Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1583
Overskuddsmateriell
Hei

Satt å så på Skatteetaten nå for å sjekke om dagens arbeidsgiver har vært inne å hentet mitt digitale skattekort for 2014, men når jeg satt der oppdaget jeg at der jeg hadde sommerjobb i 2006 hadde hentet mitt skattekort for 2013. Er det normalt? Noen andre med slike erfaringer?
Får opp 2 tidligere arbeidsgivere hos meg. Ikke overraskende er begge to fra det offentlige, de slurver tydeligvis med å rydde opp i systemene sine etter at ansatte har sluttet. Merkelig nok har ingen av mine nåværende arbeidsgivere hentet skattekortet enda.
Om tidligere arbeidsgiver ikke har satt dere som sluttet eller parkert i lønnssystemet vil det automatisk bli innhentet skattekort.

Akkurat vært på kurs i det her så burde være rett det jeg sier.
Overskuddsmateriell
Trådstarter
Sitat av svaart Vis innlegg
Om tidligere arbeidsgiver ikke har satt dere som sluttet eller parkert i lønnssystemet vil det automatisk bli innhentet skattekort.

Akkurat vært på kurs i det her så burde være rett det jeg sier.
Vis hele sitatet...
ok, takk for svar
Om det er lov til å spørre, hvor finner du oversikten for at arbeidsgivere har hentet ut denne informasjonen?
Jeg har ikke dette tilgjengelig på Altinn...
du må vel være e-bruker hos skatteetaten. Ellers må du antagelig kontakte dem og få det tilsendt.

All info her: http://www.skatteetaten.no/no/Person...skattekortet-/

Sitat av Skattetaten
Det er kun e-brukere som kan se informasjonen om skattekortet elektronisk. Du trenger ikke levere skattetrekksmeldingen til noen.

Ikke e-bruker? Slik gjør du
Du skal få informasjon om skattekortet ditt sendt hjem i posten innen 9. januar. Trenger du en kopi, har du 2 alternativer:[...]
Vis hele sitatet...
Sist endret av Cikey; 8. januar 2014 kl. 22:13.
Unlicensed Surgeon
Click image for larger version

Name:	Derserdudet.png
Views:	169
Size:	53,2 KB
ID:	10962

tanx: Står ganske tydelig der
Fra siden med arbeidsgiverne:
"Dersom listen inneholder arbeidsgivere som ikke trenger ditt skattekort, kontakt den aktuelle arbeidsgiveren."