Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 6775
Hei!

Jeg har vært aktiv leser på forumet her i flere år nå, men av merkelige grunner har jeg ikke registrert meg som bruker før nå. Masse interessante diskusjoner her på forumet for en som er samfunnsopptatt - og nysgjerrig på rusmidler.

Tenkte å prøve meg på en rusrapport, så da kjører vi i gang!

Litt om meg:
Jusstudent, 21 år gammel. Forsiktig og konservativt forhold til rusmidler generelt sett. Jeg har prøvd litt av hvert, men er tilbakeholden og har et fornuftig forhold til rusmidler om jeg skal dømme selv. Av illegale rusmidler har jeg prøvd cannabis(Røyker noen få ganger i måneden), fleinsopp og LSD.

Så er det vel på tide å kjøre i gang med min første rusrapport!

Overview
Når? - 28. desember
Hvor? - I hybelen min. Rolige omgivelser, god musikk og en god venn tilstede som også trippet på sopp.
Rusmiddel? - God og potent fleinsopp, 2,5g. Selvplukket i hjemtraktene.

Det hele begynte tidligere i høst. Jeg er turglad og liker å gå turer i skogen på stedet hvor mine foreldre bor. Såvidt jeg husker må det ha vært i september jeg var hjemom og gikk tur. Jeg har prøvd fleinsopp en gang før uten at det var den store opplevelsen - antakelig for liten dose da jeg er rundt to meter høy og relativt kraftig bygd. Jeg kom så over en gresslette jeg og kompisene mine ofte lekte "krig" på i barndommen. Det var sol og fint høstvær ute. Til min store overraskelse kom jeg over helt enorme mengder fleinsopp. Da jeg var hjemme igjen og satt og spiste mors gode torskemiddag var det lite annet jeg klarte å tenke på. En liten gullgruve befant seg der ute og ventet på meg!

Dagen etter var planen å ta toget mot Bergen igjen, men før den tid skulle det sankes. Til mine foreldres store forundrelse var jeg tidlig oppe denne kalde søndagen og skulle på tur før jeg tok veien til toget. Jeg sanket vel i rundt fire timer og endte opp med rundt 140 sopp totalt. Jeg vet ikke hva som er normalt for de mer erfarne å sanke på noen timer, men godt fornøyd satt jeg meg ned i setet mitt på toget og sovnet med et glis om munnen.

Den siste tiden har det vært eksamener og masse skole, så muligheten har ikke bydd seg før nå i romjulen når familiebesøk og det som følger med nå i juletiden var over. Vi bestemte oss for at hybelen min var det beste stedet. Før vi skulle trippe vasket jeg hele leiligheten, lagde god mat og prøvde å gjøre stedet så koselig som mulig. Hybelen ligger i et rolig område med masse barnefamilier, så vi var sikker på at vi ikke ble forstyrret i løpet av kvelden. Jeg dempet belysningen og fant fram ulltepper for å gjøre omgivelsene så innbydende som mulig for både meg og vennen min.

Rundt seks kom han innom. Spent var vi begge. Han har aldri prøvd sopp før eller andre rusmidler enn alkohol og cannabis. Jeg har tidligere prøvd LSD og flein en gang uten at jeg synes det bød på de store opplevelsene. Ingen av oss var særlig sulten, men litt av den hjemmelagde lasagnen fikk vi hevet i oss. Min venn ønsket å starte forsiktig så jeg ga han 40 sopp. Selv hadde jeg bestemt meg for å ta en stor dose og presse i meg 100 sopp. Noen lagde vi te på, mens andre spiste vi rent. Vi fyrte så opp en joint med god grønning og røykte på terrassen. Jeg hadde en god følelse i kroppen når vi stod der og røykte. Jeg hadde en følelse i meg som sa at dette kom til å bli en bra kveld - og slik skulle det bli.

Når klokken var rundt halv åtte hadde vi fått all soppen i oss og begge var høy på gress. Det var en stund siden jeg hadde møtt kompisen min så vi hadde mye å prate om. Den neste timen gikk til å prate om alt fra eksamener til hva som ellers opptar verden; storpolitikk og slikt. Jeg husker ikke alt vi var innom, men blant annet diskuterte vi både krigen i Syria, de forekommende store valgene i Europa i år(Nederland, Tyskland og Frankrike) og suprisingly Donald Trump. Diskusjonen var god og meningene mange. Vennen min er godt plassert ute på venstresiden politisk, mens jeg igjen er mer av den liberale sorten som stemmer Venstre. Det føltes godt å endelig kunne roe ned etter en hektisk juletid med god musikk og en god venn.

Jeg er usikker på hva klokken var, men plutselig begynte jeg å kjenne fleinsoppen kicke inn. Vi hadde vel sittet i minst en time å pratet. Jeg fikk en stor trang til å sette på noe god musikk. Det første jeg kjente var at jeg kunne føle alt som het musikkbølger treffe kroppen på en behagelig måte. Jeg husker også jeg ikke klarte å stoppe å le når jeg så på min venn. Nesen hans gikk i bølger og det hele var bare utrolig komisk for meg i den tilstanden jeg var i. Vi bestemte oss for å se tilbake på gode minner vi hadde hatt sammen. Jeg fyrte opp dataen min og fant fram bildealbummer fra turer vi har vært på sammen. Det første vi så på var da vi backpacket fra Cape Town(Sør-Afrika) til Nairobi(Kenya) sommeren 2015. Dataen begynte å gå i bølger og fargene på naturbildene var helt fantastiske. Vi ble sittende og stirre på et bilde vi tok av solnedgangen i Mosambikk i en evighet. Om det var en evighet vet jeg ikke, men lenge føltes det ut som.

Etter bildeseansen og alle de gode minnene ønsket jeg å finne ut hva klokken var. Jeg så på klokken på armen og det var først da jeg innså at jeg begynte å trippe skikkelig. Alle tallene på klokken var stokket om og jeg ble skikkelig forvirret. Dette var skikkelig mindfuck og jeg spurte vennen min om han kunne sjekke. Han begynte å mumle om at tid bare var abstrakt og ikke noe vi kunne tolke tid ut fra en klokke. Jeg begynte å le hysterisk. "Hva faen skal det bety?" klarte jeg å få ut mellom magedragene og latterkrampen. Kompisen min ble litt irritert over at jeg lo av det for det ga visst mye mening for han. Etter mye latter fra min side fant jeg ut at jeg kunne sjekke klokken på mobilen som vi egentlig hadde bestemt oss for at skulle være av hele kvelden. Jeg fikk slått den på og jeg husker enda at den viste 21:58. "Så vakkert det tallet er" tenkte jeg.

Etter alt styret med klokken gikk vi ut for å røyke en joint til. Gatelysene var helt utrolig intense. Gatelyktene svaiet fra side til side og jeg synes det var utrolig gøy å vri rundt på hodet for å ytterligere forsterke effekten av lysene. Weeden var god og turen gikk inn etter jointen var røykt opp. Vi satt oss ned i sofaen og jeg prøvde å lukke øynene. Da jeg åpnet øynene var alt mindfuckd. Alle farger var utrolige sterke og hele verden var speilvendt. TVen så jeg oppned, bordet og alle møbler så jeg oppned og alt var helt spinnvilt. Jeg spurte om min venn kunne se det samme - men igjen fikk jeg bare et filosofisk svar tilbake. "Alt vi ser er subjektivt, derfor kan jeg ikke se det samme som deg" var svaret jeg fikk. Jeg begynte å le igjen. Kompisen min var virkelig i det filosofiske hjørnet i kveld.

Tiden gikk og vi pratet om alt mulig rart som jeg ikke husker stort av nå. Jeg begynte nå å trippe for alvor. Jeg valgte å gå inn i sengen min og legge meg ned noen minutter. Da jeg entret rommet så jeg julestjernen jeg hadde hengt opp som provisorisk pynt for juletiden. Plutselig kom det små dyr jeg aldri har sett før ut av stjernen. De løp og jeg fikk virkelig flashback fra turen til meg og min venn til Afrika da vi var på safari. Det rare var at jeg aldri har sett disse dyrene før. De hadde en kattelignende kropp med seks bein, var oransje og jeg kunne se for meg hvilken lyd de lagde. Av en eller annen grunn så jeg for meg at disse dyrene jeg så foran meg lagde kulignende lyder. Jeg ble nesten litt skremt, for jeg har aldri opplevd visuals før, men jeg klarte å få tankene inn på at dette bare var morsomt og at jeg kun hadde sett de fordi jeg hadde droppet store mengder sopp.

Senere på kvelden husker jeg dessverre lite av. Jeg så masse mindre visuals av alt mulig, men ikke lignende dyrene jeg så på rommet. Istedenfor var det mer det at objekter i rommet endret form og farge. Mange av objektene bevegde på seg og alt var utrolig gøy og morsomt. Kompisen min hadde ikke så sterke visuals, men har i ettertid sagt at farger var mer intense og alt var bølgete.

Alt i alt hadde vi begge en utrolig moro kveld - ingen badtripping eller dumme opplevelser, bare helmax! Jeg har ikke hatt i nærheten av en slik trip på LSD eller når jeg tidligere prøvde fleinsopp. Ser allerede frem til neste høst da det blir storsanking i hjemtraktene.

Ha en god kveld videre! Kom gjerne med spørsmål eller tilbakemeldinger så skal jeg svare så godt jeg klarer. Peace!
Fin rapport, godt oppsett!

Hørtes ut som en veldig fin kveld, måtte le litt av "21:58" situasjonen, likte spesielt godt bildesesjonen dere hadde! Morsomt at dere hadde så forskjellig trip, etter min erfaring får som regel de jeg er med samme type trip som meg. Liker svarene hans, viser virkelig hva flein kan gjøre med en haha. Ekkelt med de dyrene, bra du klarte å hente deg inn igjen.
Utrolig fin og velskrevet rapport! Lo masse!

Blir virkelig mer gira på å trippe nå, uten at det er noe jeg stresser med. Et spm: Hva var grunnen til at dere røykte samtidig? Hvis det er første gang er det ikke bedre å gjøre det "clean"?
Sist endret av Murdergoon; 3. januar 2017 kl. 00:43.
Jeg har hørt at hvis du spiser 10 gram tørket, kan du bli psykedelisk opplyst. Flere har rapportert om dette fenomenet, kan leses på shroomery.org.
Den såkalte 10 gram tørket har jeg sett effektene av og det er ikke alltid opplysning som er resultatet.

Fint skrevet rapport
▼ ... noen måneder senere ... ▼
shit, for en hyggelig kveld. er skikkelig keen på å trippe nå as
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hmm, hva er det med alle advarsler om at 1 sopp kan være nok og en vet aldri innholdet? Overdose osv? Har kun spist et par flein og kjente ingenting og siden ikke rørt det. Vet om noen gode plasser da jeg har vært og gått tur selv men aldri pukket noen grunnet usikkerhet.
Sitat av Picker01 Vis innlegg
Hmm, hva er det med alle advarsler om at 1 sopp kan være nok og en vet aldri innholdet? Overdose osv? Har kun spist et par flein og kjente ingenting og siden ikke rørt det. Vet om noen gode plasser da jeg har vært og gått tur selv men aldri pukket noen grunnet usikkerhet.
Vis hele sitatet...
Er vel ingen som har påstått at 1 enkel fleinsopp er nok til å få noen nevneverdig effekt. Men det stemmer at psylocybin (virkestoffet) innholdet kan variere ganske stort fra sopp til sopp, område til område osv.

For å unngå "overdose", altså at du tar mer enn du er komfortabel med, vil jeg anbefale at du tørker soppen, og deretter veier dem før du spiser. Det er lettere å beregne vekt i forhold til funk når de ikke er fulle av fuktighet.

For å hindre at du uheldigvis spiser et knallpotent batch når du ikke forventet dette, kan du også eventuel putte mange tørkede sopp i en mixmaster. Styrkegraden på soppene vil trolig variere, men når alle er mixet sammen til et pulver vil dette gjevne seg litt ut.
Sitat av DonCanabinio Vis innlegg
Er vel ingen som har påstått at 1 enkel fleinsopp er nok til å få noen nevneverdig effekt. Men det stemmer at psylocybin (virkestoffet) innholdet kan variere ganske stort fra sopp til sopp, område til område osv.

For å unngå "overdose", altså at du tar mer enn du er komfortabel med, vil jeg anbefale at du tørker soppen, og deretter veier dem før du spiser. Det er lettere å beregne vekt i forhold til funk når de ikke er fulle av fuktighet.

For å hindre at du uheldigvis spiser et knallpotent batch når du ikke forventet dette, kan du også eventuel putte mange tørkede sopp i en mixmaster. Styrkegraden på soppene vil trolig variere, men når alle er mixet sammen til et pulver vil dette gjevne seg litt ut.
Vis hele sitatet...
Joda har du ikke hørt ryktet om "dronning fleinen"?
Hehe, den ene fleinen på marka som tilsvarer 100 doser hahah.

men som du sier, plukk masse flein, tørk dem og pulveriser dem. Da veier de som er sterke opp for de som nesten ikke har noen virkestoff i seg, og man sitter igjen med ett produkt som er så og si like sterkt hele veien.

Bruk vekt når du tester det å du vet sånn ca hvor du vill havne vær gang =)