Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3518
Etter at butikken jeg jobber for har byttet nettsideløsning, så er det mange produktsider som mangler bilder (og det er min jobb å fikse det). Jeg leter etter et program som kan skanne gjennom alle sidene og fortelle meg hvor det mangler bilder.

Andre ting jeg kan komme på:
Må kunne stilles inn hvor raskt den arbeider, for siden er treg nok som den er, ingen vits å overbelaste den.
Trenger ikke vite hva som mangler, men hvilken side det mangler på.
Jeg vil egentlig ha noe som er gratis

Noen forslag?
Funker et bitte lite script?

Kode

wget -o 404.txt --spider -p -w 1 -r http://webside
grep -B 1 404.txt | grep -E 'jpeg|png|whatever'
Noe i den duren burde funke (trolig ikke akkurat det da)
Det står ikke spesifikt at den sjekker bilder, men du kan teste http://www.brokenlinkcheck.com/.

Du får teste opptil 3000 sider på gratisversjonen.
Dersom du har tilgang til webserverlogger så er det bare å søke gjennom de etter requester som resulterte i et 404-svar. Deretter henter du ut referer for disse requestene. Referer er da siden som linker til den manglende filen.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Evt hent ut alle bildeadressene fra database og sammenlign med det som ligger på disk?
▼ ... over en måned senere ... ▼
slem klone
lumbricus's Avatar
Trådstarter
Tok litt tid før jeg kunne se på problemet igjen, for nettbutikken får stadig nye produkter og de er viktigere. Har ingen tilgang til verken ny eller gammel database, ei heller filstruktur. Jaja.

Fant en annen løsning, og den virker like greit siden de gamle bildene lå på adressen nettsted.tld/images-text/produsent/produktnavn/01.jpg så søkte jeg likså godt etter images-text site:nettsted.tld på google, og jaggu fikk jeg ikke opp en flott liste med alle sidene som mangler bilder.