Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 6316
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
hallo

En venn av meg tok istad 5 tramadol, istarten sa han at det var digg, men nå bare sovner han hele tiden og snakker sløvt?? Hva har skjedd?? Hvor lang tid tar det før det går bort, kan ikke bli tatt....

han blir 13 i april!
Håper så inderlig at du troller.
Få han til å kaste opp og ring ambulansen ASAP!!!!
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
han vil ikke at ambulanse skal komme, noen tips til andre ting man kan gjøre for å få vekk trøttheten?? har uansett lest at tramadol ikke er drit farlig liksom
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
hvordan skal jeg få han til å kaste opp? ta fingerren i munnen hans..??
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
hvordan skal jeg få han til å kaste opp? ta fingerren i munnen hans..??
Vis hele sitatet...
Eksakt. Husk å følg med puls og sørg for frie luftveier. Ingen skam å ringe ambulansen.
Ring ambulanse! Hvordan er han? På en måte bevisstløs eller bare trøtt å snakker sløvt som du sier?
Sist endret av kingT; 2. april 2017 kl. 22:23.
Vet du hvilken styrke på medisinen?
Jeg anbefaler å ta kontakt med lege eller sykehus, spesielt med tanke på alder og mengde medisin. Jeg tuller ikke.
Det kan i verste fall ha større konsekvenser ved å ikke ringe ambulanse eller lege enn å ikke gjøre det.

Stikk fingeren i halsen om du må få han til å spy. Det gjør du for å få frem brekningsreflekser.
Hva veier gutten? Hvor mye veier medisinen? Dersom LD50*dosen du ga ham overstiger vekta til kompisen, er det lite som kan hjelpe... Ring ambulansen A fucking SAP. Om du vil slippe konsekvensene, kan du like godt gjøre som du vil med resten av pillene liksom.
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
han vil ikke at ambulanse skal komme, noen tips til andre ting man kan gjøre for å få vekk trøttheten?? har uansett lest at tramadol ikke er drit farlig liksom
Vis hele sitatet...
Hva ser du på som drit farlig? Og du bør drite i hva han vil eller ikke når det er helsen hans det er snakk om.
Husk at vedkommende ikke må ligge på rygg. Da kan det oppstå farlige situasjoner dersom han kaster opp og du ikke legger merke til det. Det samme med å sitte oppreist. Ta en rask titt på stabilt sideleie.

http://www.lvh.no/assets/images/bookimages/Figur11.13A_Sideleie.png
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
er 200mg tabletter han knuste opp å svelget, er også paracet i dem, ahhhh kan ikke ringe ambulanse med mindre foreldrene hans ikke får vite om det, kan ikkkkke bli tatt.
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
er 100 eller 200 han husker ikke helt. men er en av de. han veier rundt 70 trur jeg
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
er 200mg tabletter han knuste opp å svelget, er også paracet i dem, ahhhh kan ikke ringe ambulanse med mindre foreldrene hans ikke får vite om det, kan ikkkkke bli tatt.
Vis hele sitatet...
Hvis du på ingen mulig måte kan ringe ambulansen, ring giftinformasjonen
Anonym bruker
"Tykk Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg foreslår at du ringer ambulanse.
Helt ærlig: dersom du ikke ringer, kan det ende i respirasjonssvikt og din venn dør eller får store skader.
Jeg sier ikke det vil skje, men dere er unge (og sikkert lett av vekt).
Så du fikk han til å ta 1 gram opiat? Vær glad google sier det er ld50 på 300-350mg/kg... Ring ambulansen for faen, si at du ikke vet grunnen til hans tilstand men si at han kanskje fant noe han ikke burde.
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
jeg fikk fulgt han i seng nå, han snubla overalt osv men trur det skal gå bra når han våkner imorra. han har også litt toleranse fra før med benzo og paralgin forte. Takk for hjelp alle sammen! God natt!
Vær der å se at han har det bra i hvert fall. Så mye tramadol kan også føre til krampeanfall, bare så du vet det.
"men trur det skal gå bra når(om) han våkner imorra"
Anonym bruker
"Slank Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
jeg fikk fulgt han i seng nå, han snubla overalt osv men trur det skal gå bra om han våkner imorra.
Vis hele sitatet...
Fikset på setningen din.
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
hvorfor skulle han ikke våkne opp pluss jeg la han i sånn sideleie, så trur ikke han blir den første som dør av tramadol..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
hvorfor skulle han ikke våkne opp pluss jeg la han i sånn sideleie, så trur ikke han blir den første som dør av tramadol..
Vis hele sitatet...

Tramadol er et opiod som kan stoppe respirasjonen(pusten) til et menneske ved høye doser. Det er absolutt dødelig.

Pass på gutten for guds skyld! Det å bli tatt av foreldre er det minste du skal tenke på.
Sist endret av Mirage; 2. april 2017 kl. 22:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trampalgin er visst det eneste preparatet i Norge som inneholder paracet og tramadol.
http://www.weifa.no/helsepersonell/t...le289-152.html

Trampalgin kommer bare i varianten med 37.5 mg tramadol og 325 mg paracet per pille ifølge felleskatalogen. Hvis han spiste 5 stk har han fått i seg 187.5 mg tramadol. Hvis fyren veier ca. 70 kilo er dette neppe dødlig.

Sier ikke at disse gutta ikke bør få tak i noen til å ta en titt på han, det bør de absolutt. Men LD 50 for tramadol er hverftal langt høyere enn 187.5 mg.

Siden fyren sa at det var "200 eller 100 mg" kan det hende han mener Nobligan da (som ikke inneholder paracet), som er extended release versjonen av tramadol. Hvis han tok 5 av disse er situasjonen fort litt mer alvorlig.

Men uansett, må du passe på fyren å se til at han puster, har sterk puls, og at han ikke får anfall sånn som fuglern sier.
Sist endret av DonCanabinio; 2. april 2017 kl. 22:59. Grunn: tilføyelse
Sitat av DonCanabinio Vis innlegg
Trampalgin er visst det eneste preparatet i Norge som inneholder paracet og tramadol.
http://www.weifa.no/helsepersonell/t...le289-152.html

Trampalgin kommer bare i varianten med 37.5 mg tramadol og 325 mg paracet per pille ifølge felleskatalogen. Hvis han spiste 5 stk har han fått i seg 187.5 mg tramadol. Hvis fyren veier ca. 70 kilo er dette neppe dødlig.

Sier ikke at disse gutta ikke bør få tak i noen til å ta en titt på han, det bør de absolutt. Men LD 50 for tramadol er hverftal langt høyere enn 187.5 mg.

Siden fyren sa at det var "200 eller 100 mg" kan det hende han mener Nobligan da (som ikke inneholder paracet), som er extended release versjonen av tramadol. Hvis han tok 5 av disse er situasjonen fort litt mer alvorlig.
Vis hele sitatet...
Han tok 5 av de.
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av DonCanabinio Vis innlegg
Trampalgin er visst det eneste preparatet i Norge som inneholder paracet og tramadol.
http://www.weifa.no/helsepersonell/t...le289-152.html

Trampalgin kommer bare i varianten med 37.5 mg tramadol og 325 mg paracet per pille ifølge felleskatalogen. Hvis han spiste 5 stk har han fått i seg 187.5 mg tramadol. Hvis fyren veier ca. 70 kilo er dette neppe dødlig.

Sier ikke at disse gutta ikke bør få tak i noen til å ta en titt på han, det bør de absolutt. Men LD 50 for tramadol er hverftal langt høyere enn 187.5 mg.

Siden fyren sa at det var "200 eller 100 mg" kan det hende han mener Nobligan da (som ikke inneholder paracet), som er extended release versjonen av tramadol. Hvis han tok 5 av disse er situasjonen fort litt mer alvorlig.

Men uansett, må du passe på fyren å se til at han puster, har sterk puls, og at han ikke får anfall sånn som fuglern sier.
Vis hele sitatet...
takk for svar, han sa det var 100 eller 200mg, skal spørre han imorgen.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
takk for svar, han sa det var 100 eller 200mg, skal spørre han imorgen.
Vis hele sitatet...
Du skal ikke spørre han imorra. Du skal passe på han nå, så lenge det er nødvendig. Skjønner du ikke at kompisen din potensielt kan være i fare?
Sitat av Fuglern Vis innlegg
Han tok 5 av de.
Vis hele sitatet...
Ja, men er ikke sikkert det er nobligan 200 mg det er snakk om. Syntes fyren nevnte her oppe at det også var paracet i de, og Trampalgin er ifølge linken over det eneste preparatet med paracet og tramadol, og kommer kun i utgaven med 37.5 mg tramadol/325 paracet.

Men siden han spesifikt sier "100 eller 200" mg er vel sannsynligheten der for at han blinksa med paraceten og egentlig mener nobligan. Da bør han passe godt på, de kommer jævlig sigende. Tar fort 3 timer før de kicker skikkelig.

Så til TS: Finn ut akuratt hva han tok. Dere finner vel blister pakka?
Sist endret av DonCanabinio; 2. april 2017 kl. 23:04. Grunn: tilføyelse
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Fuglern Vis innlegg
Du skal ikke spørre han imorra. Du skal passe på han nå, så lenge det er nødvendig. Skjønner du ikke at kompisen din potensielt kan være i fare?
Vis hele sitatet...
får ikke spurt han når han er så high, men istad sa han at det var 100 eller 200mg, det var sånne tabletter som så ut som tjukke paracet, samme type delestrek
Idiot. Ring ambulansen. Finnes ingenting som heter "jeg kan ikke ringe ambulansen". Ambulansen er ikke politiet, og de driter i hva du har fått i deg, de vil bare hjelpe deg og eventuelt redde liv. Tror foreldrene hans blir litt mer lei seg av at sønnen dør, enn at de ringer fra sykehuset og sier det går bra.
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av DonCanabinio Vis innlegg
Ja, men er ikke sikkert det er nobligan 200 mg det er snakk om. Syntes fyren nevnte her oppe at det også var paracet i de, og Trampalgin er ifølge linken over det eneste preparatet med paracet og tramadol, og kommer kun i utgaven med 37.5 mg tramadol/325 paracet.

Men siden han spesifikt sier "100 eller 200" mg er vel sannsynligheten der for at han blinksa med paraceten og egentlig mener nobligan. Da bør han passe godt på, de kommer jævlig sigende. Tar fort 3 timer før de kicker skikkelig.

Så til TS: Finn ut akuratt hva han tok. Dere finner vel blister pakka?
Vis hele sitatet...
er ikke i pakke, han kjøpte de av en polsk fyr i klassen som har en mor som jobber på sykehus så vi fikk dem løst
Anonym bruker
"Slank Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
er ikke i pakke, han kjøpte de av en polsk fyr i klassen som har en mor som jobber på sykehus så vi fikk dem løst
Vis hele sitatet...
Du har med andre ord ingen peiling på hva det er han har kastet i seg eller styrken på det, og du har nå veddet livet til kompisen din på at det han har fått i seg er et svakt preparat. La det synke inn litt.
http://www.felleskatalogen.no/medisin/foto-preparat/40201615

Så de sånn ut? Da er det trampalgin.


Ingen av nobligan variantene har delestrek. Tramadol kommer kun i kapsler. Så hvis du er sikker på at de hadde delestrek må det nok være trampalgin.
Sist endret av DonCanabinio; 2. april 2017 kl. 23:13.
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du har med andre ord ingen peiling på hva det er han har kastet i seg eller styrken på det, og du har nå veddet livet til kompisen din på at det han har fått i seg er et svakt preparat. La det synke inn litt.
Vis hele sitatet...
jeg tok det også, men bare 2. hvorfor skulle det ikke være tramadol ? hadde det vært noe bedre så hadde han tatt det selv...
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av DonCanabinio Vis innlegg
http://www.felleskatalogen.no/medisin/foto-preparat/40201615

Så de sånn ut? Da er det trampalgin.
Vis hele sitatet...
nei, skal prøve å finne et bilde.
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
nei, skal prøve å finne et bilde.
Vis hele sitatet...

Kom de i kapsler med pulver inni?
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vis hele sitatet...
noen som vet om de har slike tramadol på sykehus i norge? eller i polen ?
Nå er jeg usikker. Har kikket på felleskatalogen på alle preparater som inneholder tramadol, eneste som ligner på bildet du sendte er trampalginen.

Hvis du nekter å søke hjelp så får du hvertfall passe på at han puster fint og ikke får anfall. Det er det minste du kan gjøre.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
noen som vet om de har slike tramadol på sykehus i norge? eller i polen ?
Vis hele sitatet...

Du fikk pillene løst. Det er umulig for oss å si hva det er i dem. Ring ambulanse, du kommer ikke til å angre for den avgørelsen senere i livet.
Ingen som stusser på at personen er 12 år?

Burde ikke vedkommende ligge i seng hos foreldrene nå? Hvis ikke er det ikke mye tess til foreldre.

Er ikke det her trolling, så sier jeg som de fleste andre her... pass på guttungen. Ambulanse burde definitivt være en tanke.
Sist endret av ImnotEmo.; 2. april 2017 kl. 23:37.
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av ImnotEmo. Vis innlegg
Ingen som stusser på at personen er 12 år?

Burde ikke vedkommende ligge i seng hos foreldrene nå? Hvis ikke er det ikke mye tess til foreldre.

Er ikke det her trolling, så sier jeg som de fleste andre her... pass på guttungen. Ambulanse burde definitivt være en tanke.
Vis hele sitatet...
foreldrene er bortreist til tirsdag så jeg overnatter.

finnes det noe som hjelper viss man har tatt for mye tramadol? sobril?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
foreldrene er bortreist til tirsdag så jeg overnatter.

finnes det noe som hjelper viss man har tatt for mye tramadol? sobril?
Vis hele sitatet...
Nei! Troller du? Sobril vil gjøre det enda verre.
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
finnes det noe som hjelper viss man har tatt for mye tramadol?
Vis hele sitatet...
Ja; ambulansen.
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja! Helt perfekt, det fungerer helt sinnsykt bra å trøkke i han enda mer preparater som dere garantert ikke vet hva er eller hvor kommer fra.
(Dette var ikke seriøst i det hele tatt!)

Ring den ambulansen. Deilig å ha kompisens liv på samvittigheten, for å si det sånn hvis han OD-er og dør eller lignende, tror du ikke de vil finne ut av det da? Spørs hvor stor pingle du er det. Glad du ikke er min kompis.
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Fuglern Vis innlegg
Nei! Troller du? Sobril vil gjøre det enda verre.
Vis hele sitatet...
ok.

jeg passer på han i hele natt og sørger for at han puster ordentlig. ringer ambulangse om det skjer noe.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av drugs.com
What happens if I overdose?
Seek emergency medical attention or call the Poison Help line at #amerikansk nummer#. A tramadol overdose can be fatal, especially in a child or other person using the medicine without a prescription. Overdose symptoms may include slow breathing and heart rate, severe drowsiness, cold and clammy skin, and fainting.
Vis hele sitatet...
Sitat fra drugs.com.

Kort fortalt hvis du ikke er stø i engelsk: Symptomene du beskriver over er beskrivelsen på en overdose. Overdose kan være dødelig og spesielt for barn. Under 13 er klart i kategorien barn.

Du ringer ambulanse NÅ hvis du ikke ønsker å bli drapsmann. Nummeret du skal ringe er 113.
Sist endret av nso; 2. april 2017 kl. 23:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
ringer ambulangse om det skjer noe.
Vis hele sitatet...
Har det ikke allerede skjedd noe som gjør at burde ha ringt ambulansen for lenge siden?
Stusser fortsatt.

Men greit. Hvis at du har litt baller mellom bena når du lar en person på 12 år spiste tunge medisiner. Få fatt på hjelp.

Går det galt kan jeg garantere deg at du sliter mtp. alder på personen. Kjenner jeg blir rimelig forbanna er det ikke tull. 12 år, jesus.
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av ImnotEmo. Vis innlegg
Stusser fortsatt.

Men greit. Hvis at du har litt baller mellom bena når du lar en person på 12 år spiste tunge medisiner. Få fatt på hjelp.

Går det galt kan jeg garantere deg at du sliter mtp. alder på personen. Kjenner jeg blir rimelig forbanna er det ikke tull. 12 år, jesus.
Vis hele sitatet...
jeg kan ikke ringe ambullangse eller noe. han vil det heller ikke selv og foreldrene kommer til å hate meg fordi jeg fikk han til å byne med det. ahhh
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Dette er trolling. Personen som opprettet tråden har også deltatt i tråden og vært bekymret for trådstarters situasjon.

Vi stenger tråden, utestenger bruker(ne) og sier oss ferdig med saken. Flott å se at medlemsbasen som har svart på tråden lener mer mot "steike du trenger hjelp" enn "oi så kult" -- man vet ikke alltid om situasjonen er ekte eller ei.
Sist endret av nso; 2. april 2017 kl. 23:58.