Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 7860
Noen som har en tripp historieå fortelle om fluesopp?
Erowid er stengt,å det er andre rus sider å.
Skal ut å plukke etterpå. Er masse Amanita her jeg bor, å jeg skal trippe på det.
Men er dette like heftig som fleinsopp? Hvordan er det? ?? Anyone?
Erowid stengt faktisk.
Bruk en proxy.
Sist endret av dexter; 12. august 2007 kl. 19:40.
Tror at det er heftigere enn fleinsopp, Virker sånn etter tripprapportene jeg har lest. Men vær jævlig forsiktig med det, ikke noe du gjør på en lørdagskveld når du skal på byen liksom, og ha en sitter til å passe på deg. Kan plutselig ligge og holde på å drukne i sitt eget munnskumxD
Rehaben min stenger rusmiddelsider.

Fortell fortell.
Elsker sopp.
Men aldri prøvd Amanita. Å det skal jeg om noen dager.Kommer tilbake senere med spørsmål om dosering. Men vil gjerne lese om hvordan hallisene er, Hvordan tankesystemet går.Hvordan det er generelt på en god dose Amanita.

Kan nevne at jeg elsker halliser mer en livet.
Sist endret av (-(-_(-_-)_-)-); 12. august 2007 kl. 19:53.
Det skal visstnok være en mer "stein" form for rus i motsetning til flein som er mer psykedelisk. Tror egentlig du blir nødt til å sjekke ut erowid på et eller annet vis =) Men for guds skyld, vær nå forsiktig, er faktisk ganske kraftig gift vi snakker om her! =)
En kar jeg har lest om tok helt av og våkna dagen etter og da hadde han urinert på pcen sin. Amanita Muscaria er muligens ikke rusmiddelet å satse på. Nå vokser jo fleinen på eng og i gress allerede, så hvorfor spise noe som gir deg vondt i magen og ville adferdsmønstre?
For jeg skal utnytte denne sopp sesongen best mulig.
Å har alltid hatt lyst tilå prøve Amanita. Det er jo trossalt Hoved soppen her i verden.
Sitat av (-(-_(-_-)_-)-)
For jeg skal utnytte denne sopp sesongen best mulig.
Å har alltid hatt lyst tilå prøve Amanita. Det er jo trossalt Hoved soppen her i verden.
Vis hele sitatet...
Hovedsopp? På hvilken måte?
Amanita muscaria is that big fat classic mushroom, red with white warts. It is
present in cartoons, children stories, video-games, etc.

Men noen her må vel sitte på en liten tripp historie? Ingen som har prøvd?
Sist endret av (-(-_(-_-)_-)-); 12. august 2007 kl. 23:14.
Seriøst, den masinga di begynner å bli irriterende. Har du ikke allerede fått svar, så er det vel ingen her som har prøvd, eller som har hatt tid til å lese tråden enda. Finn deg en proxy som dexter nevnte (eller bruk Tor (les: google)), og så kan du lese deg ihjel på rapporter fra erowid: http://www.erowid.org/experiences/su...Amanitas.shtml. Vanskeligere er det ikke.

PS: Hva er en "hovedsopp"?
han sa jo det...
soppen i mario. vi kjenner den kanskje best som Rød Flue Sopp
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Synes det er noen litt ville påstander ute å går her.
Amanita muscaria (Rød fluesopp) kan ikke sammenlignes med psilocybin-holdige sopper som flein og andre 'magic mushrooms', det er hovedsakelig muscimol som gir rus i rød fluesopp. Beskrivelsene på rusen har variert mellom en slags steinhetsfølelse,
til mer alkohollignede og drømmeaktig tilstand.

Det sies også at man ikke bør spise dem rå, men å varme de i ovnen (ca 70-90 grader) med døren åpen, om det begynner å piple væske fra soppen skal man samle opp dette, kanskje med et lite kar
under, og helle det tilbake over soppen så ofte som det trengs.

Når soppen er tørr kan du gjøre hva du vil med dem; spise, lage te, røyke.
Sist endret av Dodecha; 13. august 2007 kl. 02:02.
Jeg har letet og letet. Men finner ikke det avgjørende spørsmålet for min del. Skal ma spise hele soppen? Eller bare hatten?

Til trådstarter, har desverre ikke trippet på dette enda. Men har lest en del om det, og det jeg finner igjen her og det er at man må tørke soppen, de vanligste måtene er visst å A)la den soltørke til den er helt tørr, eller B) å legge den i ovnen på 175-200 grader, legge en bolle under og helle soppsvetten over når det har samlet seg litt opp.. Hehe...

En god kammerat av kompisen min hadde en heftig rus på dette. Han hadde faktsisk en så heftig rus, at han valgte å stappe fingrene nedi hallsen for å kaste opp å komme seg fortere til hektene. Veit det ikke er så mye hold i disse "jeg-kjenner-en/ei" greiene, men dette er fakta faen ;D

Sånn jeg har fatta det skal det vær heftig, men ikke psykdelisk som flein. Visse spykedeliske effekter skal det ha, men ikke så mye mer halliser enn at farger blir klarere, close eyes visuals også vider, dette er samlet fra ting jeg har lest på Erowid.

Og til alle andre, duden har IKKE tilgang på erowid fordi han stakkars er på avrusning eller no sånnt.. Så kom heller med erfaringer eller viderføringer fra erowid enn å kritisere. Går en slags gretten ånd her på forumet for tia syns jeg, folk leser ikke alt men leiter etter no som gjør at dem kan naile andre med litt go gammaldags data aggresjon!

Huff å huff... Peace! <3
Det du trenger er oppskrifter,

Last ned http://www.webradiox.com/Donald_E_Te...red_Secret.pdf


Side 50 og nedover finner du oppskrifter på Amanita Muscaria.
Donald E. Teeter som har skrevet boka har drevet med den soppen i over 15 år; han vet med andre ord alle mulige måter å konsumere rød fluesopp på, samtidig som han skrevet ned de beste måtene i eboka over.

I den finner man også tips til hvordan man skal sanke og tørke dem.


Det sies at det er best å spise/tilbrede den tørket, mens Hawk og Venus på http://www.somashamans.com mener den lett kan spises rå (1-3 små munnfuller).


Boka over (på 90 sider totalt) er uansett best på oppskrifter. Kos deg.
Sist endret av mahogn; 18. august 2007 kl. 22:57.
▼ ... over en uke senere ... ▼
meg og ett par kamerater spiste litt fluesopp en gang, kan ikke si jeg kjente så mye.... ble kanskje litt smårar om dere skjønner:P

vi hadde vist løpt igjennom en skog som gærninger etter en samtale om at vikinger spiste dette før de plyndra. han ene kameraten min hadde sett ett grønt lys, jeg så bare eller vet ikke om jeg så d, ivertfall så TROR jeg at jeg så en bevistløs dame som lå under en trampoline full av småbarn som hoppet...

hmm, merkelig egentli...........
http://www.norshroom.org/ubbthreads/...ge=0#Post96091

Den definitivt ultimate rød fluesopp tråden på nett på norsk i dag.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som kan fortelle meg om det er noe hallusinerende effekt i stilkene til fluesoppa?
Har 7 fluer her. Men vet ikke om jeg skal tørke stilken å?
Soppa var veldig små å tjukke hatter.

Hvor mange tørket gram må jeg spise for å få HEAVY effekt uten å dø eller få varige men?
kan noen lage en liste? for eks: 5, drømmer litt, 10,hallusinerer, 20 helt ute av kontroll osv .
Er ikke sikker, sjekk erowid men jeg TROR at det er 3 man skal spise... Ikke følg denne beregningen for det kan hende at det er for mye eller for lite da.
Er det virkestoff i stilken eller er det KUN HATTENE!?
Man kan nok ikke beregne utifra hattene for dosering måles i gram..
Men nå har jeg hvertfall 7 sopp til tørking men det viktigste er stilken, om den er brukelig eller ubrukelig...

Noen som har peil på overdosering på denne fantastiske soppen?
Sist endret av (-(-_(-_-)_-)-); 25. september 2007 kl. 15:01.
Skallet på hattene og det gule under hatten skal visstnok ha mest av giftstoffene i seg, men synes å ha lest at det finnes i hele soppen. Overdosering kan være en VELDIG ubehagelig ting og om du sjekker tripprapportene på erowid så er det ganske mange som har kommet på sykehuset, så prøv med lite først.
Digital nomade
trippy's Avatar
du kan lage smoothie av stillkene. Skal se om jeg finner oppskriften på den gamle pcen min etterpå.
http://www.youtube.com/watch?v=NulcJReAHIU Det gikk ialfall greit for han fyren her å spise en hel flue.
Sitat av Beedie91
http://www.youtube.com/watch?v=NulcJReAHIU Det gikk ialfall greit for han fyren her å spise en hel flue.
Vis hele sitatet...
Husk nå på at Hawk sannsynligvis er ganske så garvet etter ~30 års spising av fluesopp.
Anbefaler å tørke soppene før inntak, da er det mye enklere å dosere.
Sånn uten at jeg har noen kilder på det, har jeg hørt at den nordiske fluesoppen er en smule mer potent enn den amerikanske; vis derfor forsiktighet ved dosering etter amerikanske sider/kilder.
Digital nomade
trippy's Avatar
gå på en eller annen torrent finder, og søk på soma shamans. Lasta ned hele filmen for litt siden men husker ikke hvilken side det var.... ganske fet film.
spiser du rå rød fluesopp eller panterfluesopp, blir du høyst sannsynlig sjuk i magen og kaster opp. det er 2 primære virkestoffer muscimol og muscarin som har bortimot motsatt virkning på nervesystemet. blandingen av disse virkestoffene varierer fra sopp til sopp og fra voksested til voksested. det sikreste er å tørke soppen og røyke den. Det smaker ikke så værst. virkningen ligner lite på flein og syre - mer som en blanding av cannabis og en lettere alkorus når du tar det i moderate mengder. muscarinet er det som forårsaker magekramper og det meste av ubehaget. Det meste av muscimolen utskilles i urinen og det safeste er å gi tørket fluesopp til en i maten - få ham til å pisse på et glass og drikke dennes urin - da får du rein vare. i dan gamle shamanismen spesielt i sibir spiste shamanene fluesoppen kom helt på bærtur og resten av stammen drakk urinen.
men husk virkningene varierer dra person til person og fra sopp til sopp.
personlig vil jeg ikke anbefale store mengder -
Sitat av trippy
gå på en eller annen torrent finder, og søk på soma shamans. Lasta ned hele filmen for litt siden men husker ikke hvilken side det var.... ganske fet film.
Vis hele sitatet...
Hvis det er den filmen du prater om så er den på 23.7 GB ! å soppen er nok spist før den er lastet ned du..
Men noen som har ett konkret svar på om det bare er hattene eller om det er hele soppen som skal spises?
Vil veldig gjerne gjør dette rett me dosering osv. Å da blir det veldig feil hvis jeg har med stilkene å hvis dette viser seg at det ikke er no virkestoff i dem..

Må jeg ikke opp i en 6-7 eller fler sopp for å nå overdosen?

Leste at de små soppene er de sterkeste..å jeg har 3 små sopp. De er runde som en ball på en måte, de andre er flate.
de runde er nye og de flate er kommet lengre i utvikling. stilkene har og virkning - men det finnes da mye artigere substanser som er mindre uforusette i virkning kast shiten
Muskarin er ikke et virkestoff i Amanita Muscaria. Muskarin er ikke et psykoaktivt stoff, fordi stoffet ikke kan krysse hjernebarken (BBB). Ibotensyre er det som i størst grad utskilles i urinen, Muscimol skilles også ut, men i mindre grad. Den som drikker urinen til et subjekt som har spist rød fluesopp vil klare å gjøre om noe av ibotensyren til Muskimol. Muskimol er omtrent fem ganger så potent som ibotensyre. Dette fordi kun en liten del av ibotensyren omdannes til muskimol i kroppen.
Er det stor effekt av å røyke denne?
Du blir jævli stein i 10 minutter. Knuste 5 biter av en fluesopp til knuskende pulver å stappa pipa å fyrte sakte opp. Måtte trekke 4-5 ganger for å få all røyken ifra pipa ned for det var så sinnsykt sterkt, røyka bønne å da men jeg kjente det smalt for å si det sånn. Men noe psykedelisk virkning fikk jeg ikke. Kommer nok ikke til å gjøre det mer, var ikke no kult egentlig..
Ah, for en kompis har bestilt 3 jointer med salvia blader og fluesopp i fra EDIT så får se om de funker om han bonger de, han skal ta de med en anna dude også da.
helt rett muskarin er ikke psykoaktivt som en tidligere trodde, men å påsta at rød flue ikke inneholder muscarin er feil. mye av ubehaget ved inntaket kommer av denne muscarinen.
sier fagkunnskapen
Muskarin er ikke et VIRKEstoff i den forstand "vi" assosierer med uttrykket virkestoff i og med at den ikke har effekt på nervesystemet, men det stemmer at stoffet har er en negativ fysisk effekt ved høye doser. Stoffet har dog en interessant motgift, har en først fått i seg for mye muskarin står valget mellom intense magesmerter og kvalme eller delirium, litt av et dilemma
Har røyket tørket Amanita-skall (Det røde laget og det tynne, hvite laget rett under det røde) en gang, men tror jeg bare fikk en såkalt medium-effekt. Da brukte jeg skallet fra to store sopp.

Først følte jeg meg bare forgiftet, som om jeg hadde røyka altfor mye tobakk. Svimmelhet og svak hodepine. Men etter bare noen få minutter begynte jeg å føle meg veldig energisk og stimulert, som et fruktose-sjokk. Jeg fikk lyst til å bevege på meg og danse til raske rytmer, og fikk en euforisk følelse av å høre på musikk. Etter en stund (20 min? 40 min? en time? ikke godt å si) ble jeg litt småkvalm, så jeg satt meg ned litt og slappet av imens jeg døyvet kvalmen rimelig effektivt med litt cannabis i en vannpipe. Det sies at weed er beste kur mot amanita-kvalme, og det kan jeg skrive under på. Så fort jeg merket effekten av pipa var kvalmen byttet ut med en svak lyd av små smurfestemmer som fjaset i munnen på hverandre. Det hørtes ut som om det kom fra under sofaen, men en rask inspeksjon fruktet verken nisser eller smurfer.

Da begynte de hallusinogene effektene.

Mange beskriver Amanita-opplevelsen som "Drømmeaktig". Det synes jeg er passende. Man føler seg veldig stein og alle hendelser og samtaler høres svevende og teatralske ut, på en måte jeg kjenner igjen fra drømmer.
Det var også ekstreme visuelle effekter. Spesielt perspektiver ble oppfattet anderledes. Om jeg så over til det andre hjørnet av rommet (jeg satt i hjørnet av en hjørnesofa som tidligere var brun, men hadde nå en intenst dyp rødfarge) følte jeg at jeg så over utrolige avstander. Rommet virket tusenvis av meter bredt, selvom jeg kunne se alt tydelig. Tekannen på bordet så ut som den var tre-firehundre meter høy og stod på et gigantisk bord mange kilometer unna. Jeg løftet hånden og holdt den kanskje 20 cm. fra ansiktet mitt og ble nesten redd over hvor enorm den så ut, der den ruvet milevis opp mot taket og forsvant ned i en endeløs avgrunn mot gulvet.

Jeg forsøkte å formidle opplevelsen min til en venn som satt i i sofaen ved siden av meg, men jeg følte a jeg måtte rope for at han skulle høre meg så langt unna. Dessuten var det å forme forståelige setninger veldig vanskelig, men på en måte vi begge kunne humre av. Før jeg var ferdig med en setning var jeg så oppslukt av en annen tanke at jeg avbrøt hele tiden setninger med helt nye.

Jeg husker jeg tenkte at dette hadde vært mer nyttig i en meditativ kontekst, uten for mye snakking eller bevegelse, og da gjerne i litt større doser. Virkningen ebbet gradvis ut iløpet av to timer, men jeg har hørt om tripper som har vart i ti timer og vært veldig intense.

Selv om opplevelsen egentlig ikke kan sammenliknes med Semilanceata (forståelig nok, da Psilocybin og Muscimol/Muscarin påvirker hjernen svært forskjellig) vil jeg påstå at ved høye doser er Flein WAY mer intenst, ihvertfall psykisk sett.

Skal gi grundigere tilbakemelding etter å ha blitt bedre kjent med lille, vakre Amanita
Sist endret av Vasall; 28. september 2007 kl. 03:01.
Siden den trådden først er oppe ville jeg bare si at jeg prøvde å finne fluesopp i skogen i dag, så faktisk ikke en eneste en. Det var masse fluesopp på akkurat samme stedet i fjor. Hva er galt tro dere??
Sitat av twisted shroom
Siden den trådden først er oppe ville jeg bare si at jeg prøvde å finne fluesopp i skogen i dag, så faktisk ikke en eneste en. Det var masse fluesopp på akkurat samme stedet i fjor. Hva er galt tro dere??
Vis hele sitatet...
Det har vært forbausende lite Amanita i Nordmarka ihvertfall. Jeg har bare funnet en hittil. Og det i et område som pleier å være overfyllt av dem. Men jeg tror nok de dukker opp... patience is a virtue
Lite nedbør og forholdsvis høy temperatur er ikke ideelt for sopp generelt, først og fremst er det lite nedbør som er årsaken til den dårlige sesongen nå. Det var mye mer sopp i sommer da det regnet 24/7 to måneder i strekk enn det det er nå. Men det er meget sannsynlig at det vil poppe opp før eller senere hvis nedbørsskyene snart innstiller seg på høstmodus.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er det noe virkestoff i stilken på denne magiske soppen?
Sitat av udugeligheten
Er det noe virkestoff i stilken på denne magiske soppen?
Vis hele sitatet...
Ja, hele soppen (inkludert mycelet, altså selve organismen eller rotsystmet) er psykoaktivt. Mange hevder skinnet av soppen (det røde og det hvite laget rett under) er mest virkningsfullt, men å bare spise dette vil være waste.

Veldig bra beskrivelse, Vasall! Det med å kikke under sofaen tar jeg meg selv i både titt og ofte, måtte le selv om det ritkignok er i nykter tilstand når jeg tenker meg om...?? ("hallo? hvem der? iiik! ingenting!")