Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3789
Igår var dagen jeg prøvde emma for første gang, men det traff virkelig ikke forventningene mine. Vi var 4 stk, og vi hadde kjøpt 1.5g, de jeg tok det med har tatt det før, å vi målte opp i øyemål.

Tok vel først rundt 70-100mg
Deretter gikk vi ut en tur, til det "kicka" til de andre. Jeg droppa forresten først av alle.

Tok med en drop til ute, og største dosen lå igjen i cribben. Da vi kom tilbake til huset, var alle de andre ganske tura og så ut som de hadde det maaaks deilig. Den lykkefølelsen/euforien fikk jeg rett og slett ikke. Følte meg bare veeldig overstimulert/speeda. Hadde jo tallerkenpupiller, og noe halliser da jeg kom hjem.

Fikk beskjed om å ta litt på fingeren, å inn i munnen. Dette gjorde jeg 2 ganger fra den store dosen. Etter det venta jeg en times tid elns, følte ingen forskjell på formen annet en overstimulert og tallerkenøyner. Snorta opp det siste, så alt i alt var det ca 370mg pr person.

Det jeg lurer på om jeg kan oppleve første gangen annerledes? Tenker å prøve engang til etter eks antall mnder, får å så om lykkerusen/"den følelsen" kommer.

Ble faktisk ganske skuffa over emma, tro det eller ei.
Går du på medisiner? Tenker i all hovedsak på antidepressiva eller mot angst?
Trådstarter
13 3
Nei, bruker astmamedisin i ny og ned. Ikke noe annet enn det.
Noen av oss får bare dessverre ikke noe særlig effekt av MDMA. Personlig får jeg 0 eufori eller positive effekter av MDMA, eneste som skjer er at jeg blir svett og tåkete i hodet hvis jeg tar nok.
Trådstarter
13 3
Sitat av Nydelig Vis innlegg
Noen av oss får bare dessverre ikke noe særlig effekt av MDMA. Personlig får jeg 0 eufori eller positive effekter av MDMA, eneste som skjer er at jeg blir svett og tåkete i hodet hvis jeg tar nok.
Vis hele sitatet...

Er det da noe vits for meg å prøve igjen?
Eller er det bedre å bare la være?


jeg fikk jo effekt, bare ikke ønsket effekt. Følte ikke noe bodyhigh/buzz, bare kjevekjør, tallerkenøyne og noe halliser.

Følte meg også vektløs på ett punkt, men dette dabbet rimelig fort av.
Det er akkurat det samme som skjer med meg. Du kan prøve igjen, men hvis det ikke fungerer da anbefaler jeg å bare holde deg unna. Jeg har prøvd noen ganger med jevne mellomrom, med opptil et par år i mellom, og det gjorde absolutt ingen forskjell.
Trådstarter
13 3
Er det bare med MDMA du har det slik?
Å glemte å si at de som hadde tatt det før, de spøy. I didnt tho
Sikker på at det var MDMA og ikke mda eller lignende
Trådstarter
13 3
Sitat av Knarkellerknips Vis innlegg
Sikker på at det var MDMA og ikke mda eller lignende
Vis hele sitatet...
Det vet jeg faktisk ikke, da vi ikke testet det. Men fikk høre fra to bekjente at det skulle være potent mdma. Fikk det i krystaller, med noe brunhet i det.

Kunne godt vært MDA, men vet ikke jeg. Kompisene mine var nå iallefall sikker på at det var mdma. Hadde faktisk CEV's når jeg la meg, men det var sånn så å si eneste kule med alt, visuals.
Regner med at dere ikke brukte testkit, når dere ikke engang brukte vekt (øyemål kan bli veldig galt). Helt sikker på at det faktisk var MDMA? Det høres ikke helt riktig ut. Spydde alle? Jeg har sett sikker hundretalls av come up-er, og aldri sett noen spy. Noen (jeg) trenger/tåler høyere doser enn andre, men høres jo ikke ut som underdosering var problemet. Kan være at noen faktisk ikke får effekt av mdma, men var det meg, ville jeg prøvd med testkit og vekt. Passe på å være i god dagsform, og ikke påvirket av noe annet. Mange sier rusen er best alene, uten andre stoffer; jeg liker litt alkohol, men ikke noe annet. Ikke astmamedisin samtidig, da det øker presset på hjertet. Mulig at det var dårlig stoff og at de andre ble "fjortisfulle". Det er ikke SÅ normalt å spy.

[ble kommet litt i forkjøpet gitt. MDA skal være mer visuelt og mindre empatogent, men det er jo sjeldnere, i hvert fall her jeg bor. Alle får forøvrig alltid høre at det de får er potent og rent]
Sist endret av candela; 26. juni 2016 kl. 19:04.
Trådstarter
13 3
Sitat av candela Vis innlegg
Regner med at dere ikke brukte testkit, når dere ikke engang brukte vekt (øyemål kan bli veldig galt). Helt sikker på at det faktisk var MDMA? Det høres ikke helt riktig ut. Spydde alle? Jeg har sett sikker hundretalls av come up-er, og aldri sett noen spy. Noen (jeg) trenger/tåler høyere doser enn andre, men høres jo ikke ut som underdosering var problemet. Kan være at noen faktisk ikke får effekt av mdma, men var det meg, ville jeg prøvd med testkit og vekt. Passe på å være i god dagsform, og ikke påvirket av noe annet. Mange sier rusen er best alene, uten andre stoffer; jeg liker litt alkohol, men ikke noe annet. Ikke astmamedisin samtidig, da det øker presset på hjertet. Mulig at det var dårlig stoff og at de andre ble "fjortisfulle". Det er ikke SÅ normalt å spy.

[ble kommet litt i forkjøpet gitt. MDA skal være mer visuelt og mindre empatogent, men det er jo sjeldnere, i hvert fall her jeg bor. Alle får forøvrig alltid høre at det de får er potent og rent]
Vis hele sitatet...
To av gutta mine spydde, han ene ganske kraftig faktisk, og måtte stå å holde seg mens han nærmest fikk spasmer. Han andre bare puka litt i vasken å snudde seg å TOMMELOPP ALLGOOD liksom. mens jeg og han andre spøy ikke i det hele tatt.

Stoffet smakte veldig veldig kjemisk/bittert, men det gjør vel sikkert MDA også.

Men ja, skal ta tipset ditt til neste gang! Da skal jeg ha test-kit på forhånd, og ta en dose på ca 125mg, da jeg har en kroppsvekt på ca 60kg, mens resten av gutta mine veier 80-90.
Fun fact; jeg får effekt av MDA men ikke MDMA. Tviler på at det er MDA though, du hadde ikke klaget over mangel på ordentlig effekt om det var MDA, med mindre du var immun mot det også.

Test sakene neste gang, men vær forberedt på å bli skuffet. Om det var noe annet ville mest sannsynlig de andre ikke hatt det "maks deilig".
Det er ikke uvanlig å spy på opptur på MDMA, faktisk er det rimelig vanlig.

Sett at det er MDMA du har tatt er det flere muligheter her:
- Det kan være feil dose. Jeg tenker for høy dose, siden du nevnte halliser og at du følte deg speedet og hadde mye kjevekjør og lignende. Prøv med 1.5-2 mg/kg, ingen redosering (siden du allerede erfarte at du var speedet). Noen erfarer at dersom de er overturet på MDMA så klarer de ikke merke de positive effektene, 350 mg er en veldig stor dose.
- Det kan være feil setting. Prøv i en annen situasjon der det er naturlig å være mer empatisk, f.eks med en kjæreste. Eller prøv i en annen situasjon du til vanlig ville digget. For noen er MDMA veldig settingavhengig og det å se at andre er et "annet sted" enn en selv eller være i feil setting kan ødelegge for noen.
- Feil set kan også ødelegge for noen. Euforien på MDMA er gjerne veldig psykisk (loved up, lykkelig, syns ting er vakkert), ikke så fysisk som dopamin eufori (kjenner det i kroppen, masse energi, giret), så kanskje det at du gikk å ventet feil følelse, samtidig som det virket som de andre var der du ville være drepte det litt for deg.
- Det kan også rett og slett være at dette ikke er noe for deg. Som med alle andre legemidler eller rusmidler er det forskjellig hvordan folk reagerer. Alle liker ikke MDMA.

Om du ønsker så gi det et forsøk til. Test produktet ditt og ta en veid opp dose. Sørg for at settingen er riktig og ikke legg så mye i det. Liker du det så liker du det, og hvis ikke er det masse annet der ute du kan prøve
Det blir nevnt i tråden at mdma ikke virker på alle. Hvordan er det mulig? Alle menneskene har de samme reseptorene som dop virker på, hvordan kan noen være immune?
Sitat av Grisedigg Vis innlegg
Det blir nevnt i tråden at mdma ikke virker på alle. Hvordan er det mulig? Alle menneskene har de samme reseptorene som dop virker på, hvordan kan noen være immune?
Vis hele sitatet...
Det er forskjell på å være immun og på i ikke få noen positive effekter av et stoff. OP fikk tydelig effekt av stoffet, men ingen positive effekter, altså er vedkommende ikke immun.

Dersom en er immun får man ingen effekter, ikke kjevekjør, ikke store pupiller, ikke noe. Dette er svært uvanlig. Men man kan mangle reseptorer, ha forskjellig enzymaktivitet eller i noen tilfeller mangle et enzym helt, osv...
Sitat av Grisedigg Vis innlegg
Det blir nevnt i tråden at mdma ikke virker på alle. Hvordan er det mulig? Alle menneskene har de samme reseptorene som dop virker på, hvordan kan noen være immune?
Vis hele sitatet...
Nøyaktig dette har gitt også meg mye å tenke på. Dere som ikke merker noe av MDMA, føler dere at dere har noe spesielt ved dere i dagliglivet andre ikke har? Isåfall hva? Hvis flere folk skriver det samme er en fort inne på noe, men en kommer jo ikke langt. Jeg vil gjette på at det handler om en genforskjell. Et syndrom, ett eller annet. Spennende.
Sitat av randomize Vis innlegg
Det er ikke uvanlig å spy på opptur på MDMA, faktisk er det rimelig vanlig.
Vis hele sitatet...
ja, det leser jeg og stadig inne på dette forumet, men har aldri opplevd eller sett det IRL - og jeg har sett mange oppturer (og mange tunge). Det kan sikkert skje, men sannsynligheten virker oppskrytt. Forum myth?
Sitat av candela Vis innlegg
ja, det leser jeg og stadig inne på dette forumet, men har aldri opplevd eller sett det IRL - og jeg har sett mange oppturer (og mange tunge). Det kan sikkert skje, men sannsynligheten virker oppskrytt. Forum myth?
Vis hele sitatet...
Jeg spyr nesten hver gang jeg tar mdma. Og ja, det er mdma.
Trådstarter
13 3
Sitat av Relevant Vis innlegg
Nøyaktig dette har gitt også meg mye å tenke på. Dere som ikke merker noe av MDMA, føler dere at dere har noe spesielt ved dere i dagliglivet andre ikke har? Isåfall hva? Hvis flere folk skriver det samme er en fort inne på noe, men en kommer jo ikke langt. Jeg vil gjette på at det handler om en genforskjell. Et syndrom, ett eller annet. Spennende.
Vis hele sitatet...
Jajøss, glemte å si at jeg har hatt Visual Snow Syndrome i 365 dager i ca 8 år!
Kan si det slik at det ble noe forverret etter inntak, men tilbake til normalt etter noen timer søvn.
Men det er en risk jeg selv tar mtp HPPD.
No moralpreken yo -