Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3404
Hei!
Har nå jobbet som telefonselger for et relativt nytt firma nå i 3 måneder. Selger internett, så vi får ikke betalt før kunden har koblet seg opp på nettet, som tar maks 8 uker. Fikk derfor høre forrige måned at jeg ikke kom til å få lønn før neste måned, som var nå igår. Greit nok, tenkte jeg, da biter jeg tenna sammen og venter.

Igår fikk jeg svimlende 560 kr inn på kontoen. Vi får provisjon på 300 kr på hvert salg, jeg hadde minst 10 - 12 salg første måned. Har selvfølgelig kontaktet jobben. Der fikk jeg beskjed om at de skulle ringe tilbake om fem minutter. Det var for en time siden og nå kommer jeg kun til telefonsvarer.

Dette er den første jobben min, og har ikke så mye greier på muligheter osv. Hva kan jeg gjøre om de er fast bestemte på at dette er alt jeg har tjent til nå?

Help?
Arbeidskontrakt?
*titegn*
Sitat av Lounacy Vis innlegg
Arbeidskontrakt?
*titegn*
Vis hele sitatet...
Yes! det har jeg. Om ikke en litt kort en da.

Lønn
All lønn er per provisjon på salg ******* AS får betalt av "internettselvskap". Provisjoner reguleres etter nærmere avtale. Selger har Kr 300 ,- brutto pr aktiverte adsl tilkobling fra "internettselvskap".
Kontakt Handel og Kontor Ungdom:
eller telefon 932 06 663
http://www.hkungdom.no/
Bytt jobb ASAP. Dette er en bransje som aldri har, og aldri kommer til å opptre seriøst.
Sitat av flexx Vis innlegg
Bytt jobb ASAP. Dette er en bransje som aldri har, og aldri kommer til å opptre seriøst.
Vis hele sitatet...
Amen! Har allerede funnet en ny jobb med fast lønn . Men aksepterer ikke at jeg kun skal få 500 kr for tre måneder med slit og dritt.
Sitat av flexx Vis innlegg
Bytt jobb ASAP. Dette er en bransje som aldri har, og aldri kommer til å opptre seriøst.
Vis hele sitatet...
Signerer denne! Selv har jeg hatt endel selgerjobber, problemene er ofte ikke jobben i seg selv eller lønna, men den forferdelige useriøsiteten som er gjennomgående for bransjen. Da snakker vi primært om telefonsalg.


TS - tror du at du kan fremover, typ innen 2-6 mnd'er, finne en annen enkel jobb som også innebærer telefon men er mye mer seriøst og givende, samt seriøs bransje forøvrig?
..Det anbefaler jeg deg i.a.f . Prøv kundekonsulent/support (er i mange bedrifter/bransjer, noen går via bemanningsbyråer), telefonintervjuing osv (mer seriøst sett if.t salg), kundesenter (bank, mobil, trafikk,etc).. Andre enkle jobber..
Sist endret av aeon_illuminate; 27. november 2014 kl. 16:19.
Vet ikke om du har tilgang til noe kundesystem der du kan se om de faktisk er kunder. Ofte er det folk som ikke består kreditt vurdering eller benytter seg av angreretten osv som gjør at antall salg ofte dropper markant. Kan godt hende du har fått for lite lønn, men blir dessverre ofte mindre enn en skulle tro.
Salg dropper markant ofte, ja, men salg dropper ikke fra 12 til 2 slik TS skisserer! Mer sannsynlig at 1/3 hopper av; (10% på bekreftelse, 10% på kredittvurdering og 10% på angrerett).
Vet du at salgene dine har gått igjennom og at de fleste kjøperne ikke har f.eks ombestemt seg etter at du snakket med dem?
Med kun 2-3 salg i uken, så har du generelt valgt feil jobb til å kun jobbe på provisjon.

Men lønnen er nok ikke urealistisk, om kun 2 salg har gått igjennom de 2 siste mnd. Kanskje lønnen blir på "hele" 3000 kr brutto neste mnd?
Det tilsvarer altså 3 dager arbeid for en normalt lønnet ansatt i hvilket som helst annet firma.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Med kun 2-3 salg i uken, så har du generelt valgt feil jobb til å kun jobbe på provisjon.

Men lønnen er nok ikke urealistisk, om kun 2 salg har gått igjennom de 2 siste mnd. Kanskje lønnen blir på "hele" 3000 kr brutto neste mnd?
Det tilsvarer altså 3 dager arbeid for en normalt lønnet ansatt i hvilket som helst annet firma.
Vis hele sitatet...
Er jo ikke sikkert han har jobbet 8 timer hver eneste dag, da
Har selv jobbet som telefonselger ++. Erfaringen jeg har at de er sleipe som bare det, de snyter deg for så mye penger de kan. Du må være på hugget hele tiden, sjekke lønnslippene dine nøye osv.
Sitat av Olympic Vis innlegg
Er jo ikke sikkert han har jobbet 8 timer hver eneste dag, da
Vis hele sitatet...
Skal lønnen forsvares, så jobber han litt over 1 time om dagen, 20 dager i mnd. Om han hadde fått 3 lapper utbetalt.

Med kun 600 kr brutto, så snakker vi om under 10 minutter arbeid om dagen, 20 dager i mnd. Eller 2-3 timer arbeid i mnd.
Sist endret av Blackkoz; 27. november 2014 kl. 23:49.
Ble lurt på lignende selv. Firma i halden som solgte markiser. Spredde masse gratis reklame for dem her i distriktet, og ble lovet en fastlønn på 25.000.- per mnd. Ble sendt dit i regi av Nav. Mygel fra ende til annen, det virka som de endra kriteriene for lønn flere ganger. slutta etter en uke, leste kort tid etter i lokalavisa om søksmål fra misfornøyde ansatte, carma i guess. Ikke noe enormt tap for min del (1 uke med litt kjøring) men kjipt at det er slike aktører. Vokt deg for hva du signerer under på, og hvilke jobber du tar.
Til og med store firmaer, som f. eks Aftenposten, er ekstremt useriøse. Kjenner flere, inkl. meg selv, som har blitt lurt som telefonselgere i store firmaer.