Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  561 77609
Du får 31,90 USD for 1 pts på Bter.com nå.
JESUS! Har 20 PTS
Enda alt for lavt å selge nå når verken Bitshares eller noe er kommet ut enda
Sist endret av svaart; 30. november 2013 kl. 22:04.
Noen spådom på hva PTS kan nå?
Noen som har peiling på når BitShares skal bli sluppet ut?
Hvor finner jeg ut hva som er adressen til lommeboka mi?
Sitat av GreenRay Vis innlegg
JESUS! Har 20 PTS
Vis hele sitatet...
Tydeligvis så prøvde jeg ikke hardt nok å få PTS
Har hele 0,7 PTS nå. Jaja, får håpe at de fortsetter å gå opp. Kanskje jeg tjener noen hundrelapper
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Hvor finner jeg ut hva som er adressen til lommeboka mi?
Vis hele sitatet...
Åpne ProtoShares lommeboka og gå til "Motta" tabben, der ligger adressen din.
Anbefaler alle å sjekke ut Datacoin!
Har minet det siden start og det har dukket opp på Bter, prisene var høye og har tjent 1,4 BTC på dette!
Er også med på development team, pool mining er fortsatt ikke ute, men vi jobber med det.
Til da må det solo mines og det har blitt litt vanskeligere i det siste, men tjener deg ca 10$ per block funnet.

Lenker:
https://datacointalk.org
http://datacoin.info
Sitat av svaart Vis innlegg
Da gjør du som følger.

inne i wallet går du under fanen hjelp og feilsøkingsvindu gå inn der å trykk på konsoll.

copy paste denne inn : addnode 94.23.215.174 add trykk så på enter. Gi den..5 minutter så lukker du å åpner lommeboka igjen. Bare gi beskjed om det ikke funket så adder vi litt flere noder

Det står en EST: når du kjører coyote. Er litt variabel om den viser riktig. Men man kan sjekke dette i blockchain også slik jeg har forstått. (Uten at jeg vet hvordan jeg gjør det, men sjekk litt på forumet jeg linket til. Står mye nyttig der.)

Om ikke den noden funker bruk:

114.232.232.238:3888
106.186.120.22:3888
178.194.89.80:3888
120.83.117.240:3888
87.98.146.72:3888
58.221.47.232:3888
77.207.97.156:3888
204.11.237.208:3888


Remember, after addnode <node> add, you must issue an addnode <node> onetry to 'activate' the node connection.


[hentet fra forumet.]
Vis hele sitatet...
Jeg er jo garantert helt blåst, men det kommer bare opp rød tekst når jeg prøver addnode ip+port, forsøkte så med add etterpå også men da kom det bare opp en tom linje, noen som kan hjelpe?
Folkens! Dette ser veldig interresant ut. Dog etter å ha sjekket linkene i OP skjønner jeg fortsatt ikke hva i svarte dette er for noe. Noen som gidder å forklare veldig kort?

Det er altså snakk om at CPU'en jobber, og jeg som eier av CPU'n får lønna. Hvor kommer lønna fra? Hva gjør CPU'n exactly?
Kan prøve meg på denne. Her blir heller forklart om Bitcoins i stedet for ProtoShares. Prinsippet om dem er likevell det samme, da vi kan se på de som to versjoner av samme datafenomen. (Havnet kanskje på tynn is når jeg skrev dette)

Så i tillegg for å ikke finne opp hjulet på nytt har jeg funnet disse;

Hva er Bitcoins?
Den enkleste måten å forklare Bitcoins økonomiske prinsipper på, er å sammenligne det med kontanter. I Bitcoin-økonomien ligger pengene dine i en «Wallet» (en lommebok), som er en fil du kan ha lagret på din egen maskin. Denne digitale lommeboken er noe av det viktigste med Bitcoins: Den som har lommeboken, har også pengene. Det er derfor veldig viktig å ha den trygt lagret – enten kryptert på din egen harddisk.

Hva kan Bitcoins brukes til?
Siden Bitcoin er en digital valuta, legger det visse begrensninger for dens bruk i dagens fysiske verden. Sannsynligheten for at den lokale kaffesjappa i Norge støtter Bitcoin, er et sted mellom liten og null.

Mange handler nok bøker, kaffebønner, elektronisk utstyr, webhosting, VPN, klær og mye annet på nettet. Her er Bitcoin etter hvert godt implementert, og mange tjenestetilbydere lar deg betale med Bitcoin i stedet for kredittkort.

Hva er mining?
Et annet konsept som kan være litt vanskelig å forstå, er det faktum at alle Bitcoin-ene per dags dato ikke er funnet. Det er nevnt at det ikke kommer til å eksistere mer enn 21 millioner Bitcoins noen sinne, og vi er relativt langt fra å nå denne sirkulasjonsmengden: Per i dag er det omtrent 11 millioner Bitcoins i omløp; resten må mines, eller graves ut.

Igjen, for å sammenligne med noe fra den fysiske verdenen, så er mining som god gammeldags gullgraving. På kloden eksisterer det en bestemt mengde gull; på samme måte eksisterer det en fast mengde Bitcoins – problemet er å finne dem.

I stedet for en sil bruker man avanserte algoritmer og voldsomme mengder datakraft for å finne Bitcoins.

I Bitcoins’ tidlige dager var dette et relativt enkelt og morsomt prosjekt: For å lete etter flere Bitcoins, satte du i gang et program på maskinen din som gjorde tusenvis av utregninger i timen. Hver av disse utregningene sendes så til Bitcoin-nettverket for verifisering, og hvis utregningen stemmer overens med en signatur i nettverket, har du funnet en ny Bitcoin.

Nå er situasjonen verre: Siden det hele tiden er færre uoppdagede Bitcoins, justerer nettverket vanskelighetsgraden for å generere de gjenværende. Dette fører til at du per i dag trenger enorme mengder prosesseringskraft for å finne nye Bitcoins, og man ser en oppblomstring av – for å bruke en fin analogi – et slags tippelag, hvor flere maskiner i fellesskap bidrar for å grave frem de gjenværende Bitcoin-ene. Dette er alle "pool'ene" det snakkes så fint om.

Kilde: http://nrkbeta.no/2013/04/26/bitcoin...rdensvalutaen/
Sist endret av m4ansen; 2. desember 2013 kl. 17:11.
Godt forklart, m4ansen, selvom det fortsatt er litt uklart for meg hva dette er. Jeg tror ikke jeg har god nok forståelse for denne "data-coinen", og sitter typ med spørsmålet "hvem i all verden tjente penger på å gjemme alle disse myntene?".

Har startet mining nå, selvom det ser ut til å skje svært lite. Mulig det kommer i løpet av dagen(?). Bare for å sjekke at ikke CPU'n min jobber gratis;

Jeg har registrert wallet-adressen min i PTSminer.
PTSminer kjører for øyeblikket (CMD-vindu). Wallet-software er åpen, men her foregår ingen mining. Burde det?


Og det var det. Genererer jeg income?
Takk for svar så lenge
Mining i Wallet-softwaren er vel det som er solo-mining, stopp meg om jeg tar feil.

Wallet: Du har tydelig fått på plass Wallet'en din. Her bør du trykke på Instillinger->Krypter Lommebok. Samtidig kan du trykke på Instillinger-Switch off mining.

Pool: Det finnes mange "lag" du kan mine sammen med. Feks http://ypool.net/howto?ct=3.
Hos ypool kan du registrere deg, husk å legg inn wallet-adressen under "Motta" inn på kontoen på ypool. Så kan du benytte "deres" miner; jhProtominer. Denne må konfigureres første gang du skal starte den. Etter dette er det bare å starte mineren å la den stå å gå.

Belønning: Hos ypool stiller man inn hva grensen for utbetaling er. Feks 1 PTS. Når du har mine't nok til å ha fortjent deg 1 PTS blir denne overført til wallet'en. Tiden her avhenger litt av prosessorkraften du har. Feks har jeg benyttet meg av Windows Azure trial (http://bitsharestalk.org/index.php?topic=1062.0), så da har jeg tre "datamaskiner" som står å går 24/7 og mine'r. Jeg er nå på tredje dagen og har snart fått kreditert 1 PTS.

Dersom du har på miningen i wallet'en kommer vel PTS direkte inn der, men jeg tror det er lite effektivt. Jeg har prøvd mange forskjellige minere og pools, og sitter igjen med at ypool fungerer best dersom du ikke har all verdens med prosessorkraft liggende.
Sist endret av m4ansen; 2. desember 2013 kl. 17:48.
Brukes datakraften til noe fornuftig? Eller er det egentlig bare en måte for å generere mere penger på?
Sitat av coffeescript Vis innlegg
Anbefaler alle å sjekke ut Datacoin!
Har minet det siden start og det har dukket opp på Bter, prisene var høye og har tjent 1,4 BTC på dette!
Er også med på development team, pool mining er fortsatt ikke ute, men vi jobber med det.
Til da må det solo mines og det har blitt litt vanskeligere i det siste, men tjener deg ca 10$ per block funnet.

Lenker:
https://datacointalk.org
http://datacoin.info
Vis hele sitatet...
Ja hallo du, er interessert - høres litt vel for godt ut til å være sant mtp 1.4 BTC, har du bare minet eller puttet penger inn i det?

Er dette CPU eller GPU-mining?

Har prøvd meg på Protoshares siden i forgårs og fått til rundt seks stykker, hvordan er det med Datacoins?

Kan jeg mine nå og få tonnevis pr. dag? Er det tidlig unna ennå? Ser det er en fork fra Primecoin.
Sitat av coffeescript Vis innlegg
Anbefaler alle å sjekke ut Datacoin!
Har minet det siden start og det har dukket opp på Bter, prisene var høye og har tjent 1,4 BTC på dette!
Er også med på development team, pool mining er fortsatt ikke ute, men vi jobber med det.
Til da må det solo mines og det har blitt litt vanskeligere i det siste, men tjener deg ca 10$ per block funnet.

Lenker:
https://datacointalk.org
http://datacoin.info
Vis hele sitatet...
Dere burde fyre opp en guide for mining.

Jeg gidder ikke investere tid på en random coin uten noen form for tutorials/guides etc.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Dere burde fyre opp en guide for mining.

Jeg gidder ikke investere tid på en random coin uten noen form for tutorials/guides etc.
Vis hele sitatet...
haha, tenkte det samme!

Sett deg ned, lag en ny tråd med en fin og enkel guide! Så skal jeg teste det ut


Sitat av coffeescript Vis innlegg
Anbefaler alle å sjekke ut Datacoin!
Har minet det siden start og det har dukket opp på Bter, prisene var høye og har tjent 1,4 BTC på dette!
Er også med på development team, pool mining er fortsatt ikke ute, men vi jobber med det.
Til da må det solo mines og det har blitt litt vanskeligere i det siste, men tjener deg ca 10$ per block funnet.

Lenker:
https://datacointalk.org
http://datacoin.info
Vis hele sitatet...
Sist endret av GreenRay; 2. desember 2013 kl. 20:03.
Savner en kjapp måte å komme i gang jeg også.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Er det riktig hvis masse tekst bare med de samme setningene blir spammet oppover i cmd?
Sitat av HanDuck Vis innlegg
Er det riktig hvis masse tekst bare med de samme setningene blir spammet oppover i cmd?
Vis hele sitatet...
Det avhenger av hva du kjører, og hva som står der.

Det skal skrives ut en del tekst ja, col/m for Protoshare f.eks.
Det du vil ha er "Share found!".
Tallene vil variere hele tiden.
Hvor mange PTS tjener dere daglig?
Noen suksess-historier å dele?

Lurer på hva som er den beste metoden for å "cashe ut", fra PTS->NOK.
Hvordan klarer folk dette, hvis de har f.eks 1 PTS? Det er greit å se at den er verdt X antall USD via BTC, men hvordan er det i praksis?
Du får regne litt selv, men ifølge Bter er mine 0,7 PTS ca 16 dollar. Nøyaktig hvordan jeg skal ta de ut har jeg ikke satt med inn i, men med Bter skal det nok ikke være et problem.
Blir det noe profitt med et XFX Radeon 78500 skjermkort?
Kan ikke mine PTS med GPU (ihvertfall ikke enda).
http://protosharesnorge.tumblr.com/

Haste prosjekt nylig satt opp så ikke bli fornærmet over evt skrivefeil.

Domene er på tur.

Er det noen annen informasjon jeg burde ha med i denne bloggen? Hva synes dere jeg evt burde blogge om med tanke på Protoshares, bitshares og altcoins?
Har minet i to dager uten å sjekke hvor mye jeg har fått... Sjekket nå nettopp. Har ikke fått noen overføringer enda. Og gruva sier at jeg ikke har tjent noe??? wtf
Hvilket pool bruker du?
Spørsmål

Hvor mange PTS får dere per dag?

Hvor mange maskiner miner dere på?

Gjennomsnitt coll/m har dere?



GreenRay hvis du bruker coyote så er det veldig lite folk der for øyeblikket som gjør at det blir sjeldent funnet noen blocker + sjelden payout. Bruk eller ypool.net :-)
Får 0.2+++ hver dag.

Maskinen fra india betaler godt fra seg. Har over 200 c/m.

Bruker ypool.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Får 0.2+++ hver dag.

Maskinen fra india betaler godt fra seg. Har over 200 c/m.

Bruker ypool.
Vis hele sitatet...
Hvilken maskin fra India bruker du?
Hum, alle er listet som 0 i estimated earnings på http://162.243.45.158/ nå ....
uaexed, hvor mye betaler du for PCen?
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Hvilket pool bruker du?
Vis hele sitatet...
Coyote

titegn
Sist endret av GreenRay; 4. desember 2013 kl. 13:25.
Da har jeg synca walleten. Når jeg skal starte coyote minern skjer det ingenting! Ser kun et glimt av et ledetekst-vindu også lukker det seg. Har lagt inn min adresse i .bat'n. Hva gjør jeg nå? har W7 32-bit om det har noe å si. Dette står i .bat'en nå

Kode

pool_miner.exe 162.243.45.158 PsXUuUH3duD1XEeTq6tnUrexPkBjNnWrct
laksir: Leg til nøkkelordet pause på siste linje i bat filen, så får du se feilmeldingen.

Kode

pool_miner.exe 162.243.45.158 PsXUuUH3duD1XEeTq6tnUrexPkBjNnWrct 
pause
Sist endret av Kongen; 4. desember 2013 kl. 17:03.
Sitat av Kongen Vis innlegg
laksir: Leg til nøkkelordet pause på siste linje i bat filen, så får du se feilmeldingen.

Kode

pool_miner.exe 162.243.45.158 PsXUuUH3duD1XEeTq6tnUrexPkBjNnWrct 
pause
Vis hele sitatet...

CUsers\MagnusTHINK\Downloads\protoshares\coyote_miner_0.3. 0>pool_miner.exe 162
.243.45.158 PsXUuUH3duD1XEeTq6tnUrexPkBjNnWrct
Denne versjonen av CUsers\MagnusTHINK\Downloads\protoshares\coyote_miner_0.3. 0
\pool_miner.exe er ikke kompatibel med Windows-versjonen du kjører. Kontroller d
atamaskinens systeminformasjon for å se om du trenger en x86-versjon (32-biters)
eller x64-versjon (64-biters) av programmet, og kontakt deretter programvareutg
iveren.

CUsers\MagnusTHINK\Downloads\protoshares\coyote_miner_0.3. 0>pause
Trykk en tast for å fortsette...
Vis hele sitatet...
Dette er feilmeldingen. Ser jo ut som feilen kommer pga 32bit OS. Klarer heller ikke finne 32bit versjon. Føler meg som en retard her :S
Sist endret av laksir; 4. desember 2013 kl. 17:13.
Vet ikke om Coyote Pool har en miner for 32-bit, men Beeeeer har det: http://bitsharestalk.org/mining-supp...ning-sub-pool/
Sitat av Kongen Vis innlegg
Hum, alle er listet som 0 i estimated earnings på http://162.243.45.158/ nå ....
Vis hele sitatet...
Ser ut som Coyote har gått tom for PTS
Sitat av aleks505 Vis innlegg
Ser ut som Coyote har gått tom for PTS
Vis hele sitatet...
Det er veldig, veldig få som miner hos Coyote nå. Ergo tar det mye lengre tid før du får opptjente PTS.
Vil anbefale et annet pool, f.eks. Beeeeer.
Kan noen skrive en ny kort guide hvor en faktisk vil tjene noe brukbart?
Du kan jo mine PTS hos Amazon f.eks.
Det finnes vel en guide for det i PTS-forumet.
Sitat av s1gh Vis innlegg
Det er veldig, veldig få som miner hos Coyote nå. Ergo tar det mye lengre tid før du får opptjente PTS.
Vil anbefale et annet pool, f.eks. Beeeeer.
Vis hele sitatet...
Hvordan setter jeg opp beer?
I .bat filen står det <threads-to-use>, hva skriver jeg her?
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Hvordan setter jeg opp beer?
I .bat filen står det <threads-to-use>, hva skriver jeg her?
Vis hele sitatet...
Antall CPU-kjerner du har.
Sitat av s1gh Vis innlegg
Antall CPU-kjerner du har.
Vis hele sitatet...
Ok, sliter fortsatt med "11 day(s) behind" dritten, tar jo evigheter...

Kan en ikke bare bruke en online wallet?
Hvilke noder har du lagt til i klienten?

Prøv med disse:

Kode

addnode 162.243.67.4 add
addnode 162.243.54.126 add
addnode 37.139.29.236 add
addnode 64.90.183.137 add
addnode 180.183.205.118 add
Det står 5 days nå, men kan jeg ikke bare bruke adressen min på bter?
Det er ikke anbefalt å mine direkte til en exchange, om det er det du spør om.
Ikke spør meg hvorfor, det er bare noe jeg har lest flere steder.

Edit: Du kan uansett starte å mine nå, siden Beeeeer ikke kjører utbetalinger før du når 0.2 PTS.
Sist endret av s1gh; 5. desember 2013 kl. 22:03.
Ok, et siste spørsmål.
Dette gjør maskinen vanvittig treg, er det ufarlig? Kjører 4 av 4 kjerner.