Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 5848
Hei

Jeg lurer på om det er mulig å være høy hele tiden?
Hvordan vil dette påvirke kroppen i en lang periode?

Er det noen som har prøvd dette?
Bare å være det vel hvis det er ønskelig.. Blir vel bare mer tolerant som tiden går I guess.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Uhm, tror du har ganske mange av disse her på forumet ja

Du har noe som kalles "fungerende narkomane" dette er folk som er i fast jobb, har mange streite venner og sunne hobbyer, men som røyker fra morra til kveld, kjenner noen slike selv

Ja dette er fullt mulig

edit: husk at å røyke hele tiden må bli usannsynlig dyrt
Sist endret av Gig; 11. september 2012 kl. 19:08.
usertitle import
bleh's Avatar
Det vil for de aller aller fleste påvirket sinnet mer enn det påvirker kroppen.

Det er mange som har prøvd dette, prøver det fortsatt og som skal prøve det. Veldig mange.

Edit:
Som Gig skriver er det mange som røyker mye og jobber samtidig osv. Cleareyes funker gull hvis man er av typen som blir skekk i øynene.

Det er ikke så veldig dyrt å røyke hele tiden, de som røyker endel har gjerne greie kontakter og kjøper stort hver gang, kun for eget bruk.
Sist endret av bleh; 11. september 2012 kl. 19:10.
Det er absolutt mulig. Jeg har vært høy en uke i strekk nå, men så røyker jeg hver eneste dag. Av og til er et hit på bongen fantastisk til frokost, og enda bedre med et skikkelig drag før leggetid. Men som regel holder jeg meg "clean" på dagtid, og tar røykingen på ettermiddag/kveld. Det går mye penger i det, og det er nok der jeg merker det mest. Sånn ellers på kroppen føler jeg meg egentlig veldig frisk.
Samtidig så vet jo alle at for mye av det meste er skadelig og vil påvirke kroppen negativt på en eller annen måte. Som regel.
Det å være høy 24/7 er slitsomt og vil tro du går lei av det. Når man blir nykter setter man pris på at hodet fungerer og at man oppfatter som man gjør til vanlig. :P

Det mest slitsomme er vel at hele tilværelsen din sirkulerer rundt den ene tingen. Men hvis du opplever nok variasjon og krydret hverdag i den ene tingen så be it.

Er også mange som "bor inni bongen" for å svelge andre skuffelser, som f.eks. dårlig damelykke, dårlig framgang på andre måter. Og det blir fort en smule selvdestruktivt.

Det beste er å kose seg med det for å slappe av, ikke for å få det bedre eller dekke over annet som man bør ta tak i.
Sist endret av Hjelm1; 11. september 2012 kl. 19:18.
Deilig å ha uker hvor man skeier ut litt ekstra, men rusen blir ikke like hellig hvis man fyrer daglig over en tid.

Har aldri hatt problemer med hode og kropp etter perioder med mye røyking, men det er meg. Håper folk kjenner litt på hvordan man reagerer på Cannabis enten man røyker lite eller mye.
det går å gjøre det hvertfall 3år.. sikkert ikke sunt, tror man blir avhengig...
Se filmen superhigh me! Har bare sett halvparten av den, men den handler jo om en kar som skal kutte ut all røyking i 30 dager for så å være stein 24/7 i 30 dager for å se hvordan det påvirker han. Han besøker også leger og fagfolk osv.
Resultater fra Super High Me. Null fysisk skade, lungekapasitet ned 3% fra 92% før røykingen til 89% etter konstant røyking i 30 dager, spermcounten gikk fra 20 til 30 og han gikk opp 8 lbs eller 3.6 kilo. Mini-metal prøve gikk fra 27/ 29 til 24/29, der normalen var 22 +, synsk-testen gikk fra 1/25 til 7/25, S.A.T'en gik fra 980 til 1030 (!) der han slo igjennom på det verbale.
Røyka mer eller mindre 24/7 i to år, merket vel egentlig ikke så mye på fysikken, utenom at jeg begynnte å gå ner i kilo i slutten. Bongen mettet meg mer enn to pizzaer, og den typiske munchen var ikke eksisterende.
Kan også fortelle deg hvordan det er å slutte, det var ikke noe problem. Bestemte meg for ca 1mnd siden at jeg ikke ville mer, og da var det stopp :-) Merker nå at jeg har fått litt mer energi, hodet går "kjappere", er ikke like kjekt å henge med røykevennene mine, syns det er idiotisk at noen kan bruke en hel dag på å leite etter noe å røyke(hvorfor ikke drite i og finne på noe annet?) ellers så er alt normalt. Har ikke hunger etter å ta meg ett trekk heller, noe jeg trodde jeg skulle ha

I løpet av de to årene fikk jeg en kjærist, en fantastisk jobb og en bra fremtid.
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Se filmen superhigh me! Har bare sett halvparten av den, men den handler jo om en kar som skal kutte ut all røyking i 30 dager for så å være stein 24/7 i 30 dager for å se hvordan det påvirker han. Han besøker også leger og fagfolk osv.
Vis hele sitatet...
Første halvparten er han jo clean da..
Ja, det er mulig. Røyket hasj ca. tja... 500 dager i strekk til den dag i dag her jeg sitter å skriver nå. Stein. haha. Det som har skjedd med meg er vel at jeg ikke klarer å spise noe særlig om jeg ikke har røyket. Fort glemsk på småe ting som nøkler, siggpakke osv om hvor faen jeg legger dem. Slapp om jeg ikke er i bevegelse, men det er jeg på dagtid og i full jobb hvor det er mye fysisk arbeid. Røyker som regel rett etter jeg har stått opp, spiser frokost og så starter dagen min og røyker hele dagen etter jobb, mens jeg gjør andre ting. Kan også si at om jeg ikke har røyket på en stund blir jeg klam i henda, fort stressa, smålig angst og dårlig følelse i magen. Har så klart reid min egen seng her og skal ha meg en periode av om ikke så alt for lenge. Føler at en nykterperiode må passe med div. ting! Kommer til å være gretten, sove dårlig, spis lite og ha angst i sikkert 2-3 uker, før det "normaliserer" seg.

Såe... Jah, jeg vil si det er mulig
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det mest ubehagelige jeg kjente etter 7 års chronic røyking var vanene jeg la meg til. Søvn ble vanskelig å oppnå uten røykings. Tankekjør og svette var sterkt tilstede om det gikk tid uten røykings.

Etter 6 måneder med cleanup så var disse problemene borte.
Jeg tror at det gir ganske få fysiske plager du får ved vedvarende cannabis-misbruk. Men det er gjort lite god forskning rundt dette som gir noen pekepinn. Så det er vanskelig å si stort om de positive/negative langtidseffektene av cannabis-misbruk.

De psykiske skadene/påvirkningene av vedvarende misbruk er derimot svært vanskelig å si noe om og det er omdiskutert. Det man kan si ved å bruke sunn fornuft, er at voldsomt misbruk neppe er annet enn negativt for psyken. Det å være konstant ruspåvirket vil trolig endre oppfatningen av hva som er 'normalt' og det å gå tilbake til en rusfri tilstand kan trolig gi negative effekter da det oppfattes som en 'unormal' tilstand.

Men om det er mulig? Definitivt. Sagnet om Ozzy Osbourne skal jo ha det til at han tok syre hver dag i et år, bare som eksperiment på seg selv.
Ikke meningen å stjele tråden din, men siden jeg har et spørsmål som er litt relevant til dette emnet så sparer jeg dere for en ny tråd.

Det hender jo noen ganger at jeg skeier ut litt i helgene og er høy 24/2 (prøver i hvertfall).
F.eks lørdag etter jeg har stått opp fyrer jeg opp bongen og gjør litt husarbeid eller lignende, men etter kanskje 2-3 gangen på bongen sånn på ettermiddagen/kvelden så ender det med at jeg bare blir slapp og sliten.

Hva kan dette komme av? Er det hjernen min som rett og slett bare er sliten? Det er sativa dominerte planter det er snakk om.
Jeg røyker mye. Når jeg har røykt i ca 3 måneder begynner påkjenningene for psyken.

Paranoid som faen, ubehagelig å være ute blant ukjente osv osv. Men så er det bare å ta en pause så er jeg på stell igjen.
Mongo på heltid
Soppsui's Avatar
Sitat av Zener Vis innlegg
Ikke meningen å stjele tråden din, men siden jeg har et spørsmål som er litt relevant til dette emnet så sparer jeg dere for en ny tråd.

Det hender jo noen ganger at jeg skeier ut litt i helgene og er høy 24/2 (prøver i hvertfall).
F.eks lørdag etter jeg har stått opp fyrer jeg opp bongen og gjør litt husarbeid eller lignende, men etter kanskje 2-3 gangen på bongen sånn på ettermiddagen/kvelden så ender det med at jeg bare blir slapp og sliten.

Hva kan dette komme av? Er det hjernen min som rett og slett bare er sliten? Det er sativa dominerte planter det er snakk om.
Vis hele sitatet...
Merker noe av det samme. Blir aldri skikkelig fjern igjen hvis jeg fyrer opp en ny runde etter 2-3 timer. Hva kommer det av?
Sist endret av Soppsui; 4. oktober 2012 kl. 16:16.
Sitat av Hjelm1 Vis innlegg
Det å være høy 24/7 er slitsomt og vil tro du går lei av det. Når man blir nykter setter man pris på at hodet fungerer og at man oppfatter som man gjør til vanlig. :P

Det mest slitsomme er vel at hele tilværelsen din sirkulerer rundt den ene tingen. Men hvis du opplever nok variasjon og krydret hverdag i den ene tingen så be it.

Er også mange som "bor inni bongen" for å svelge andre skuffelser, som f.eks. dårlig damelykke, dårlig framgang på andre måter. Og det blir fort en smule selvdestruktivt.

Det beste er å kose seg med det for å slappe av, ikke for å få det bedre eller dekke over annet som man bør ta tak i.
Vis hele sitatet...
Se på "Super High Me", da nevner han det at han hadde regnet med at det skulle bli jævlig, og at han ville roe ned på røykingen etter de 30dagene. Han syntes det var fanastisk og ble ikke lei av cannabis av å være høy 24 timer i 30dager
Sitat av Novice Vis innlegg
det går å gjøre det hvertfall 3år.. sikkert ikke sunt, tror man blir avhengig...
Vis hele sitatet...
Jeg begynte å røyke daglig som 16åring (tror jeg), jeg er nå 21 og sluttet med cannabis for 6 dager,16 timer og ca 30minutter siden (02:30 torsdag forrige uke)... Jeg la aldri merke til noe negativt når jeg røyka.. Effekten blir jo noe helt annet etter ca 1-2år, da følte jeg meg fjernere før jeg røyka enn etter..
Men jeg har kamerater som mente at personligheten min forandret seg, jeg ble (ifølge dem) mer passiv, mer innestengt og noen ganger bare helt teit (det merket jeg faktisk etter de nevnte det)..
hukkomelsen min finnes ikke så jeg klarer ikke skrive det på en god måte men prøver å ta det i en setning

Det går helt greit å røyke 24/7 i 5år, men du kommer til å merke selv at du er "dum" og "vansklig" ofte.. Du kommer til å få alt du trenger av bongen hvis du vil, du MÅ ikke ha venner, du MÅ ikke ha sex og det er egentlig utrolig kjedelig å dusje/spise/tisse og andre små ting... når jeg ikke hadde røyka så kunne det å trykke på feil tast få meg kjempe sint, og noen ganger mistet jeg helt kontrollen over sinnet mitt, selv om jeg lo av grunnlaget for at jeg var sur.. mange ganger jeg ble mer sur fordi jeg var sur også kom det en sirkel..

det var en dårlig "setning".. og når jeg skriver du så mener jeg selvfølgelig den versjonen av deg som er mest lik meg, for det er jo selvfølgelig veldig individuelt..

Jeg fant noe en veldig god venn av meg har skrevet om meg her på freak når han skrev dette tror jeg at jeg hadde røyka i 3 år 24/7, med kanskje 1 eller 2 døgn pause (ikke sammenhengende).. men det hjalp meg faktisk veldig å lese det, vennene mine hadde sagt det til meg før han skrev dette, men de hadde en tendens til å "kjefte" på meg og gjerne legge til at jeg var "helt blåst i hue" eller "nei, skjønner du ikke nå så gidder jeg ikke si det mer."..

her er posten


Vil også si at jeg syns det var umulig å slutte når det var lettere å bestille hasj enn pizza.. men etter å ha fjernet mulighetene for at jeg kan røyka har det blitt overaskende "lett" (røyker 20sigg om dagen da)

Til hvordan det påvirker kroppen: Jeg klarer ikke legge på meg, noen ganger glemmer jeg å spise ellers gidder jeg ikke.. etter slutting er mat lyst helt borte, tvinger ned mat... og noen ganger blir jeg kjempe sulten helt plutslig... å sove vet jeg ikke, husker at jeg ikke klarte det uten rus før, men jeg har brukt tolvon til det nå.. legen min sier at jeg MÅ slutte å røyke ellers kommer jeg til å få kols... er mye kladere i kroppen enn jeg pleier å være... tror jeg blir varm om jeg røyker igjen..
Sist endret av Novice; 4. oktober 2012 kl. 17:40.
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Se på "Super High Me", da nevner han det at han hadde regnet med at det skulle bli jævlig, og at han ville roe ned på røykingen etter de 30dagene. Han syntes det var fanastisk og ble ikke lei av cannabis av å være høy 24 timer i 30dager
Vis hele sitatet...

Hva var argumentet for legalisering jeg hørte uttalige ganger gjennom filmen?
-everything is more fun when your high...

Faen for en ignorant klovn.
Jeg er selv 1,92 m høy, men vil ikke si at det påvirker meg så mye i hverdagen. Kroppen min fungerer helt normalt, så det i grunn ikke noen særlig forskjell fra å være lav.
Ikke noe jeg ville ha gjort.
Mere spennende en hvordan det er, hvorfor vil noen det? Virker dette spennende? Det gjør det vel virkelig ikke! Man må respektere droger for hva det er, det er intet leketøy.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
På andre året mitt på VGS var jeg og en kompis de siste av flokken som var igjen på skolen ved skolestart på høsten pga alle var ferdig/flytta/etc så vi hadde ikke stort å gjøre så vi bestemte oss for å handle inn så mye som mulig og være høye 24/7. Satt hjemme i gode lengder hver dag og rulla alt klart så man hadde når man var på veg til skole bussen om mårningen...når man gikk av skolebussen og var på veg inn på skolen, første friminutt, andre firminut osv....etter skolen, på veg til skole bussen hjem. Ja sånn fortsatte det.


I lengden førte det til at skolegangen gikk til DUNDAS pga hukomelses tap og så fjern at jeg ikke fikk med meg noe som helst annet enn de syke tanke strømningene mine. Førte også til at halveskolen av små kids ble det som i dag er min bys unge rus ungdom haha, var ikke vanskelig og se vi var påvirka kosntant så vi ble fort til høvdinger og hoved kontakter. Rart vi aldri ble busta..... for ett liv.

EKSTREMT chill foresten, gikk bare og hørte på MacMiller/Wiz Khalfia/Methodman osv hele dagen, gikk i baggy gangster klær, levde livet og var fri gjore hva vi ville egentlig.... fy faen jeg savner og gå på skole
Sist endret av deGrønne Skoger; 10. november 2012 kl. 02:22.
Har selv noen bekjente som var konstant fjerne i nærmere 4 år, selv kjente jeg aldri disse før de var på det stadiet, men flere av mine gode venner hang mye med disse fra før av, og sa at de var helt forskjellig fra sitt normale jeg. Det jeg kan si å ha observert var at de var ekstremt kynisk, selvsentrerte og ikke gadd å gjøre noe for noen andre enn seg selv, uansett hva det kom til. I senere tid så har en av dem slutta helt, og jeg har merket at han er en helt annen person, myem er energi, mye snillere og omtenksom, finnes nesten ikke kynisk hos han i det hele tatt lenger. Og han sier selv at de siste 3-4 årene så har han ikke peiling på hva som har skjedd i hjembyen, ettersom så og si det eneste han har gjort er å sitte fjern i leiligheten med venna, gått på butikken og handle munch, eller møtt dealere for å handle shit.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Resultater fra Super High Me. Null fysisk skade, lungekapasitet ned 3% fra 92% før røykingen til 89% etter konstant røyking i 30 dager, spermcounten gikk fra 20 til 30 og han gikk opp 8 lbs eller 3.6 kilo. Mini-metal prøve gikk fra 27/ 29 til 24/29, der normalen var 22 +, synsk-testen gikk fra 1/25 til 7/25, S.A.T'en gik fra 980 til 1030 (!) der han slo igjennom på det verbale.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke sett filmen, så om noen kan belyse 2 ting hadde vært flott:
1) Hvor mange dager etter 30-dagers steinhet tok han prøvene?
2) Hvordan inntok han det? Kun jointer? Med tobakk?
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Jeg har ikke sett filmen, så om noen kan belyse 2 ting hadde vært flott:
1) Hvor mange dager etter 30-dagers steinhet tok han prøvene?
2) Hvordan inntok han det? Kun jointer? Med tobakk?
Vis hele sitatet...
Nå er det en stund siden jeg har sett filmen, men så vidt jeg husker så tok han prøver flere ganger i løpet av denne 30-dagers perioden.

Han inntok det på flere måter, vaporizer, mat, og joints. Tror dog ikke at han hadde med tobakk i joints/bong/pipe(dette er også veldig uvanlig i USA).
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av cloudyminded9 Vis innlegg
Ja, det er mulig. Røyket hasj ca. tja... 500 dager i strekk til den dag i dag her jeg sitter å skriver nå. Stein. haha. Det som har skjedd med meg er vel at jeg ikke klarer å spise noe særlig om jeg ikke har røyket. Fort glemsk på småe ting som nøkler, siggpakke osv om hvor faen jeg legger dem. Slapp om jeg ikke er i bevegelse, men det er jeg på dagtid og i full jobb hvor det er mye fysisk arbeid. Røyker som regel rett etter jeg har stått opp, spiser frokost og så starter dagen min og røyker hele dagen etter jobb, mens jeg gjør andre ting. Kan også si at om jeg ikke har røyket på en stund blir jeg klam i henda, fort stressa, smålig angst og dårlig følelse i magen. Har så klart reid min egen seng her og skal ha meg en periode av om ikke så alt for lenge. Føler at en nykterperiode må passe med div. ting! Kommer til å være gretten, sove dårlig, spis lite og ha angst i sikkert 2-3 uker, før det "normaliserer" seg.

Såe... Jah, jeg vil si det er mulig
Vis hele sitatet...
Nesten samme som meg men jeg er ikke så utrolig glemsk - mest siden jeg har systemer på plass for å huske ting. Ingeniøren i meg....

Jeg prøvde alltids å ta en måned fri per år (ble veldig ofte bare 2 uker) og jeg vil si at jeg aldri har hatt noe problemer med å sove etter jeg sluttet og angsten bare varte i 4-5 dager. Samme som problemene med appetitten.

Til og med etter ca 20 år med å gjøre et samme. Så det er ikke så utrolig forferdelig og jeg ser på det som bitte lite i forhold til hvor mye det fikk meg til å flire til meg selv gjennom resten av året.