Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 4057
Jeg innser med engang når jeg skriver tittelen at dette virker som en spambot, men det er nå ikke så. Men siden det er en grei del folk her som driver med elektronikk tenkte jeg at det er greit at folk får vite om det.

Fluke lager nemlig egne apparater til Kina, som er veldig billige i forhold til hva vi får dem for i Norge. Selvfølgelig har du ikke noe garanti etc, men når det er Fluke så funker du det.

Video av en som kan ganske mye mer om dette her enn meg, ja den er lang og det er litt babling og rør, men det er sånn han driver kanalen. Han tester den også her, og enda en video hvor han knoter litt med den og finner ekstra funksjoner.

De heter Fluke 12e+, 15b og 17b, og kommer nok til å gå opp i pris også nå pga. denne videoen her. Ser allerede på ebay så ligger 12e+ bare noen få dollar under 17b'n.
"Øko-Terrorist"
Du har også Fluke 101 til under 400 spenn har dog ikke Amp range.
Det er sant, ett par fordeler med de nevnt over er også at du kan stille range selv, den kan måle mili-volt DC og den har backlight. Men ja, 101'n er fin den også.
Noen som vet prisen da?
Oops, glemte det, er rundt 900 for dem, bare å søke på ebay og aliexpress Så de er dyre ja, men til sammenligning så ligger den billigste måleren man får hos Onninen (elektromateriell grossist) på rundt 1750, men en med lignende funksjonalitet 2450.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Fluke 114 selges i Norge. Fluke 10, 11, 12 og 15 er utgåtte modeller.