Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 5785
For 1 uke siden ca gikk jeg tom for snus og det eneste med nikotin innhold i nærheten var røyk. etter å ha røyket opp 1 røyk kjente jeg ikke noe til nikotinen. det tokk meg faktisk 3 og en halv røyk før jeg kjente det (kjente den samme følelsen jeg får av snus)
jeg pleier nesten aldri å røyke, og jeg elsker den avslappende følelsen jeg får av nikotin.. er det normalt at det tar nesten 4 røyk for å få samme effekt som jeg får av skruf original?
jeg vet ikke om pipe tobakk er sterkere men jeg opplevde at jeg trengte mye av det også, 1 pipe var liksom ikke nokk.

det jeg lurer på er om det er normalt at folk som snuser har høyere toleranse for nikotin eller om det bare er meg som føler det slik?
nå har det seg sånn at det er jævli mye mer nikotin i snus enn det er i vanlig smoke om jeg ikke tar heilt feil nu.
hørtes litt fjortiss ut å spørre om det å :P
en sigarett inneholder under 1 mg nikotin (afaik), skruf original porsjon inneholder 9 mg/porsjon,
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
en sigarett inneholder under 1 mg nikotin (afaik), skruf original porsjon inneholder 9 mg/porsjon,
Vis hele sitatet...
der har jeg vel løsningen?.. hehe

vet noen hvor mye pipe tobakk inneholder sånn ca?
Sitat av -=Insane=- Vis innlegg
der har jeg vel løsningen?.. hehe

vet noen hvor mye pipe tobakk inneholder sånn ca?
Vis hele sitatet...
På min pipe tobakken så står det 1,6 mg.
Men det er forkjellig på hvor mye nikotin det har.
1,6 mg/gram antar jeg da?
Er vel 1,6mg regner jeg med.
1,6 gram er vel dødelig dose hvis jeg ikke tar helt feil, husker ikke hva den var lenger tho.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Er vel 1,6mg regner jeg med.
1,6 gram er vel dødelig dose hvis jeg ikke tar helt feil, husker ikke hva den var lenger tho.
Vis hele sitatet...
Skal mye mindre til enn 1,6g. Ren nikotin blir jo brukt til å drepe folk.
Sitat av Wikipedia
40–60 mg (0.5-1.0 mg/kg) can be a lethal dosage for adult humans
Vis hele sitatet...
1,6 mg per gram mente jeg da...

1,6 mg per tonn? per blad? per pipe?
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
1,6 mg per gram mente jeg da...

1,6 mg per tonn? per blad? per pipe?
Vis hele sitatet...
Ja, hva er det jeg har røyka som ikke skjønte det?
sikkert 1,6 gram av noe annet enn nikotin...

men for å ikke gå for OT: ja, jeg vil tro forskjellige mennesker har forskjellig toleranse for nikotin, og at man kan tilvenne seg høyere mengder gradvis, altså at man blir vandt til det
Snuser selv, gjort det en god stund. Men de få gangene (fest, tom for snus etc) jeg prøver røyk, så kjenner jeg nikotinen mye bedre en med snus. Synes dette er merkelig mtp. at snus har høyere nikotinmengde, og jeg kjenner nada av snus bortsett fra at suget blir borte.
Sitat av Kugie Vis innlegg
Snuser selv, gjort det en god stund. Men de få gangene (fest, tom for snus etc) jeg prøver røyk, så kjenner jeg nikotinen mye bedre en med snus. Synes dette er merkelig mtp. at snus har høyere nikotinmengde, og jeg kjenner nada av snus bortsett fra at suget blir borte.
Vis hele sitatet...
Kjenner meg igjen der, men tror det kan skyldes av de andre stoffene som røyk inneholder.
Grunnen til at det merkes så mye bedre med sigg enn snus er vel fordampingen av stoffene, tenker jeg.

Tar litt lenger tid å få nikotinen ut av prisen og inn i leppa, enn å ta opp røyk i lungene.
Sitat av Norsmurf Vis innlegg
Grunnen til at det merkes så mye bedre med sigg enn snus er vel fordampingen av stoffene, tenker jeg.

Tar litt lenger tid å få nikotinen ut av prisen og inn i leppa, enn å ta opp røyk i lungene.
Vis hele sitatet...
Så er det en del andre stoffer i sigg også, er ikke en ren nikotinrus man får seg der.
Kommer vel ann på hva man røyker også? jeg bruker rullings, rød3, og sigaretter er tamme greier i forhold syns jeg..
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Siggareter innholder Ammonium som hjelper kroppen med å ta opp nikotinet, det er det er en av grunnene til at man kjenner nikotinet bedre i en røyk. Man får også nikotinet fortere via røyk, med en snus får man litt og litt nikotin over en lengre periode.
skal du over til sterkere saker, så er den en ny snus på markedet med 17 mg nikotin.
Såvidt jeg vet måles det i mg per gram/porsjon(som er på 1gram)

Har lurt litt på hvilken snus som er den sterkeste, men skruf starck portion inneholder hvertfall 18,9 gram ifølge wikipediartikkelen, http://no.wikipedia.org/wiki/Skruf
Skruf stärk skal inneholde 14 mg.

Odens Extra Strong ( http://buysnus.com/snusbrand/Odens_E...l_Portion.aspx )
Nikotin: 17 mg/gram, skal være den sterkeste.
Sist endret av davste; 8. mars 2009 kl. 22:20.
Jeg kom over denne linken her. Det kan vise seg at nikotininnholdet i snus er noe misvisende kontra hva vi tar opp i blodet.
Sitat av davste Vis innlegg
Skruf stärk skal inneholde 14 mg.

Odens Extra Strong ( http://buysnus.com/snusbrand/Odens_E...l_Portion.aspx )
Nikotin: 17 mg/gram, skal være den sterkeste.
Vis hele sitatet...
Takk for den, hadde på følelsen at den ikke var helt reliable den infon jeg posta. Ante ikke at buysnus viste mg innholdet på alle snusene heller, veldig nyttig som referanse Har du forresten noen erfaringer med kjøp derfra i det siste?

Når jeg var på vei til checkouten fikk jeg denne meldingen:

Due to the high duty and high risk to get caught when importing snus to Norway we at BuySnus.com have decided to take measures.

We will send around 5 cans of your order in each envelope and only one envelope per day. For example if you order one roll with 10 cans this order will be sent in two envelopes at two different days. We will cover all extra cost for sending the snus in several envelopes.

This is not completely safe but it reduces the risk to get caught. If it is caught in customs we will not compensate you. If you decide not to pay the duty the snus will be sent back to us more than a month after, when we receive it we will destroy the snus. It has no value then it is old.

We at BuySnus.com are trying to always being straightforward with all our customers and never deceive them in any way.

Hope that you appreciate this and if you have any questions do not hesitate to get back to us!
Vis hele sitatet...
Betyr dette at de har en sendemetode som klarer å slippe gjennom tollen i de fleste tilfellene nå?
Sist jeg bestilte -- første gang -- så kjøpte jeg 10 bokser (ekvivalent med ett tårn). De ble sendt i to konvolutter med 5 stk i hver. Jeg hadde jo en 50/50 % sjanse, og det var slik det gikk. Den første kom igjennom uten noe knask, men den siste ble stoppet -- som jeg måtte betale mye, mye unødvendig for.

Det er jo en smart metode, men utenpå konvolutten står det et klistremerke som forteller hva som er innholdet. Om dette er med på å forebygge at tollen stopper den, vet jeg ikke.

Kan anbefale BuySnus.com på det beste. Fine priser og god service. Så får du jo en gratis penn dersom du har samlet opp nok poeng (!).
Sitat av davste Vis innlegg
Skruf stärk skal inneholde 14 mg.

Odens Extra Strong ( http://buysnus.com/snusbrand/Odens_E...l_Portion.aspx )
Nikotin: 17 mg/gram, skal være den sterkeste.
Vis hele sitatet...
Helvette! 17mg/gram?:O det er jo nesten halvparten av en dødelig dose... er denne snuses til salgs her i landet?
Insane: Ikke som jeg har fått med meg, men er bare til å kjøpe på nettsiden; de sender til Norge.
Sitat av -=Insane=- Vis innlegg
Helvette! 17mg/gram?:O det er jo nesten halvparten av en dødelig dose... er denne snuses til salgs her i landet?
Vis hele sitatet...
husk at du ikke får i deg all nikotinen.
Sitat av davste Vis innlegg
Insane: Ikke som jeg har fått med meg, men er bare til å kjøpe på nettsiden; de sender til Norge.
Vis hele sitatet...
Nå får ikke kroppen inn mer enn en 20% eller noe av nikotininnholdet i en snus, og over en lengre periode enn røyk. Men hva er det egentlig som er dødelig dose med snus. Har selv stappa 5 dåser sterk skruf inn i leppa og hatt dem der i en 15 minutter pluss for så å fortsette med en eller to snus i kjeften koninuerlig i 5 timer. Bygger ikke nikotininnholdet seg i kroppen da til en god del? Merker ikke tegn på at noe er galt da. På lan har jeg også snusa konstant i godt over et døgn. Sorry for at jeg ikke gjør noen research selv her. Men hvor lenge er nikotinet i kropen, og hva er det som er dødedlig/skadelig inntak? Tror det er ganske mange ekstremsnusere som også har eksperimentert litt, se denne morsomme videoen blant annet http://www.youtube.com/watch?v=morX6...eature=channel

Har heller aldri hørt om tilfeller av snusere som har blitt brakt til sykehus.
Vel, jeg vet ikke så mye om det. Snuser selv, men lever med tanken: en har godt av det en ikke vet.
Prøv å stapp en pris under armhulen, for så å sove. Se om du vakner opp; gjør du det, post gjerne et innlegg her og si hvor dopet du er (hint: ikke gjør det)
Sitat av davste Vis innlegg
Vel, jeg vet ikke så mye om det. Snuser selv, men lever med tanken: en har godt av det en ikke vet.
Prøv å stapp en pris under armhulen, for så å sove. Se om du vakner opp; gjør du det, post gjerne et innlegg her og si hvor dopet du er (hint: ikke gjør det)
Vis hele sitatet...
Merker nok ikke stort av å legge en pris under armhulen akkurat. Litt kansje.
Hvis du blir 'dopet' av snus, så bør du oppsøke lege
Mytene sier nikotinet går via "svetteårene", inn i blodet og direkte inn i hjertet som fører til hjertesvikt.
Sitat av davste Vis innlegg
Vel, jeg vet ikke så mye om det. Snuser selv, men lever med tanken: en har godt av det en ikke vet.
Prøv å stapp en pris under armhulen, for så å sove. Se om du vakner opp; gjør du det, post gjerne et innlegg her og si hvor dopet du er (hint: ikke gjør det)
Vis hele sitatet...
Ha ofte sovnet med pris i leppa, som regel med vilje, for å få en behagelig inngang til søvnen Men hender jeg plutselig våkner opp med en sterk smak i hele kjeften og halsen og må gå til bade for å skylle kjeften.

Og det å si sånt og så hinte til å ikke gjøre det gjør meg bare nysgjerrig, men bare nysgjerrig nok til å gjøre et par søk. Overgangen fra snusen til blodårene er kortere i leppa enn armhulen, noe jeg enkelig visste. Og er flere som har prøvd å legge snusen under armhulen uten noen spesiell effekt. Er blitt ganske så tolerant mot snus/nikotin uansett så om poenget var at man har prisen der hele natten, så har jeg jo snus i leppa sammenhengende en hel dag i mange tilfeller uansett

EDIT:
Sitat av davste Vis innlegg
Mytene sier nikotinet går via "svetteårene", inn i blodet og direkte inn i hjertet som fører til hjertesvikt.
Vis hele sitatet...
Den var litt værre, men regner med at det bare er en myte. Men skal la være å prøve ^^
Sist endret av l33tshit; 9. mars 2009 kl. 01:11.
Sitat av wikipedia
"Skruf er litt sterkere enn andre snustyper, da den inneholder 10 % mer (14 MG) nikotin."
Vis hele sitatet...
det står da vitterlig at skruf er litt sterkere, og litt senere står det at skruf stärk inneholder 35% mer nikotin, altså 18,9 mg
Sist endret av VivaLatrina; 9. mars 2009 kl. 01:33.
VivaLatrina: Jeg vet ikke hvordan det måles opp mot, men i følge BuySnus skal snusen jeg lenket til være den sterkeste på markedet.
Ifølge buysnus.com inneholdt også skruf sterk porsjon 14mg/g og regner med at skruf har gitt en såpass stor nettbutikk riktige opplysninger.
du får jo nikotinen fortere inn i deg når man røyker tobakken istedet for å ha den under leppa da.
Hva med Skruf løs stark?
Den har ekstra sterk bladtobakk, ergo mer nikotin.
Lös skal ha 10 mg/g.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Kugie Vis innlegg
Snuser selv, gjort det en god stund. Men de få gangene (fest, tom for snus etc) jeg prøver røyk, så kjenner jeg nikotinen mye bedre en med snus. Synes dette er merkelig mtp. at snus har høyere nikotinmengde, og jeg kjenner nada av snus bortsett fra at suget blir borte.
Vis hele sitatet...
Det er jo pga røyk er eksplosivt. Bare du trekker ned røyken i lungene så går det ikke mange sekundene før det blir transportert rundt i blodet ditt.

men derimot snus er slik at det kommer litt og litt. Derfor man blir som regel litt svimmel om man snuser til vanlig, og tar seg en røyk - noe man ikke er vandt til.