Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3788
Jeg og 2 venner av meg skal røyke hasj for første gang. For det første har vi ikke så mye penger og det er tydeligvis en "Grønt" tørke i oslo. Er brunt "dårlig" og hvis det er hva er forskjellen?
Sitat av GranDaddy Vis innlegg
Jeg og 2 venner av meg skal røyke hasj for første gang. For det første har vi ikke så mye penger og det er tydeligvis en "Grønt" tørke i oslo. Er brunt "dårlig" og hvis det er hva er forskjellen?
Vis hele sitatet...
Hva som er best er smak og behag.
Brunt er ikke dårlig med mindre den er dårlig

Smak/lukt er forskjellig og det mer lettvint å mekke med grønt.
Sitat av ot5 Vis innlegg
Smak/lukt er forskjellig og det mer lettvint å mekke med grønt.
Vis hele sitatet...
Synes faktisk at bruning er lettere å mekke en grønt
Tørke i Oslo? Det er nok bare kontaktene du har, kjenner mange i Oslo som er på med ganske mye forskjellig godis.

Brunt er ikke ''dårlig'' i noen forstand, du kan få grønt som er 100 ganger værre en den standard bruningen du kjøpte av karn på hjørnet.
Forskjellen er gjerne at brunt er indica og grønt er sativa

Indica gjør deg gjerne mer avslappet, rolig og trøtt og kan ''låse'' deg fast i sofaen (Ikke på en dårlig måte)
Sativa derimot blir litt det motsatte igjen, da blir du gjerne mere energisk og happy.



Indicas are very effective for overall pain relief and is often used to treat insomnia for many people. Indica buds are most commonly smoked by medical marijuana patients in the late evening or even right before bed due to how sleepy and tired you become when high from an indica strain of marijuana, like Kush.

Benefits of Indica:
1. Relieves body pain
2. Relaxes muscles
3. Relieves spasms, reduces seizures
4. Relieves headaches and migraines
5. Relieves anxiety or stress

Sativa dominant marijuana strains tend to have a more grassy type odor to the buds providing an uplifting, energetic and “cerebral” high that is best suited for daytime smoking. A sativa high is one filled with creativity and energy as being high on sativa can spark new ideas and creations. Many artists take advantage of the creative powers of cannabis sativa (marijuana) to create paintings.

Benefits of Sativa:
1. Feelings of well-being and at-ease
2. Up-lifting and cerebral thoughts
3. Stimulates and energizes
4. Increases focus and creativity
5. Fights depression
Vis hele sitatet...
Hentet ifra Theweedblog
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Forskjellen er gjerne at brunt er indica og grønt er sativa
Vis hele sitatet...
Brunt kan vel være både indica og sativa og det samme gjelder vel for grønt? Det virker ikke helt riktig, sjeldent det er noe green i mitt område, men har sett både sativa og indica.

Jeg kan være enig i at det virker litt sånn med effektene, men jeg opplever ofte å bli høy på en type bønne istedenfor å bli fjern og slapp hele tiden.
Sist endret av sondriz; 27. oktober 2015 kl. 18:34.
Joda sondriz, både grønt og brunt kan være indica og sativa, men brunt er som oftest indica og grønt sativa slik jeg har fortstått det. (Godt mulig jeg tar helt feil her)

Har selv opplevd det å bli grisefjern på bønne istedenfor å bli slapp samtidig som jeg også har vært slapp og blitt stuptrøtt av weed.
Crimea River
Alec's Avatar
Sativa som har en oppløftende effekt tar lenger tid å gro, noe som gjør prisen høyere og tilgjengelighet lavere.
Det gjelder både for brunt og grønt. Men riktige kontakter har stort sett det meste

I tillegg er det nok lettere å buffe ut brunt med RC's.
GOP
snikfreak siden 2008
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Joda sondriz, både grønt og brunt kan være indica og sativa, men brunt er som oftest indica og grønt sativa slik jeg har fortstått det. (Godt mulig jeg tar helt feil her)

Har selv opplevd det å bli grisefjern på bønne istedenfor å bli slapp samtidig som jeg også har vært slapp og blitt stuptrøtt av weed.
Vis hele sitatet...
Hasjen i Norge kommer hovedsakelig fra Marokko der den lokale varianten er en 100% til 80% indica. De siste 10-15 årene har frø fra Pakistan(sativa) blitt importert sammen med det som kalles for "high grade" fra Europa.
Dette har ført til at du får en kraftigere hasj, mer thc(psykoaktivt) i forhold til cbd(anti-psykoaktivt) og i forhold til vekt/aktive cannabinoider. Dette vil si at det du får tak i av hasj i Norge som regel vil være en indica eller en indica dominerende planter. Cannabis toppskuddene (grønnt) her i Norge er mest sannsynlig sativa hvis det er dyrket utendørs, dette er fordi sativa blir lang og tynn derfor egner den seg ikke til innendørs dyrking pga takhøyden. Derfor blir ofte sativa dyrket i sentral/sør Europa og vakumpakket før det blir sendt til Norge. Det som blir dyrket i Norge er som regel en hybrid av de 2 og kan ha egenskaper fra begge, disse plantene er ofte fulle av trichomes siden de ikke blir utsatt for regn og får bedre med lys.
Sitat av GOP Vis innlegg
Hasjen i Norge kommer hovedsakelig fra Marokko der den lokale varianten er en 100% til 80% indica. De siste 10-15 årene har frø fra Pakistan(sativa) blitt importert sammen med det som kalles for "high grade" fra Europa.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan folk være så sikre på dette? For alt 80% av de som kjøper MJ vet, så kan jo det de kjøper være selvdyrket og utblandet? Det finnes vel ikke akkurat noe sporingssystem for sånne varer, folk flest tar seg vel heller ikke bryet med å ha utstyr liggende til å teste renheten eller kvaliteten når de kjøper... Bare noe jeg har lurt på veldig lenge. Du må jo ikke svare heller hvis du ikke føler for det.
jeg røyka fast for 3-4 år siden, har tatt noen trekk i ny og ned om jeg har fått tilbud om det fra kompiser som røyker fast. har null toleranse nå, da det kan ta flere måneder før jeg kan ta meg noen trekk (er ikke sånn kjempe glad i rusen lenger).

En kompis av meg hadde fått tak i noe skikkelig dritt, dem merka ikke en dritt, men jeg ble stein som faen.
Så uansett om du får tak i noe som ikke er av den beste kvalitet tror jeg du kjenner rusen ganske godt siden det er din første gang.
GOP
snikfreak siden 2008
Hvordan kan folk være så sikre på dette? For alt 80% av de som kjøper MJ vet, så kan jo det de kjøper være selvdyrket og utblandet?.
Vis hele sitatet...
Med MJ så går jeg ut fra at du mener blomsten, og da kommer det som regel som buds og da vil du se om det er blandet ut med noe. Grønn plastikk/sagflis har jeg hørt kan forekomme på den typiske "brick-weenden" som er vakuumpakket fra utlandet. Det er også særdeles lite smart for selger/produsent å blande inn noe som vil senke kvaliteten på produktet, noe som forekommer i større grad (heller ikke vanlig) er vanning av buds. Da blir de sprayet med vann for å øke vekten.
Husk at hvis dette blir dyrket i Norge så pleier det kun å være ett ledd mellom produsent og selger, derfor er avanseprosenten såpass høy at det ikke er hensiktsmessig å blande det ut.

Det finnes vel ikke akkurat noe sporingssystem for sånne varer, folk flest tar seg vel heller ikke bryet med å ha utstyr liggende til å teste renheten eller kvaliteten når de kjøper...
Vis hele sitatet...
Vel noe sporingssystem er det ikke, men du kan får en god indikasjon på hvor det kommer fra og hvem som produserer hasjen ihvertfall. Da disse ofte blir stemplet med et merke fra produsenten(se bildet).

Det er veldig lett og finne ut om hasjen er blandet ut med noe, det du gjør da er:

1. Ta en liten bit og sett fyr på den
2. Når alt er blitt til aske legg den mellom fingrene dine og gni
3a. Hvis det kun er hvit aske og ingenting andet er det kun harpiks og veldig fint plantemateriale
3b. Hvis du får svart aske eller svarte små "stener" så er det blandet med noe, som oftest henna.

For å finne kvaliteten sånn ca. kan du ta en lighter ca 1 cm fra hasjen og se om den;

Best(A) Bobler og freser og blir til olje med en gang. (budder, bho, ice hash, wax, shatter, rosin tech)

(B) bobler, men er mindre bobler og det kan bli litt brent, renner heller ikke slik A ville gjort. (meste av gate hasjen faller på nederst del av B)

dårligst(C) Lite eller ingen bobler, brenner før det bobler. (sope bar)

For buds (grønt) går det mer på lukt og utseende, det er også særdeles sjeldent at man kjøper i store kvanta uten å teste(røyke) det ut først.

Link med bilder for å finne ut hvilken gate bud'en din er: https://www.leafly.com/news/cannabis...cting-cannabis


Håper det ga deg svar på det du lurte på
Wow, ja det gav i hvert fall litt innsikt Takk for det! Bruker ikke selv, det holder lenge med alkohol for meg, men er interessert i utviklingen i samfunnet og hvordan dette med handel foregår, sett rent fra en økonomisk synsvinkel. Mange tror det er mye kynisme i dopmarkedet, og det er det sikkert, men det er ikke rent lite vi blir lurt i det hvite markedet heller. Man skulle funnet opp en universal test/utstyrspakke for alle slags konsumvarer, for å se nøyaktig og alle stoffer det inneholdt. Tror det hadde solgt bra.