Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 4827
Hei!

Først av alt vil jeg bare si at jeg har ikke tenkt til å gjøre dette, og spørr bare av ren nysgjerrighet. Jeg lurer på en liten ting;

Dersom jeg tar langkjøring, oppkjøring og alle de nødvendige tingene for å ta førerkort - men en venn som ligner på meg tar teoriprøven. Hadde det funket eller er dette samme folk?
Sist endret av QuestionSign; 30. april 2016 kl. 05:55.
Når du tar teorprøven blir du tatt bilde av (i en automat lik den man tok passbilder i før), der må du taste inn personnummer også. Når du går til skranken for å ta teoriprøven sammenligner de bilde med den som møter opp. Jeg ville anta at de gjør det samme for oppkjøring etc. også.
Det tas ikke noe bilder på oppkjøring nei. Jeg vil tro det kanskje er mulig at personen som skal ta førerkortet kan ta bilde, og så går vennen bort til skranken for å ta teoriprøven. De i skranken merker ikke forskjell, de ser ikke nøye på bildet og forventer ikke at folk prøver å lure dem. Er som regel noen inkomepetente stats ansatte.
Sitat av Grisedigg Vis innlegg
Det tas ikke noe bilder på oppkjøring nei. Jeg vil tro det kanskje er mulig at personen som skal ta førerkortet kan ta bilde, og så går vennen bort til skranken for å ta teoriprøven. De i skranken merker ikke forskjell, de ser ikke nøye på bildet og forventer ikke at folk prøver å lure dem. Er som regel noen inkomepetente stats ansatte.
Vis hele sitatet...
Jeg vil tørre å påstå at du bommer grovt her, beklager.
Det er et stort fokus på juks under teoriprøver for tiden, og jeg antar at de regner med slike situasjoner som dette.

Norge kan ikke ha idioter bak rattet.
Har en venn som tok teoriprøven på en trafikkstasjon der det ikke var vakt inne på rommet der du tat teoriprøven. Han leverte en jobb telefon i skranken og hadde med sin egen inn der han tok prøven. Derifra ringte han meg og snakka i ca 30 minutter, og han hadde snakket med ett par andre før meg men de hjalp han ikke stort.
På min lokale trafikkstason er det en vakt som sitter framfor alle dataene så det er ikke mulig her. Dessuten er det alltid folk som tar teorien. Vennen min var alene da han tok den.
Sitat av Grisedigg Vis innlegg
Har en venn som tok teoriprøven på en trafikkstasjon der det ikke var vakt inne på rommet der du tat teoriprøven. Han leverte en jobb telefon i skranken og hadde med sin egen inn der han tok prøven. Derifra ringte han meg og snakka i ca 30 minutter, og han hadde snakket med ett par andre før meg men de hjalp han ikke stort.
På min lokale trafikkstason er det en vakt som sitter framfor alle dataene så det er ikke mulig her. Dessuten er det alltid folk som tar teorien. Vennen min var alene da han tok den.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke hva som er verst - at man trenger å jukse for å stå på teoriprøven, at systemet - til tross for massiv medieoppmerksomhet i månedsvis - er i en så elendig forfatning at denne primitive metoden fungerer, eller at dere planlegger juksinga deres så dårlig at du som hjelper ikke engang er til hjelp.

Det er så mange lag med idioti her at jeg får hodepine av å tenke på det.
En venn av meg gjorde akkurat det du spør om for noen år siden. En annen kompis, som ikke likner i det hele tatt tok teoriprøven under hans navn, han ble også fotografert. Dette ble selvfølgelig oppdaget etter en stund og politiet ble innblandet.
Nå var ikke dette noe som det ble brukt noe som helst tid til planlegging. Det ble bare tilfeldigvis enkelt å jukse. Tenkte det var en halvmorsom historie verdt å dele. Ser jeg blir grillet med kvalitetspoeng til myoxocephalus. Jaja, vennen min fikk hvertfall bestått teoriprøven med å jukse.