Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 2470
Hei og hopp alle freaks

I går klarte jeg å knuse skjermen på min Lumia 800. Den har gått i gulvet flere ganger, men denne gangen gikk det ikke bra. Skjermen er som sagt knust (bilde og touch funker fortsatt) og det virker som lys-sensoren har gått til helvete (virker som om mobilen tror det er mørkt hele tiden, dette gir problemer - får ikke til å legge på samtaler)

Til poenget: Jeg trenger nå en erstatter. Jeg henger ikke helt med på mobil fronten for tiden, og derfor søker jeg hjelp her

Krav:
- God skjerm
- Ganske greit kamera
- Minimum 16gb lagring

Er endel på tur (aktiv speider) så at den er vanntett er jo et pluss (tenker på Sony sin nye Xperia) Ellers så er jeg glad i god batterikapasitet.

Skal brukes til:
- Musikk (Spotify)
- Ta litt bilder (når jeg ikke har annet kamera med meg)
- Surfe
- GPS
- Selvfølgelig ringe og sende sms/mms

Har sett litt på disse:
- Samsung S3
- Sony Xperia V
- Lumia 920
- Samsung note 2

Er det noen som har erfaringer med disse?

#GreenRay
Beste for deg hadde vært samsung galaxy note 2 og en defender otterbox deksel!
http://www.youtube.com/watch?v=UtJWArE_rSA
Hvorfor ikke lumia 920? Skal ha ganske bra kamera
Jeg har en Lumia 920. Det er en super telefon! Anbefales på det sterkeste.

Det er ikke komt en spotify app til WP8 enda, men jeg regner med att dette kommer snart.

Kamera er det beste mobilkamera jeg har prøvd!
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Jeg hATER Lumia 920.

Det er ikke bare spotify som mangler. Det er nesten mindre ting å stille på og gjøre noe med, en det er på en Iphone.

Av apper har man et stort utvalg av "GROM BIL LYD" "MAKE YOUR FACE OLD" osv osv... Men musikkapper generelt, som andre spillere? (den orginale suger)
Andre browsers? (den orginale suger)

Har så lyst til å like Nokian med W8 som operativsystem. Men det er mer en spotify som ødelegger atm
Sony Xperia Z ser ut til å se lovende ut, kanskje vente til den? HD skjerm, vanntett og en stor konkurrent av S3 og iPhone 5.
Windows 8 kom jo for ikke lenge siden, så apper kommer nok sigende ettervært
Sitat av Lima Vis innlegg
Jeg hATER Lumia 920.

Det er ikke bare spotify som mangler. Det er nesten mindre ting å stille på og gjøre noe med, en det er på en Iphone.

Av apper har man et stort utvalg av "GROM BIL LYD" "MAKE YOUR FACE OLD" osv osv... Men musikkapper generelt, som andre spillere? (den orginale suger)
Andre browsers? (den orginale suger)

Har så lyst til å like Nokian med W8 som operativsystem. Men det er mer en spotify som ødelegger atm
Vis hele sitatet...
Jeg har en Lumia 920 selv og kjenner meg ikke veldig igjen i det du skriver. Joda, det er ikke mange apper, men jeg har selv klart å finne alt jeg trenger. Det er som regel bare spill og sosiale apper (instagram) man ikke finner erstattere til. Spotify for WP8 er annonsert at kommer tilbake i løpet av første kvartal i 2013, så til TS. Jeg ville ikke avventet Lumian pga manglende Spotify, det kommer.

Personlig elsker jeg den. Jeg mistet den raskt på gulvet/tredemølla og har siden hatt litt problemer med den. Eksempelvis at den fryser og ikke vil gjøre noe før den har tømt seg for strøm. Men jeg har planer om å sende den inn så det ordner seg nok. Kameraet, great! Musikkspiller, har alt du trenger! Jeg er enig med Lima at den kanskje ikke er det beste jeg har kommet over, men den har stort sett alt man trenger.

Just to clarify: Jeg kommer fra en LG P500, som i min erfaring var en skikkelig jallatelefon. Er nok kanskje litt i overkant ekstatisk over alle de nye funksjonene til Lumiaen at jeg kanskje ikke ser de store manglende som Lima ser.
Sist endret av Daybreak; 13. januar 2013 kl. 15:54.
Xpperia Z eller V. Alt ettersom hvor lenge du gidder å vente og om du har lyst på en full HD skjerm (og sikkert mye annet bra).

På speiderturer er 4G sikkert fint om du faktisk får inn noe signal, hspa er så tregt når du skal google opp løsningen på noe du har glemt helt
Sitat av Srbija Vis innlegg
Beste for deg hadde vært samsung galaxy note 2 og en defender otterbox deksel!
http://www.youtube.com/watch?v=UtJWArE_rSA
Vis hele sitatet...
Hehe, det så litt overkill ut med den dekselet der. Egentlig synes jeg Note II er litt i det største laget fra før.

Sitat av Settoz Vis innlegg
Hvorfor ikke lumia 920? Skal ha ganske bra kamera
Vis hele sitatet...
Sitat av Snipart Vis innlegg
Jeg har en Lumia 920. Det er en super telefon! Anbefales på det sterkeste.

Det er ikke komt en spotify app til WP8 enda, men jeg regner med att dette kommer snart.

Kamera er det beste mobilkamera jeg har prøvd!
Vis hele sitatet...
Sitat av Lima Vis innlegg
Jeg hATER Lumia 920.

Det er ikke bare spotify som mangler. Det er nesten mindre ting å stille på og gjøre noe med, en det er på en Iphone.

Av apper har man et stort utvalg av "GROM BIL LYD" "MAKE YOUR FACE OLD" osv osv... Men musikkapper generelt, som andre spillere? (den orginale suger)
Andre browsers? (den orginale suger)

Har så lyst til å like Nokian med W8 som operativsystem. Men det er mer en spotify som ødelegger atm
Vis hele sitatet...
Sitat av Skateward Vis innlegg
Jeg har en Lumia 920 selv og kjenner meg ikke veldig igjen i det du skriver. Joda, det er ikke mange apper, men jeg har selv klart å finne alt jeg trenger. Det er som regel bare spill og sosiale apper (instagram) man ikke finner erstattere til. Spotify for WP8 er annonsert at kommer tilbake i løpet av første kvartal i 2013, så til TS. Jeg ville ikke avventet Lumian pga manglende Spotify, det kommer.

Personlig elsker jeg den. Jeg mistet den raskt på gulvet/tredemølla og har siden hatt litt problemer med den. Eksempelvis at den fryser og ikke vil gjøre noe før den har tømt seg for strøm. Men jeg har planer om å sende den inn så det ordner seg nok. Kameraet, great! Musikkspiller, har alt du trenger! Jeg er enig med Lima at den kanskje ikke er det beste jeg har kommet over, men den har stort sett alt man trenger.

Just to clarify: Jeg kommer fra en LG P500, som i min erfaring var en skikkelig jallatelefon. Er nok kanskje litt i overkant ekstatisk over alle de nye funksjonene til Lumiaen at jeg kanskje ikke ser de store manglende som Lima ser.
Vis hele sitatet...
Jeg har egentlig VELDIG lyst på 920. Problemet er at jeg er litt usikker på W8. Jeg har jo hadd Luma 800 med WPhone 7, og har opplevd endel feil og mangler. f.eks så har mobilen hengt seg og avsluttet appene jeg har brukt, den "lagger" av og til når jeg starter apper. Pluss at jeg har savnet endel apper, spessielt de med kvalitet.

MEN! En av de store plussene med Lumia er jo den geniale GPSen! Den er jeg veldig fornøyd med, også er det så enkelt legge ting i skyen.

Spotify klarer jeg å vente på, har ikke brukt spotify på Luamian heller.

Sitat av kaan921 Vis innlegg
Sony Xperia Z ser ut til å se lovende ut, kanskje vente til den? HD skjerm, vanntett og en stor konkurrent av S3 og iPhone 5.
Vis hele sitatet...
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Xpperia Z eller V. Alt ettersom hvor lenge du gidder å vente og om du har lyst på en full HD skjerm (og sikkert mye annet bra).

På speiderturer er 4G sikkert fint om du faktisk får inn noe signal, hspa er så tregt når du skal google opp løsningen på noe du har glemt helt
Vis hele sitatet...
Har sett litt på Xperia Z, og liker den svært godt. Ser at den ska bli lansert i første kvarta 2013, noen som vet litt mer nøyaktig når? Skulle veldig gjerne hadd en ny mobil snart.

Xperia V ser også veldig bra ut. Noen som har erfaring med den?

Hehe, 4g på speidertur hadde vært luksus er vel egentlig luksus å ha det her jeg bor også, 4g er raskere en det nettet vi har her i huset
18 februar om du er heldig, gjetter på tidlig mars.
Kilde: http://www.androidauthority.com/xper...ggests-146883/

2 tester av Xperia V.
http://www.mobili.no/tester/test-sony-xperia-v/?page=2
http://www.dinside.no/907530/sony-xperia-v

Har også en av Xperia Z fra Amobil, de er veldig positive.
http://www.amobil.no/artikler/sony-xperia-z/115767
Sist endret av Mkvarner; 13. januar 2013 kl. 19:19.
Hva med iphone?

Har hatt galaxy s2 og htc desire og trodde alltid at android var best. Men ios er bare så deilig og lett å bruke. Tar bra bilder, alle apps du kan tenke deg og 4s 16gb er ikke så altfor dyr heller nå. Du kan kjøpe et deksel som beskytter telefonen bra, og bare ta den på når du skal på tur.

Iphone er rett og slett veldig deilig og lett å bruke!
Sitat av happy violence Vis innlegg
Hva med iphone?

Har hatt galaxy s2 og htc desire og trodde alltid at android var best. Men ios er bare så deilig og lett å bruke. Tar bra bilder, alle apps du kan tenke deg og 4s 16gb er ikke så altfor dyr heller nå. Du kan kjøpe et deksel som beskytter telefonen bra, og bare ta den på når du skal på tur.

Iphone er rett og slett veldig deilig og lett å bruke!
Vis hele sitatet...
akuratt som alle andre mobiler, bare at iphone er 10x så begrensa
Jeg er i akkuratt samme situasjon som deg, TS. Har Nokia Lumia 800, og er veldig lei at det ikke finnes noen apps til den . Ikke bare er det dårlig med utvalgt i apps, men selve mobilen er dårlig. Den tåler mye, veldig mye. Men den er altfor treig til at jeg kan ha den.

Så nå har jeg tenkt på å skaffe meg en ny mobil, så fort som mulig. Orker ikke å vente så lenge til Xperia Z kommer ut, så det står egentlig mellom Samsung SIII og Xperia V.
Sitat av koalafant Vis innlegg
akuratt som alle andre mobiler, bare at iphone er 10x så begrensa
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? Hva er det som er så begrenset og hva er det man kan gjøre med android som man virkelig savner på iphone?

Jeg liker android jeg og, men jeg synes bare at akkurat iphone er så brukervennlig og den har et veldig bra design. Den er også veldig rask, raskere enn s3 etter hva jeg har opplevd.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
18 februar om du er heldig, gjetter på tidlig mars.
Kilde: http://www.androidauthority.com/xper...ggests-146883/

2 tester av Xperia V.
http://www.mobili.no/tester/test-sony-xperia-v/?page=2
http://www.dinside.no/907530/sony-xperia-v

Har også en av Xperia Z fra Amobil, de er veldig positive.
http://www.amobil.no/artikler/sony-xperia-z/115767
Vis hele sitatet...
Takk for linkene skal lese litt senere i kveld

Sitat av happy violence Vis innlegg
Hva med iphone?

Har hatt galaxy s2 og htc desire og trodde alltid at android var best. Men ios er bare så deilig og lett å bruke. Tar bra bilder, alle apps du kan tenke deg og 4s 16gb er ikke så altfor dyr heller nå. Du kan kjøpe et deksel som beskytter telefonen bra, og bare ta den på når du skal på tur.

Iphone er rett og slett veldig deilig og lett å bruke!
Vis hele sitatet...
Sitat av happy violence Vis innlegg

Jeg liker android jeg og, men jeg synes bare at akkurat iphone er så brukervennlig og den har et veldig bra design. Den er også veldig rask, raskere enn s3 etter hva jeg har opplevd.
Vis hele sitatet...
Altså, jeg har vært inne på tanken. Har brukt iPod nesten siden de kom på markedet, så har endel apps som er kjøpt.

Men har prøvd iPhone (dama har hatt det en stund nå) og jeg liker det rett og slett ikke. Vet ikke hvorfor, men vil ikke ha iPhone.

Sitat av Kitchenfreak Vis innlegg
Jeg er i akkuratt samme situasjon som deg, TS. Har Nokia Lumia 800, og er veldig lei at det ikke finnes noen apps til den . Ikke bare er det dårlig med utvalgt i apps, men selve mobilen er dårlig. Den tåler mye, veldig mye. Men den er altfor treig til at jeg kan ha den.

Så nå har jeg tenkt på å skaffe meg en ny mobil, så fort som mulig. Orker ikke å vente så lenge til Xperia Z kommer ut, så det står egentlig mellom Samsung SIII og Xperia V.
Vis hele sitatet...
Kjenner meg igjen i det du skriver. Liker ideen og designet til Lumia, men ikke priduktet.

Tviler på at jeg kommer til å vente til Xperia Z kommer ut jeg også.

Nå står det mellom Xperia V, SII og Note II. Lumia 920 støtter ikke det abonnementet jeg er knyttet til.
Sist endret av GreenRay; 13. januar 2013 kl. 20:31.
Sitat av happy violence Vis innlegg
Hvorfor det? Hva er det som er så begrenset og hva er det man kan gjøre med android som man virkelig savner på iphone?
Vis hele sitatet...
Denne artikkelen er veldig relevant til spørsmålet.
http://gizmodo.com/5973073/an-iphone...-4-completely?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Hvorfor ikke Nexus 4? Nydelig telefon med nydelig OS. (Android 4.2.1)

Kjøp deksel og xtremeguard skjermbeskyttlese (blank film) og telefonen tåler alt.

Den er rask og jeg digger GPSen. Den er ett råskinn til alt! Nydelig musikkoutput også (er litt lydsnobb hvis noen har sett FLAC tråden jeg laget: her)

Batteritiden synes jeg er veldig bra, men jeg lader den uansett hver kveld, er rutinemenneske og hater når telefonen er tom for strøm.
Sist endret av uaexed; 13. januar 2013 kl. 20:39.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Hvorfor ikke Nexus 4? Nydelig telefon med nydelig OS. (Android 4.2.1)

Kjøp deksel og xtremeguard skjermbeskyttlese (blank film) og telefonen tåler alt.

Den er rask og jeg digger GPSen. Den er ett råskinn til alt! Nydelig musikkoutput også (er litt lydsnobb hvis noen har sett FLAC tråden jeg laget: her)

Batteritiden synes jeg er veldig bra, men jeg lader den uansett hver kveld, er rutinemenneske og hater når telefonen er tom for strøm.
Vis hele sitatet...
Hmm, den har jeg egentlig aldri sett på. Takk for tipset Skal ta en titt
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Jeg bytter ihvertfall min Nokia Lumia 920 ut med en Experia V
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Huawei Ascend D2? Den har ikke kommet enda, men ble vist frem på CES og har quadcore prosessor, Full-HD-skjerm og er vannavstøtende.
Kommer tidligst i andre kvartal i Norge (kilde: amobil), tviler på at GreenRay er så tålmodig.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Kommer tidligst i andre kvartal i Norge (kilde: amobil), tviler på at GreenRay er så tålmodig.
Vis hele sitatet...
hehe, du har nokk rett der :P

Virker som det blir en Sony Xperia V + ekstra minnekort

Siklert litt etter Note II, men tror denne kan bli litt i det største laget.
Sitat av GreenRay Vis innlegg
hehe, du har nokk rett der :P

Virker som det blir en Sony Xperia V + ekstra minnekort

Siklert litt etter Note II, men tror denne kan bli litt i det største laget.
Vis hele sitatet...
Det tenkte jeg om S3 også, og nå er 3,5-4" for lite og nå som jeg har brukt S3 en stund kunne jeg tenkt meg en Note 2 for å få enda større skjerm
Sist endret av LP88; 13. januar 2013 kl. 22:57.
Har det samme problemet som LP88
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av LP88 Vis innlegg
Det tenkte jeg om S3 også, og nå er 3,5-4" for lite og nå som jeg har brukt S3 en stund kunne jeg tenkt meg en Note 2 for å få enda større skjerm
Vis hele sitatet...
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Har det samme problemet som LP88
Vis hele sitatet...
Da burde dere skaffe paranoid rom med phablet mode. Min Nexus 4 ble helt RÅ etter jeg fikk det i natt.
Har fått prøvd en Note 2 idag, den er egentlig litt vel stor. Men det blir jeg kanskje vandt til etterhvert.

Mens jeg sitter og skriver. Er det noen som vil forklare litt rundt rooting av android. Fordeler og ulemper, er det verdt å miste garantien?
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Du kan overclocke(unødvendig med note 2), du kan legge inn custom roms, du kan legge inn andre skrifter og mange andre ting. Personlig mener jeg at det er verdt det.
Jeg har Note 2 atm, helt okei telefon. Kjører 1.9GHz med CM9.
Den blir litt stor for kanskje de fleste, inkludert meg.
Litt stress i skibakken og slike aktiviteter, men er grei telefon, og koster ca det samme som S3.
Er veldig fornøyd med min Note 2. Kunne ikke tenkt meg en annen telefon for øyeblikket (gikk fra iPhone 5 til Note 2 for et par uker siden).
Jeg syntes den var dritstor med en gang jeg pakket den opp, men når man får brukt den et par dager blir man bare vandt til det.

Har rootet telefonen men det er egentlig ingen vits for min del.