Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3552
Er det mulig og feks få to apodorm eller mogadon pluss en imovane av legen for og få sove. Er lei av og ete 14 truxal hver kveld
Sist endret av Møkkamann; 7. september 2017 kl. 23:18.
Generelt så er det dumt å ruse seg for å få sove, det er en prosess som kroppen må vennes til. Er du en av de som trenger det så få en utredning.
Jeg burde hatt problemer uten rus etter x antall jointer i mange år, men det var bare en prosess, nå sovner jeg greit hver kveld.
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Generelt så er det dumt å ruse seg for å få sove, det er en prosess som kroppen må vennes til. Er du en av de som trenger det så få en utredning.
Jeg burde hatt problemer uten rus etter x antall jointer i mange år, men det var bare en prosess, nå sovner jeg greit hver kveld.
Vis hele sitatet...
Seff, men om man stort sett sover greit men går gjennom en periode med dårlig kan det være fint å bli ordentelig skev og tung i kroppen for å være sikker på at man får seg sine sweet dreams.

Om jeg ligger der og vrir meg og ikke får sove så åpner jeg heller godteskuffen og tar et bongtrekk eller tre enn å ikke få sove. Litt groggy dagen etter på så er det bare å kjøre på med noe kaffein-rikt brygg så ordner det seg, enten du liker kaffe eller mer eksotiske varianter(drikker selv en egenkomponert blanding av matcha og yerba mate).
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
1.5 l flaske
10 l bøtte
kjøpt minst 2 forskjellige typer hasj eller 1 hasj og no indica weed

ta bøttetrekk til du pæser
Vis hele sitatet...
Mm, fordi det gjør det sikkert mye bedre i lengden...
Er ikke for og ruse meg men har så jævla problemer med innsovingen. Er ikke mogadon sovetabletter og imovane innsoving? Jeg i huet mitt tenkte det ville være greiere med tre tabletter enn 14. Eneste jeg vil er og sove. Blir manisk av og ikke sove. Og ja jeg er bipolar

Men sier ikke nei til en god nattings
Sist endret av Møkkamann; 8. september 2017 kl. 00:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Imovane funker som bare det! men dessverre så er det ikke noe som blir skrevet ut over lenger tid da dem er skikkelig avhengighets skapende.
Siden du er bipolar er kanskje beste sovemedisinen seroquel. Ellers er det bare å spørre legen så får du sikkert noen imovane, når du tipper over til mani ,hvis du ikke sover. Bare ikke ta imovane mer enn en uke i strekk, og vent en mnd eller to før du går på ny kur. Hvis ikke stopper det å virke og du må stadig ta høyere doser.
Anonym bruker
"Lettet Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Spør legen om Remeron, veldig effektivt for å få sove
Sitat av Møkkamann Vis innlegg
Er ikke for og ruse meg men har så jævla problemer med innsovingen. Er ikke mogadon sovetabletter og imovane innsoving? Jeg i huet mitt tenkte det ville være greiere med tre tabletter enn 14. Eneste jeg vil er og sove. Blir manisk av og ikke sove. Og ja jeg er bipolar

Men sier ikke nei til en god nattings
Vis hele sitatet...
Hahahahaha, vil ikke ruse deg, men å spise piller er fett nok, ingen rus der nei, aaaaaaanyways, hvorfor sovner du ikke? Tankekjør? Vil du sove så kjør den fysiske kroppen din til utmattelse, klart, lettere sagt enn gjort, men funker gull og du slipper å bli avhengig av søppel for å sove. Alle vil sove, selv de som er våkne... Ahh livet ass
Anonym bruker
"Snill Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kutt ut alle stimulanter, ikke bruk skjerm (mobil, pc, nettbrett) etter kl 1800, spis sunnere, og beveg deg mer. Så slipper du å dope deg til søvn.
Jeg hadde samme issue. Jeg løste det med lydbok som slår seg av etter 40 minutter(sover lenge før den tid)
https://www.youtube.com/watch?v=9kMdmQVN9vw

På iphone så kan ta nedtelling til den pauser avspillingen :-) Da slipper du blått lys fra iphone/nettbrett.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
1.5 l flaske
10 l bøtte
kjøpt minst 2 forskjellige typer hasj eller 1 hasj og no indica weed

ta bøttetrekk til du pæser
Vis hele sitatet...
Bøtte er jo ikke spesielt godt for lungene da , raskeste måten å ende opp med KOLS og det som verre er . Det er jo så mange måter å få i seg hasj på som er så mye bedre , dessuten får du jo ikke rus av tobakk . Da er det jo mye bedre å røyke fete tjaller med minst mulig tobakk , eller røyk det reint . Bøtter å bonger sliter jævlig på lungene , jeg snakker av erfaring . har dratt rundt på en Oksygenslange i nesa i over 10 år nå 24 timer i døgnet , og jeg røykte bong i 30 år + bøtter og hjemmelaget røykeutstyr i begynnelsen . Liker man bønner vil man jo nyte de lengst mulig , helgehilsen fra en broder i ånden .
Sist endret av Reinstein; 8. september 2017 kl. 11:27. Grunn: glemt et viktig ord
14 truxal Jeg kjenner problemstillingen, før måtte jeg ta 20 vallergan, det var helt greit for legen var ikke snakk om at jeg fikk noe annet. Men det er lenge siden, sikkert 12 år elns, men nå får jeg hva som helst.

Nitrazepam(moga/apo): hjelper jo, jeg bruker 15mg. Jeg føler et løft i humør, beroligende, mye bedre enn feks valium. Tankene mine endrer seg og jeg blir mer positiv og ler av filmer eller serier jeg ellers ikke ville ha ledd av. Den tar dog litt lagt tid før den virker, hos meg tar det ca 1 time.

Flunitrazepam(flunipam,rohypnol) Skjønner ikke helt greia med date-rape på akkurat denne, det krever en del milligram for at en blir slått ut, vet folk er forskjellige men... Når det kommer til rene blackouts er de nevnte under mer hissige på det. Dette preparatet har et dårlig rykte og er den eneste sleep-aiden som er reg. i klasse A(noe jeg synes er latterlig) Preparater som xanor og rivotril er langt sterkere. Dette er vanskelig, og omstendig å få utskrevet.

Zopiklon(imovane, zopiclone): Denne fungerer veldig bra, og raskt. Før kunne jeg tar en halv 7.5mg og sovne tvert, det hadde ikke noe å si hva som har skjedd før(la oss si jeg ble pappa eller vunnet i lotto osv) Men imovane slo meg ut uansett hva. Denne egner seg ofte godt til innsovning og forlenget søvn i de fleste tilfeller. Dårlig ettersmak er typisk

Zolpidemtartrat(stilnoct,zolpidem): Svært effektiv hvis innsovning er problemet, ikke like bra som imovane for at du beholder søvnen gjennom natten(her her flunitrazepam eller nitrazepam best) Medisinen har også en rekke "hallusinogene" egenskaper, jeg har opplevd det selv, men det fortjener vel ingen "tripåpraport" Uansett, når man legger seg skjer det ting i mørket, du kan se men ikke så tydelig, for min del kom det plutselig store edderkopp spindelvev over alt, det satt en person i stolen min, tidligere klassekamerater stakk hode inn vinduet og sa hei(sa faktisk hei tilbake) Klesskapet ble levende osv. Jeg tok 20mg første gangen, bare for å se hva som skjedde.


Dette er bare mine personlige meninger, og erfaringer

Det finnes også annet som kan være verdt et forsøk.

I klasse C: Tolvon,Remeron,seroquel(og sikkert flere du kan bli tilbudt før du får noe fra klasse B)

I klasse B: Har vi gjennomgått de fleste, men det finnes noen "skjulte" preparater, Fenemal og Heminevrin feks. Det alle preparater i klasse B har til felles er at de går på vårt sentrale nervesystem. En utsatt nevrotransmitter og dens reseptorer er da GABAa, som er ansvarlig for den beroligende og søvndyssende effekten.

Mitt syn er som følger: B-preparater, svært få bivirkninger, men avhengighetskapende. C-Preparater: Ikke avhengighetskapende, men svært mange bivirkninger. Alt for mange leger er for forsiktig med utskrivning av disse "grusomme" legemidlene
Sist endret av Ellipsis; 8. september 2017 kl. 12:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Enig i at det har mange bivirkninger, men om du virkelig ikke får sove så er det enkelt å få seroquel fra legen. Da er du 100 prosent garantert å sovne, noe som er betryggende.
tren, spist så rent så mulig, mediter 15 minutt for sengetid, og begrens skjermbruk minst 1 time før du skal legge deg, sørg for å ha luftet soverom med behagelig temperatur, rydd rommet.
Du burde prøve Melatonin, det er et naturprodukt men man trenger resept på det i Norge. Søk det opp på google
Seroquel endret livet mitt drastisk. Slitt med søvnplager hele livet, det var en konstant angst hver gang man skulle noe og visste det var lurt å være opplagt. Brukte 250mg på kvelden før, nå har jeg trappet ned til 25 og det virker. Sikkert mye pga frykten for å ikke få sove har blitt borte og satser på å klare meg uten snart. Men det funker veldig bra. Men you know, snakk med legen din osv
Våkne på ett satt tidspunkt, f.eks 8, hver morgen. Ikke dupp på dagen, på denne måten vil du tvinge kroppen din til å sovne om kveldene.
Sist endret av Socooltho; 10. september 2017 kl. 00:57.
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Reinstein Vis innlegg
Bøtte er jo ikke spesielt godt for lungene da , raskeste måten å ende opp med KOLS og det som verre er . Det er jo så mange måter å få i seg hasj på som er så mye bedre , dessuten får du jo ikke rus av tobakk . Da er det jo mye bedre å røyke fete tjaller med minst mulig tobakk , eller røyk det reint . Bøtter å bonger sliter jævlig på lungene , jeg snakker av erfaring . har dratt rundt på en Oksygenslange i nesa i over 10 år nå 24 timer i døgnet , og jeg røykte bong i 30 år + bøtter og hjemmelaget røykeutstyr i begynnelsen . Liker man bønner vil man jo nyte de lengst mulig , helgehilsen fra en broder i ånden .
Vis hele sitatet...
true! men jeg røyker som regel bøtte/bong/pipe reint, har bare tobakk i jointer
Sitat av Socooltho Vis innlegg
Våkne på ett satt tidspunkt, f.eks 8, hver morgen. Ikke dupp på dagen, på denne måten vil du tvinge kroppen din til å sovne om kveldene.
Vis hele sitatet...
Et veldig vanlig råd man finner i forskjellige ukeblader, og meget mulig fastlegen din vil nevne dette for deg.

Problemet er at for oss med alvorlige søvnproblemer (og spesielt for psykisk syke) virker ikke dette i særlig stor grad.

Alle disse som kommer med råd om trening, meditasjon, kosthold, lydbok osv, ja jeg vet dere mener det godt, men dette er for veldig mange umulig å gjennomføre. Det vil alltid være en god del mennesker som har alternative metoder som løsning på alt her i verden. Ts nevner vel at han er bipolar, og da har han helt andre utfordringer i hjernen som forårsaker søvnproblemer enn det mannen i gata har. Mangel på søvn fører for mange bipolare i værste fall til mani, eller alvorlige psykotiske episoder.

Når det kommer til søvnproblemer velger jeg å forholde meg til legemiddelindustrien
2,5 mg Stesolid (gjerne litt til) + Quetapin 25-50 mg og 10 mg Stilnoct funker ganske bra for meg.
Hvis du er i en manisk fase bør du holde deg unna blått lys. Kjøpe solbriller som tar for dette! Ellers kan det være greit å spørre legen om melatonin hurtigvirkende eller cirkadin (her må du prøve deg frem) Litt rutiner og hard fysisk aktivitet kan hjelpe! prøv å slappe av om du ikke får sove!