Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1127
Hei.

Jeg trenger litt veiledning her og råd.
Har ingen stor erfaring med nett og hvordan ip-adresser fungerer.

Skal sende noe jeg ikke ønsker skal kunne spores tilbake til meg eller pcen jeg sender det fra. Kan man gjøre dette med sin egen pc eller må man bruke en offentlig?

Finnes det evt en linje man kan koble seg på som gjør det sikkert fra sin egen pc?

Tenkte jeg kan gå på en internett cafe feks..

Takker for svar!!
Sikkerhetsklarert
Bruk en publik proxy eller TOR. Enkleste er jo å bruke en offentlig pc, evt finne et ubeskyttet trådløst nett.
Det er forøvrig 100% umulig å få en 100% sikker internettlinje.
Jeg tror du har missforstått litt prosent regning, 100% sikkert vil si at det er umulig å bryte seg inn, noe som er... ja umulig. Selv store etterretningsorganisasjoner som NSA, CIA, Pentagon, som bruker mange millioner i året på sikkerhet, får daglig mange hundre kanskje til å med tusenvis av angrep, og enkelte av de angrepene er det man kaller vellykkede angrep der dem lykkes i å komme seg inn. Akkurat hvor mange angrep dem for dagelig, er nok en hemmelighet dem ikkje vil røpe, så dette er bare ren tipping fra min side, men poenget er værtfall at dem har vesentlig mye mer penger å rutte med på sikkerhet enn du som privat person, å ennå så klarer dem ikkje å bygge en nettverk som er 100% sikkert.

Men du kan jo starte med å skaffe deg en god brannmur og konfigurere den rett, dette vil øke sikkerheten betraktelig. I tilfelle noen klarer å infisere maskinen din med skadelig kode, så er et god anti-virus program neste steg. For at andre ikkje skal kunne overvåke trafikken din, så kan man route trafikken til en annen plass gjennom krypterte tunneler, men selvsagt så må du stole på at ikkje noen sitter i andre enden å overvåker trafikken din når den kommer ut av tunnelen. Videre så kan du jo ringe norcert å be dem installere en såkalt "spionboks" i huset ditt før trafikken krypteres ut på internett, selvsagt så er dette en meget dyr tjeneste, men da vil noen sitte å følge med på trafikken din 24/7 på jakt etter skadelig kode.

Men fortsatt så har du langt i fra et 100% sikkert nettverk, men du har en meget tynnere pengbok.
VPN og kvalitetsproxyer koster 50-500 i mnd. Ti minutter på internettkafe koster vel stort sett ikke mer enn en tier eller to. Pass på å gjemme ansiktet for eventuelle kameraer, om det er offentlig instans du frykter
stjel en data og benytt deg av ett random usikkra nettverk utenfor en random privatbolig langt unna der du bor, lag emailen der og send det du skal sende.
etterpå hiver du daten i elva