Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 4603
Apatisk Narsissist
lurvelen's Avatar
Hei, jeg har havnet i en sketchy situasjon og kunne trengt litt råd fra dere da jeg helst vill unngå å ta det opp med foreldre.

Igår kveld (lørdag) hadde jeg og et par andre kompiser en rolig kveld. Så bestemte vi oss for å prøve å skaffe litt å drikke (vi er 17 år) Jeg kom på at jeg hadde en polsk kar som pleide å selge til oss før, så jeg ringte han opp. Jeg sa på telefonen at vi var keen på 2 six-pack, og at vi har kontant. Etter 20 min kom han. Jeg og en til gikk ut for å møte ham. kompisen min ga ham pengene, vår polske venn gikk så i baksetet for å ta ut det vi trodde var drikke, men han dro ut en kniv, peket på kompisen min med kniven og sa at vi skulle stikke. Vi lo først og trodde at han kødda.
Han kødda ikke... Han dyttet til kompisen min og pekte med kniven sin og sa igjen at vi skulle stikke. Vi bannet til han og kalte han ord som "jævla polakk" og andre små rasistiske utsagn om polakker før han satt seg i bilen og stakk. jeg kastet så en stein etter bilen hans og traff bakruta (den knuste ikke) og han kom ut og løftet mep opp og tok kniven inn mot ansiktet mitt. Han slapp meg/kastet meg ned på bakken og stakk så tilbake til bilen og dro. han hadde to andre som satt i baksetet men de var aldri involvert. (typiske innvandrere de også)

Jeg vill ikke fortelle dette til mor eller far da jeg vet at de kommer til å lage en big deal av at jeg: a; kjøper drikke ulovlig av innvandrere 2; de kommer til å fortelle det til alle foreldrene til kompisene mine som ikke for lov til å drikke.

Hva skal jeg gjøre? jeg har tlf nr. til han jævelen men vill ikke få foreldre innblannet. Burde jeg la det gå, eller anmelde? Har jeg noe grunnlag for å anmelde?

Er full av spørsmål nå, alle tips settes stor pris på!
anmeld duden du drøyt å dra fram kniven mot mindreårige.
vel siden han er gal nok til og flekke kniv for 12 øl så bør du gå til politiet ! , væpnet ran pluss salg av alkahol til mindreårige
Tja jo nææ, jævla idiot var han, men nå lærte dere en lekse for en billig penge. Ved ulovlig kjøp og salg er faren for å bli lurt og rana alltid tilstede. Dessverre. Varene samtidig med penga er en grei huskeregel.
Med tanke på at dette er en fyr som er sprø nok til å trekke kniv på mindreårige for 200 kroner så er nok det beste å anmelde.
Mener det skal gå fint og anmelde og gjennomføre det uten at foreldre får vite om det, men er ikke helt 100% sikker.
Apatisk Narsissist
lurvelen's Avatar
Trådstarter
Han er sprø ja, men vi har brukt han flere ganger, da har han vært hyggelig. virker ut som et eller annet gjorde at han snappa ellerno. det finnes vell ikke noen form for anonym anmeldelse?
Er det i det hele tatt et spørsmål om å anmelde?
Dine foreldre må nok være med på dette også, men du kan jo alltids forklare en helt annen situasjon enn kjøp av drikke.
Sitat av Crisposjokolade Vis innlegg
Er det i det hele tatt et spørsmål om å anmelde?
Dine foreldre må nok være med på dette også, men du kan jo alltids forklare en helt annen situasjon enn kjøp av drikke.
Vis hele sitatet...
Det er straffbart å gi feilaktige opplysninger for politiet når du anmelder en sak. Å lyve for politiet og foreldre gjør nok alt bare verre.
Jeg vil si nei. Ja det er litt drøyt å trekke kniv mot deg/dere men det høres ut som en typisk statistikksak som ikke blir gjort noe med, det er jo i bunn og grunn ord mot ord. Nå er ikke jeg noen ekspert, men jeg hadde gitt faen og glemt hele hendelsen.

Til neste gang dere før lyst på alkohol er det nok tryggere og spørre noen en av dere kjenner som er gammel nok til å kjøpe øl selv. De fleste 17-åringer har vell 1 venn som er over 18?
Apatisk Narsissist
lurvelen's Avatar
Trådstarter
Sitat av OnklD Vis innlegg
Jeg vil si nei. Ja det er litt drøyt å trekke kniv mot deg/dere men det høres ut som en typisk statistikksak som ikke blir gjort noe med, det er jo i bunn og grunn ord mot ord. Nå er ikke jeg noen ekspert, men jeg hadde gitt faen og glemt hele hendelsen.

Til neste gang dere før lyst på alkohol er det nok tryggere og spørre noen en av dere kjenner som er gammel nok til å kjøpe øl selv. De fleste 17-åringer har vell 1 venn som er over 18?
Vis hele sitatet...
har brødre som kjøper uten problem, men dette var etter salget var stengt dessverre
Bare la dritt være dritt, og se videre. Ta lærdom og tenk at du må finne gode dealere. Det finnes flere enn han. La alt være.

Du provoserte han jo videre med å kaste stein på bilen hans, jeg syns det var et dumt trekk, særlig etter å ha blitt trua på den måten. De har mye mindre å miste enn det du har.

Men! hvis han kommer tilbake igjen nå og kødder videre med dere, så anmelder du. Kanskje skjer det ikke så mye, men da har politiet ihvertfall oversikt over deres aktiviteter.
Så du vurderer å gå til snuten og anmelde en kar for trusler når du sjøl har pælma stein på en bil og kjøpt smuglerøl over en lengre periode? Smart. La det være og skaff deg en annen smuglervenn.
Sist endret av grandiz; 1. desember 2013 kl. 22:13.
Sitat av lurvelen Vis innlegg
Han er sprø ja, men vi har brukt han flere ganger, da har han vært hyggelig. virker ut som et eller annet gjorde at han snappa ellerno. det finnes vell ikke noen form for anonym anmeldelse?
Vis hele sitatet...
Jo, dette går.

Men jeg tror man må være 18 år for å anmelde noen uansett.
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
pluss salg av alkahol til mindreårige
Vis hele sitatet...
Men TS fikk ikke en dråpe...
Sitat av Beis Vis innlegg
Men TS fikk ikke en dråpe...
Vis hele sitatet...
Er også lover mot kjøp av alkohol med intensjoner om å selge videre/gi til mindre årige, i tillegg så blir det vel salg siden de ga pengene.
Sist endret av Ekvivokk; 1. desember 2013 kl. 22:40. Grunn: liten ninja
Du kan ikke anmelde noe før du er 18, da må en foresatt gjøre det for deg/med deg.
Sitat av AdonInformation Vis innlegg
Du kan ikke anmelde noe før du er 18, da må en foresatt gjøre det for deg/med deg.
Vis hele sitatet...
Kilde på det? Alt jeg finner sier ikke at du må ha med foresatt.

http://www.ung.no/oss/aldersgrenser/78711.html
Sitat av OnklD Vis innlegg
Kilde på det? Alt jeg finner sier ikke at du må ha med foresatt.

http://www.ung.no/oss/aldersgrenser/78711.html
Vis hele sitatet...
Har selv vært på politistasjonen for å anmelde et forhold, siden jeg da var under 18 måtte faren min være med.

Forøvrig:
Link1
Link2
Link3
Du kan nok ikke anmelde uten foreldre til stede, men om du forteller dem historien vil de ikke bli langsinte på deg for at du har kjøpt alkohol når du er 17 år.. Tro meg, du kommer ikke til å angre om du gjør dette og foreldrene dine kommer nok til å stole mer på deg i fremtidene. Kanskje de til og med spanderer på deg et par halvlitere en helg en gang i blandt Verdt et forsøk!
La det ligge han er din landsmann.. din alierte i kampen mot Islam han er katolikk og ingen trussel for norge. tenk på framtiden, vill du at kona di skal gå i burqa og spise kebab? eller vil du at samfunnet skal holde seg europeisk?
Sitat av DrOctagon Vis innlegg
La det ligge han er din landsmann.. din alierte i kampen mot Islam han er katolikk og ingen trussel for norge. tenk på framtiden, vill du at kona di skal gå i burqa og spise kebab? eller vil du at samfunnet skal holde seg europeisk?
Vis hele sitatet...
Jeg håper du kødder nå?
Sitat av TaterKjell Vis innlegg
Jeg håper du kødder nå?
Vis hele sitatet...
Nei, faktisk ikke er en av de som ikke undervurderer makten av religion, som etterpå sier "oisann, nå er faktisk norge in islam stat, pytt pytt, betyr jo ikke noe, er joe bare tullinger som tror på sånt"
Sitat av DrOctagon Vis innlegg
han er din landsmann.. din alierte i kampen mot Islam
Vis hele sitatet...
Så du mener det er greit at han truer noen med kniv for noen kroner, bare fordi han ikke er muslim?

Sitat av DrOctagon Vis innlegg
han er katolikk og ingen trussel for norge
Vis hele sitatet...
Du aner ikke om han er katolikk, og en ustabil polakk som truer ungdom med kniv vil normale folk anse som en trussel.

Hvor han er fra eller hvilken religion han så måtte ha, har ingen ting med denne saken å gjøre. Det handler om at han har truet ungdommer.
Jo, 90% av polakker er katolikker, de er faktisk troende og går i kirken hver søndag. og slike mennesker er det norge trenger, ikke ateister som røyker bønne, å gir faen i kulturen sin, og lar seg blir rompe kjørt av islam.
og denne sunde norske ungdommen trengte kanskje en tupp i ræva, om at alt ikke er blomster fint, og alle er ærlige så ja, han bør la det ligge.
Sitat av DrOctagon Vis innlegg
Jo, 90% av polakker er katolikker, de er faktisk troende og går i kirken hver søndag. og slike mennesker er det norge trenger, ikke ateister som røyker bønne, å gir faen i kulturen sin, og lar seg blir rompe kjørt av islam.
og denne sunde norske ungdommen trengte kanskje en tupp i ræva, om at alt ikke er blomster fint, og alle er ærlige så ja, han bør la det ligge.
Vis hele sitatet...
Må være det tåpeligste jeg har lest noen gang. Så du mener altså at så lenge man ikke er medlem av Islam så kan man drepe, rane å bare gjøre faenskap i dine øyne?
Sitat av svaart Vis innlegg
Må være det tåpeligste jeg har lest noen gang. Så du mener altså at så lenge man ikke er medlem av Islam så kan man drepe, rane å bare gjøre faenskap i dine øyne?
Vis hele sitatet...
jepp, så lenge du støtter det store samfund, og er imot forfall av den europeiske kulturen
Haha, Må være noe av det tåpeligste jeg har hørt. Du får lage en tråd med synspunktene dine en dag så man kan diskutere å le der istedenfor å ta denne tråden av spor.
Og siden det står på papiret at 90% er katolikker i Polen, så går alle i kirken hver søndag? Alt er vel kanskje fryd og flott der nede. Alle hyller gud og ber hele dagen også kanskje?

"Omkring 79,2 % av befolkningen i Norge er medlemmer i den evangelisk-lutherske norske kirken" -Wikipedia.
Er 79% av befolkningen i Norge kristne? Nei.

Jeg blir faktisk veldig oppgitt av hva du skriver, du er antageligvis katolikk/kristen selv, og mener vel selv at du tror på noe bedre enn alle andre? Derfor skal alle polakker som tror det samme som deg komme hit, så kan Norge bli et katolsk land?

Men nå er vi helt offtopic, og jeg gidder ikke diskutere den saken her med deg. Det er latterlig.
Hvis noen går til krig mot Norge, så får vi hjelp av resten av verden. Ingen kan gå til krig mot et annet land i dag uten å unngå masse motstand fra fredelige land i resten av verden.

Vi har ingenting å frykte.

Det eneste vi kan gjøre er å jobbe hardt for å ivareta Norske verdier. Og der gjør du mye, DrOctagon?

Å bli en del av krigen før den har begynt er ikke smart! DET er apekatt-nivå.
Blir så irritert over folk som ikke klarer å se lengre en nesen sin.
Snik islamisering er et faktum, og lite vi kan gjøre noe med.

Kampen tapte vi da de begynte å spre seg utover verden.

Tenk bare på hva som skjer med norge i framtiden når vi produserer 1.4-1.6 barn pr parr, og de ligger på 4-10..

Mange land sliter allerede med dette, som f.eks frankrike.

Jeg sier ikke at vi ikke skal ta i mot flyktninger, men slutte å slippe alt ukritisk inn i landet, og når de gjør noe galt, straffe dem på en måte som fungerer på dem, og ikke "lukket" luksushotell med dagpenger og undervisning.
La det ligge, allerede dritdumt å kaste stein på bilen kommer ingen vei med det, vil jeg tro. alt for risky mtp hevnaksjoner.
Alle som gjennomfører ran tenker jo på at man må ha med våpen, men de fleste vil vel aldri dra den så langt at de faktisk angriper. Da tenker jeg hovedsaklig på feileda ransforsøk hvor ranerne stikker med en gang de enser motstand, det er mange av dem. Kan hende han her også bare hadde den med for show.

Å risike å yppe på seg noe ekte knivvold hadde ikke jeg turt, så jeg ville latt det ligge
I din situasjon er det jo lite du får gjort uten å involvere foreldre...
Få han sendt hjem til der han kommer fra om han ikke kan oppføre seg.
Sist endret av Exonize; 2. desember 2013 kl. 09:02.
Vel, siden du er under 18 så skal foreldre være med i et eventuelt avhør også, så de finner det vel ut til slutt..

Skal sies at jeg var i avhør og ble da spurt om jeg ville ha med en forelder, men siden det gjaldt innføring av sopp den gangen, så valgte jeg pent å takke nei, for jeg hadde jo ingenting med det å gjøre
ArbeidsledigProletar
Gidd da, dere er drittunger som ville kjøpe øl. Dere har ikke fått noe praktiske skader annet en såret stolthet.

Og til de konspirasjonsteoretikerne i tråden. Gidd å spre det der anti-muslimstullet her da. Faen heller, om noen er en trussel for noen er det vel folk som dere, paranoide, desillusjonerte tikkende bomber. Please ikke skyt uskyldige barn for å få igjennom poengene deres.
90% av nordmenn er flaue over å ha sånne som deg i flokken vår. Innse det, dere er like kjipe som de muslimene dere hater på, om ikke værre. Dere skaper uro og problemer, det gjør ikke muslimene i like stor grad.

Jeg spør bare, hvor mange muslimer i NORGE har skutt masse barn? INGEN. Men det har en sånn der paranoid drittraddis gjort.