greier å få tak i verken maispipe eller bong, kan du eventuelt lage en bøtte/gravity bong. Da trenger du bare en 1.5 liters flaske, litt folie, og en 10 liters bøtte med vann. Men dette ville jeg valgt som siste utvei.

Siden du sier "måter å røyke på" antar jeg at det er uaktuelt å spise? Hvis ikke finnes det mange tråder her om hvordan man blander det i yoghurt eller kakao. Men anbefaler deg forsåvidt å holde deg til røyking hvis det er din første gang, kan fort bli for mye når man spiser det.
Sist endret av DonCanabinio; 21. mars 2017 kl. 17:02. Grunn: Tilføyelse.
Vær forberedt på at det kan være du ikke kjenner noe de første gangene
hvorfor ikke bare kjøpe grønt?
Sitat av DonCanabinio Vis innlegg
Gå til nermeste kiosk/jalla sjappe og kjøp deg en maispipe. Koster ca. 50 kroner, og den kan du helt fint røyke rent på. Bare brenn litt på hasjen når den ligger i brønnen før du begynner å trekke, slik at den nesten tar fyr. Deretter trekker du ned. Du kan både dra det rett ned i lungene (mer heavy), eller "patte" på den som om det var en joint.

Du kan jo også fikse deg en bong. Mye av grunnen til at folk syntes det er heavy å trekke bong, er på grunn av tobakken og det syke nikotinsjokket man får. Hvis man røyker rent går det helt fint å trekke på bongen.

Hvis du ikke greier å få tak i verken maispipe eller bong, kan du eventuelt lage en bøtte/gravity bong. Da trenger du bare en 1.5 liters flaske, litt folie, og en 10 liters bøtte med vann. Men dette ville jeg valgt som siste utvei.

Siden du sier "måter å røyke på" antar jeg at det er uaktuelt å spise? Hvis ikke finnes det mange tråder her om hvordan man blander det i yoghurt eller kakao. Men anbefaler deg forsåvidt å holde deg til røyking hvis det er din første gang, kan fort bli for mye når man spiser det.
Vis hele sitatet...
enig men du glømmer at han trenger rister man
Metoden jeg har liker er - røyke hasj under glass. Fungerer veldig bra. Smooth for lungene også.
link . PS: Du trenger ikke sugerør (bare å sette glasset på skrå å suge inn). Du trenger heller ikke dandere hasjen på en nål. sett den på en tallerken og form hasjen som en kjegle, og tenn på)
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av freebird Vis innlegg
hvorfor ikke bare kjøpe grønt?
Vis hele sitatet...
Planen var først og fremst grønt, men bor på en plass med lite folk og derfor vanskelig å få tak i.

Takk for alle tips så langt, håper jeg får en fin førstegangsopplevelse
Se om du får tak i urtetobakk som greengo og bruk det istedenfor tobakk.
Eller så kan du bare rive av små klumper av hasjen som du legger i rista på bongen/pipa,
Start med en liten klump siden det er første gang og test deg ut med hvor mange slike du trenger for å merke noe.
Klumpene trenger ikke være større en ''o'' på tastaturet eller skjermen så lenge de ikke detter ned i hullene i rista.

Ikke alle merker noe første gang de røyker og noen er uheldige og ''grønner/bruner ut''
Første gang jeg selv røyket lå jeg på en dass å spøy i 4 timer og trodde det hadde gått 2 dager.
Synet vugget rundt og det var umulig å fokusere på noe som helst annet en rommet som spant i sirkler.

Har du ikke penger til å investere i en bong/pipe så kan du lage en bong ut av en flaske, bare brenn et hull til brønn og en choke.
Lag en brønn ut av aluminiumsfolie, dytt den i det store hullet og stikk små hull i folien.
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Har du ikke penger til å investere i en bong/pipe så kan du lage en bong ut av en flaske, bare brenn et hull til brønn og en choke.
Lag en brønn ut av aluminiumsfolie, dytt den i det store hullet og stikk små hull i folien.
Vis hele sitatet...
første gangen?? selv erfarne styrer unna tørre flaskebonger, jeg ville kjøpt en pakke kent white HD og mekka en J heller, 2 slike i microen i 30 sec så er det ikke mye nikotin igjen
Om du leser hele innlegget så vil du forstå hvorfor jeg sier bong første gangen.
Lettere å bruke 0.1 med shit rett i brønnen enn at du skal bruke 0.3-0.5 i en joint, spesielt ettersom TS ikke vil ha tobakk.
En joint vil også brenne av seg selv, så mye av røyken du skal ha i lungene forsvinner i luften i motsetning til bong.
[quote=DonCanabinio;3371246]
Sitat av Alge Vis innlegg
enig men du glømmer at han trenger rister man
Vis hele sitatet...
Alufolie egner seg ypperlig som rist =)

Er forøvering enig med #DonCanabinio om å lage deg en egen bong. Dette fordi det er lett å lage (Ikke minst billig), funker som fjell og er lett å kvitte seg med (Kastes ikke i naturen!). Du kan lage det man kaller en tørrbong (Fremgangsmåte her) eller gå litt dypere til verks og lag en vannbong (Fremgangsmåte). Forøverig kan du la være å bruke en stift for å lage hullet til den hule pennen, du kan bare varme opp plastikken og stikke pennen igjennom den varme plastikken Her er noen andre typer. Bra at du holder deg unna tobakken, etter jeg sluttet å blande med tobakk selv så kommer jeg aldri til å gå tilbake.