Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2444
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Hei!

Jeg skal strekke en ethernetkabel fra modem til rommet mitt, så jeg skal gå til innkjøp av en 15M flat cat6-kabel.
Denne skal da gå langs taket og inn til rommet mitt.

Har dere en god måte å feste denne i taket på uten å lage hull eller gjøre skade i malingen?
Kan ikke legge langs listen...

På forhånd, takk!
Selv brukte jeg limpistol for å feste en høyttalerkabel rundt dørkarmen, men mulig limet gjør skade på malingen i etterkant når du skal fjerne kabelen igjen, som du er inne på.

Hvis ikke du vil prøve deg med det, så har jeg sett diverse 3m produkter har blitt anbefalt her på forumet før. Fant et lite utvalg her etter ett kjapt google søk. Mulig det kan være noe for deg?
Jeg har rett og slett bare brukt lag på lag med skikkelig gaffateip, så vidt jeg vet gjør ikke dette skade på maling.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Trådstarter
Sitat av fatfro Vis innlegg
Jeg har rett og slett bare brukt lag på lag med skikkelig gaffateip, så vidt jeg vet gjør ikke dette skade på maling.
Vis hele sitatet...
Har vært inne på tanken, men rent estetisk tror jeg ikke det er løsningen
Sitat av M72 Vis innlegg
Har vært inne på tanken, men rent estetisk tror jeg ikke det er løsningen
Vis hele sitatet...
Selv kjører jeg den bak en bokhylle, så jeg ser den ikke. Har du derimot ett helt blottet tak kan jo kanskje det se litt jalla ut.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Trådstarter
Sitat av trauMa Vis innlegg
Selv brukte jeg limpistol for å feste en høyttalerkabel rundt dørkarmen, men mulig limet gjør skade på malingen i etterkant når du skal fjerne kabelen igjen, som du er inne på.

Hvis ikke du vil prøve deg med det, så har jeg sett diverse 3m produkter har blitt anbefalt her på forumet før. Fant et lite utvalg her etter ett kjapt google søk. Mulig det kan være noe for deg?
Vis hele sitatet...
Skal sjekke det litt ut! Ser de tåler en god del, så jeg lurer på hvordan det er å ta dem av igjen om det skulle være nødvendig... Takk!

Sitat av fatfro Vis innlegg
Selv kjører jeg den bak en bokhylle, så jeg ser den ikke. Har du derimot ett helt blottet tak kan jo kanskje det se litt jalla ut.
Vis hele sitatet...
Er dessverre et helt blottet tak, så ja, det kan se jalla ut med mindre jeg går for en hvit gaffa (om det finnes).
Hva med dobbeltsidig tape? Det blir saa lite at det ikke syntes og burde ikke gjoore noe skade paa evt maling.
Kjøp en slik list som dette:
http://img1.wmxstatic.com/DataImage.ashx/541950

Dem finnes i flere forskjellige farger og sitter med tape.
Når jeg fjernet listen jeg hadde i taket var det ingen merker i taket og den var veldig enkel og ta bort.

evt en slik: http://elby.no/Festemateriell/Kabellist-med-tape
Sist endret av 4asd13; 16. januar 2014 kl. 01:57.
Når jeg så "limpistol" nevnt i denne tråden så fikk jeg flashback til en lei situasjon for et par år siden.. En idiotkunde var ikke fornøyd med Relacom sin legging av fiber inn i boligen, så han brukte limpistol til å feste den tynne fiberkabelen langs veggen.. Varmen fra limpistolen hadde naturligvis ødelagt fiberen (bitfeil deluxe), og kunden nektet selfølgelig for at det var hans feil..
Så hva dere enn gjør, ikke bruk limpistol på fiberkabler.. Og ikke bruk spiker gjennom cat5e tp-kabler heller for den del (ja, jeg har opplevd at folk har gjort det også)..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Matt hvit gaffateip (regner med taket er hvitt), Gaffa (ikke duct tape) har et lim som hefter godt men kan stå lenge uten å rive med seg maling eller legge igjen limrester. Det er en grunn til at det brukes i scene/teatersammenheng der man ofte bruker teip midlertidig for å feste/merke visse ting uten å legge igjen lim/ødelegge maling.

http://sceneteknikk.mamutweb.com/Sho...matt/CFD-A0210
På Ikea selger de en liten boks med diverse ting for å feste kabler i veggen og rydde de unna til 39 spenn hvis jeg ikke tar feil. I boksen er også en del sånne vanlige med spiker, men også ganske like bare med dobbelsidig teip bak