Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  62 8083
Crazy Son Of A Bitch
Yo freaks!

Har hørt mange som går rundt å sier at Call of Duty "suge", men ingen har komt med ei grunn på hvorfor de synst det... Er det noen "COD hatere" her som kan forklare meg hva som er så dårlig med det?

Takk på forhand!
At de drar alt så langt!
Finnes ikke noe realisme i spillet, derfor velger jeg BF3.
Etter å ha spilt cod2, cod4, cod:waw, mw2 og black ops kan jeg ærlig talt si meg ferdig med serien. Blitt melket altfor mye, og kua er nå tom. Hender seg jeg hopper tilbake til cod4 med en kamerat, men dette er for det meste nostalgien som kicker inn.
Samme konseptet på hver spill siden cod4. Blir rett og slett uimponert.
Crazy Son Of A Bitch
Trådstarter
Sitat av JibbeSander Vis innlegg
At de drar alt så langt!
Finnes ikke noe realisme i spillet, derfor velger jeg BF3.
Vis hele sitatet...
Eg og velger BF3 framfor COD lett, men at det ikke er realisme og at det reiser så langt? at det reiser så langt har lite med realismen å gjer da andre grunne på hvorfor det er urealistisk?
Dette har jo kun med smak å gjøre, som det meste annet her i verden. Cod er et underholdene spill, for noen, og andre ikke. Jeg liker begge spillseriene(CoD og BF3), for de har hver sine kvaliteter.

Å sammenlikne CoD og BF3 blir som å sammenlikne Forza og Need for Speed. Det er to helt forskjellige spill, selv om begge handler om det samme.

Smak og behag er to stikkord her.
Sist endret av elytsmoorhs; 21. januar 2013 kl. 17:56.
- Urealistisk
- som maglii sier er den utmelket
- for simpelt, er dårlig lagd
Med det mente jeg alle de urealistiske tingene i spillet som feks. Slight of hand, quick scope osv.
Lei av alle drittungene med "hax".
I tillegg er det kjedelig, akkurat samme gameplay hvert år, bare nye baner, noe jeg ikke gidder å betale 600kr for.
Sitat av xSAY Vis innlegg
Yo freaks!

Har hørt mange som går rundt å sier at Call of Duty "suge", men ingen har komt med ei grunn på hvorfor de synst det... Er det noen "COD hatere" her som kan forklare meg hva som er så dårlig med det?

Takk på forhand!
Vis hele sitatet...
-P2P connection. Det blir det lag av. Skulle tro de hadde råd til dedikerte servere.
-Samme gamle grafikk.
-De pøser på med killstreaks og det er det spillet handler om for folk flest.
-At du kan springe gjennom 30 kuler og drepe folk med et knivstikk.
-Elite er søppel.
-Ikke imponert over våpnene.

Det var alt jeg kommer på nå. Nå er ikke jeg noen COD hater, men kjøper ikke spillet. Spiller det likevel siden jeg får det i gave hvert år
Sitat av xSAY Vis innlegg
Eg og velger BF3 framfor COD lett, men at det ikke er realisme og at det reiser så langt? at det reiser så langt har lite med realismen å gjer da andre grunne på hvorfor det er urealistisk?
Vis hele sitatet...
jah, det at man kan overleve ett skudd med en SMG rett i hodet, healer på sekunder, kaster kniver over halve banen også videre...

Det som er mest irriterende er spillerene. Og det at hele spillet er Run&Gun. Ingen taktikk eller noe, alle bare løper rundt og skyter vilt på alt som beveger seg.
Sist endret av KjemikalieX; 21. januar 2013 kl. 17:57.
Crazy Son Of A Bitch
Trådstarter
Sitat av JibbeSander Vis innlegg
Med det mente jeg alle de urealistiske tingene i spillet som feks. Slight of hand, quick scope osv.
Vis hele sitatet...
Bra poeng!
ESM
Lazy Generation
Jeg synes Cod MW 1 og 2 var knallbra og spilte de haugevis av timer, men etterhvert som nye spill kommer går jeg fort lei av de fordi jeg merker at det er det samme spillet som jeg har spilt så mye fra før. Campaignen i Cod spillene har alltid vært midt på treet og det er åpenbart flerspilleren vi diskuterer, og den har vært lik fra Cod 4 til Cod 9 eller hvor vi nå er.
Sitat av JibbeSander Vis innlegg
At de drar alt så langt!
Finnes ikke noe realisme i spillet, derfor velger jeg BF3.
Vis hele sitatet...
Nå er vel strengt talt BF3 ikke særlig realistisk heller da.
Vel, jeg kan ikke si at jeg er en direkte hater av COD, men jeg 'hater' på de fleste spill generelt. Jeg har nettopp (noen måneder siden) klart å slutte med spill for godt. Det siste jeg spilte var LoL og jeg satt og spilte fra 6-12 timer hver dag. Livet mitt ble bare mer og mer rotere for hver dag som gikk. Det kan hende at det er folk som klarer å begrense seg på en mye bedre måte enn det jeg klarte når jeg drev med spill, men jeg er fortsatt veldig i mot spill. Jeg har fått et veldig mye lysere spill nå som jeg ikke sitter alle de timene med spill lenger, og jeg synes det er trist at ikke alle klarer å slutte før de har 'ødelagt' for store deler av livet sitt. (Utdanning, sosialt liv, helse, osv).

Så når folk snakker til meg og spør meg om hvorfor jeg ikke spiller COD eller BF eller hva enn det skulle være så vil jeg eventuelt bare svare "Fordi det suger".
Crazy Son Of A Bitch
Trådstarter
Sitat av Seaturtle5 Vis innlegg
- Urealistisk
- som maglii sier er den utmelket
- for simpelt, er dårlig lagd
Vis hele sitatet...
Dårlig lagd? Enig i det at alle spilla går ut på akkurat det samme, men korleis er det ellers dårlig lagd?
At spillet ikke er realistisk er vel ingen grunn for at man mener det er dårlig. Går på smak og behag. BF3 blir for meg litt for kjedelig, og nå begynner jeg å bli relativt lei COD. Kun zombies som er gøy lenger.
Det er så mye jeg misliker med CoD, til tross for at jeg hadde en periode jeg elsket det.

Først og fremst synes jeg motorikken i spillet er elendig. Hvis du sammenligner CoD med for eksempel Team Fortress 2 eller Quake eller andre spill hvor du må mestre bevegelse i tillegg til å sikte og skyte, så ser du at CoD både er kjedelig og dårlig laget.

Jeg synes også det faktisk er ganske kjedelig. Det er som oftest ganske fast-paced og det er mye som skjer samtidig mens man spiller, men spillene er totalt blottet for intensiviteten man opplever i andre spill. Har aldri opplevd å bli ordentlig gira av å spille CoD, men merker at jeg blir det i mange andre spill som har klart å gjøre spillet mer intenst der det passer seg.

CoD har kanskje verdens verste community. Dette kan sikkert ha en sammenheng med at man nesten bare møter 10-12 åringer mens man spiller. Dessuten finnes det faen ikke samarbeidsvilje blant de man spiller med.

Trickshotters. Jeg trenger ikke en gang forklare hvorfor.
Sitat av TheOnlyArf Vis innlegg
Nå er vel strengt talt BF3 ikke særlig realistisk heller da.
Vis hele sitatet...
Det er i hvert fall mye mer realistisk enn COD.
burde vært möderatör
COD suger ikke, folk som påstår det tar enkelt og greit feil. De er alle relativt solide first person shooters, om enn noe ubalanserte og generiske. Det største problemet med COD er at Activision insisterer på å pumpe ut et nytt spill hvert eneste år, og de er alt for like, så man blir fort dritt lei hele serien. BLOPS2 er det beste COD-spillet siden COD4 though, Treyarch gjorde mye nytt og interessant i 2012, spesielt med singleplayeren. Hvor bra implementert choices & consequenses var i campaignen overrasket meg veldig, forventet jo bare en ny berg-og-dal-bane med store eksplosjoner og turret-sekvenser. Ble lei MP etter 10-15 timer da, kommer nok aldri til å bli like hekta på COD igjen som med COD4.
Sitat av JibbeSander Vis innlegg
At de drar alt så langt!
Finnes ikke noe realisme i spillet, derfor velger jeg BF3.
Vis hele sitatet...
Håper du ikke spiller skytespill bare for realisme. Gå og spill Arma 2, det er hva som kalles realisme. BF3 er ikke mye bedre en COD, forskjellen er større baner og kjørbare fartøy.
Spiller BO II og BF3 aktivt og det som suger med cod er: Gammelt nytt, Utdatert Grafikkmotor, Repetivt Gameplay og alt for mangen drittunger med hax. Men det som er kjekt med cod er at man kan sitte seg ned og ta en kjapp 5-mins runde, mens i battlefield må man bruke litt tid på en runde.
Sitat av JibbeSander Vis innlegg
Det er i hvert fall mye mer realistisk enn COD.
Vis hele sitatet...
Det er vel pga grafikk og at de har med tanks, båter og fly. Det er ingen i virkeligheten som kriger som vi gjør i BF3 eller COD.
Sitat av grims Vis innlegg
Håper du ikke spiller skytespill bare for realisme. Gå og spill Arma 2, det er hva som kalles realisme. BF3 er ikke mye bedre en COD, forskjellen er større baner og kjørbare fartøy.
Vis hele sitatet...
Ikke bare for realismen, men jeg synes det er gøy når man spiller med venner å samarbeider.
BF3 bruker frostbite 2, nå husker jeg ikke hva CoD serien bruker men grafikken suger i hvert fall.

Sitat av TheOnlyArf Vis innlegg
Det er vel pga grafikk og at de har med tanks, båter og fly. Det er ingen i virkeligheten som kriger som vi gjør i BF3 eller COD.
Vis hele sitatet...
Tror du jeg er en komplett idiot?
Sitat av JibbeSander Vis innlegg
Tror du jeg er en komplett idiot?
Vis hele sitatet...
Nei, hvordan det?
Sitat av TheOnlyArf Vis innlegg
Nei, hvordan det?
Vis hele sitatet...
Fordi jeg tror de færreste tror at ekte krig er som BF3.
Sitat av JibbeSander Vis innlegg
Fordi jeg tror de færreste tror at ekte krig er som BF3.
Vis hele sitatet...
Så hva er så mere realistisk med det da?
Sitat av TheOnlyArf Vis innlegg
Så hva er så mere realistisk med det da?
Vis hele sitatet...
At du ikke kan drepe folk med i dulte borti de med en kniv eller kaste kniven over hele mappet for å nevne noe.
Dette er så håpløst når folk skal blande inn Battlefield 3..
CoD er ikke noe dårlig spill. Bare oppbrukt. De er hver for seg ganske gode spill, Men mangfoldet gjør serien blek og ikke minst gjentagende. Det er ikke så mye nytt mellom spillene osv osv, dere kan regla.

Problemet i mine øyne er hvordan andre spilllserier dilter etter i håp om å kapre noen spillere.
Merket fort at f,eks Halo Reach var inspirert. Det funket men det var ikke det jeg ønsket meg fra serien. Om jeg ville ha klasser og loadouts/abilities ville jeg heller spilt CoD.

I stedet så kutta jeg ut det meste av spillinga og tegna i stedet. Eneste det går i nå er Trackmania og kanskje litt BlOps 2 om bruttern har glemt å avslutte det.
Sitat av Deximus Vis innlegg
Dette er så håpløst når folk skal blande inn Battlefield 3..
Vis hele sitatet...
Begge er jo spill i samme sjangre, så hvorfor ikke sammenligne de?
Sitat av GJERDE Vis innlegg
At du ikke kan drepe folk med i dulte borti de med en kniv eller kaste kniven over hele mappet for å nevne noe.
Vis hele sitatet...
Du dreper med kniv på BF3 også. Forskjellen er bare hvordan du stikker kniven... Vil tro at begge måter er like dødelige.

Og det at man kan kaste kniven er vel mere realistisk enn at du ikke kan det...?
Det er veldig simplistisk. Ikke no recoil at all, man blir awarded for å spille dårlig og killstreaks er det mest idiotiske et slikt spill kan ha. FOV er capped på 80 og hitboxen er ganske fucka.
Sitat av Ketenna Vis innlegg
Begge er jo spill i samme sjangre, så hvorfor ikke sammenligne de?
Vis hele sitatet...
De er i samme sjanger, men likevel så ulike. I min mening så kan de ikke sammenlignes fordi det er to helt ulike spill.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Ketenna Vis innlegg
Begge er jo spill i samme sjangre, så hvorfor ikke sammenligne de?
Vis hele sitatet...
Fordi diskusjonen da øyeblikkelig degenererer til
- "Produkt X har feil Y!"
= "NEHEI"
- "JOHO"
= "NEHEI"
- "JOHO"
= "Det er i hvert fall bedre enn Z ved produkt W!!!1"
- "NEHEI"
...
Vis hele sitatet...
og ingen sier noe som faktisk a) er vettugt, b) er relevant eller c) hjelper noen som helst.
Sist endret av robhol; 21. januar 2013 kl. 18:59.
Sitat av Ketenna Vis innlegg
Begge er jo spill i samme sjangre, så hvorfor ikke sammenligne de?
Vis hele sitatet...
Når du sammenligner spillene er det plausibelt at vinklingen blir altfor subjektiv.

CoD (MW3)
- det er et mye hurtigere spill enn BF3
- simpelt å lære seg for nybegynnere
- du kan gjør det bra som lone wolf
- veldig homogent de tidligere spillene
- et mer morospill

BF3
- god grafikk
- plenty med kjøretøy
- veldig store maps
- folk tar spillet meget seriøst
- rundene er ofte lange
- ypperlig for teamwork

Likheter
- begge er FPS
- begge spillene er mye preget av spawnkilling og camping
- recon/sniper er lite nyttig
- muligheter for å customize våpen/perks

Det eksisterer ikke noe konklusjon på hvilket av spillene som er best og det kommer nok til å fortsette sånn.
Sist endret av Deximus; 21. januar 2013 kl. 19:07.
Personlig føler jeg at å spille CoD er mye mer frustrerende. Ofte blir man drept om og om igjen på grunn av noen latterlige killstreaks man ikke kan gjøre noe som helst med. På BF3 virker det mer som om det er min egen feil om jeg dør, og som oftest kunne jeg nok ha unngått det med å spille smartere.
Sitat av Deximus Vis innlegg
Når du sammenligner spillene er det plausibelt at vinklingen blir altfor subjektiv.

CoD (MW3)
- det er et mye hurtigere spill enn BF3
- simpelt å lære seg for nybegynnere
- du kan gjør det bra som lone wolf
- veldig homogent de tidligere spillene
- et mer morospill

BF3
- god grafikk
- plenty med kjøretøy
- veldig store maps
- folk tar spillet meget seriøst
- rundene er ofte lange
- ypperlig for teamwork

Likheter
- begge er FPS
- begge spillene er mye preget av spawnkilling og camping
- recon/sniper er lite nyttig
- muligheter for å customize våpen/perks

Det eksisterer ikke noe konklusjon på hvilket av spillene som er best og det kommer nok til å fortsette sånn.
Vis hele sitatet...
Sist jeg sjekket tok 10 åringene på COD det veldig seriøst. Bare prøv å drep en av de som har mic og er glad i å "snakke"
Sitat av Deximus Vis innlegg
Når du sammenligner spillene er det plausibelt at vinklingen blir altfor subjektiv.

CoD (MW3)
- det er et mye hurtigere spill enn BF3
- simpelt å lære seg for nybegynnere
- du kan gjør det bra som lone wolf
- veldig homogent de tidligere spillene
- et mer morospill

BF3
- god grafikk
- plenty med kjøretøy
- veldig store maps
- folk tar spillet meget seriøst
- rundene er ofte lange
- ypperlig for teamwork

Likheter
- begge er FPS
- begge spillene er mye preget av spawnkilling og camping
- recon/sniper er lite nyttig
- muligheter for å customize våpen/perks

Det eksisterer ikke noe konklusjon på hvilket av spillene som er best og det kommer nok til å fortsette sånn.
Vis hele sitatet...

Arma 2 har veldig store map, det har ikke Battelfield 3. Mw3 er ikke et morrospill, de fleste som spiller det er under 12 og får moren sin til å kjøpe det til dem og en mic. Sniper er jo nytting i MW3, der de fleste hete xXQuickscopeXx og bruker MSR. Folk tar BF3 serriøst, vel de fleste gjør ikke. CoD er altfor repediativt, nye baner og nye våpen ellers samme hvert år.
Cheesetothepenguins!
halliballi's Avatar
Melk, no skill, rage.
Vurderte faktisk å kjøpe BF3 i dag. Har COD MW3 fra før av, men ville teste BF3, men droppet det siden jeg har lest at det ikke er så bra i singelplayer-modus.

Noen som kan avkrefte eller bekrefte det? Vil ikke spille multiplayer, og kjøper det ikke hvis det er så dårlig singelplayermodus.
Cheesetothepenguins!
halliballi's Avatar
Singleplayeren er bås. BF3 burde vært mp only for å si det sånn.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Vurderte faktisk å kjøpe BF3 i dag. Har COD MW3 fra før av, men ville teste BF3, men droppet det siden jeg har lest at det ikke er så bra i singelplayer-modus.

Noen som kan avkrefte eller bekrefte det? Vil ikke spille multiplayer, og kjøper det ikke hvis det er så dårlig singelplayermodus.
Vis hele sitatet...
Både COD og BF3 har vel helt ræva singleplayermodus. Alle sånne spill har som regel dritt singleplayer modus pga spillet er egentlig ikke laget for det. Men multiplayer på BF3 er sjukt gøy, og det sparker COD i ballene og spytter det i trynet.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Både COD og BF3 har vel helt ræva singleplayermodus. Alle sånne spill har som regel dritt singleplayer modus pga spillet er egentlig ikke laget for det. Men multiplayer på BF3 er sjukt gøy, og det sparker COD i ballene og spytter det i trynet.
Vis hele sitatet...
Jeg er fornøyd med singelplayer i COD, men da dropper jeg BF3 enn så lenge. takk for svar.
Hvorfor skal alle på død og liv rakke ned på ting de ikke liker fult så godt? Jeg foretrekker Call of Duty foran Battlefield, men jeg skjønner at begge er gode spill. Battlefield for meg er litt kjedelig, og det er det kanskje ikke for andre. Noen liker Cod, noen liker Battlefield. Det som irriterer meg er at folk er så trangsynte! Virker som folk på død og liv skal fokusere på det negative på det de ikke liker. Alle spill har bra og dårlige sider. Ferdig. Hvis du ikke liker det, greit. La folka som liker det spille det, og la vær å vær en dritt fanboy.

Selv syns jeg at det eneste som ødelegger Call of Duty er alle ungene der. En bra ting blir bortkastet på feil folk.
Sist endret av RabbitPen; 25. januar 2013 kl. 23:56.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Daffie Vis innlegg
Personlig føler jeg at å spille CoD er mye mer frustrerende. Ofte blir man drept om og om igjen på grunn av noen latterlige killstreaks man ikke kan gjøre noe som helst med. På BF3 virker det mer som om det er min egen feil om jeg dør, og som oftest kunne jeg nok ha unngått det med å spille smartere.
Vis hele sitatet...
Kan være jeg tar litt feil nå, men jeg føler det helt motsatt. Når jeg spiller CoD pleier jeg å sjekke radaren hvert femte sec. for å se etter fiender/killstreaks, og når jeg ser en killstreak, om det er predator missile eller et eller annet helikopter, så løper jeg innendørs, og blir aldri drept av de. Mens når jeg spiller BF3 sjekker jeg ikke radaren like ofte siden den ikke er like effektiv, den viser ikke like mye som på CoD, så bare noen setter seg i et helikopter, kan de drepe meg lett, og det er ganske umulig og holde en killstreak på over 20 kills.

Det med killstreaks på Cod syntes jeg er ganske bra, man har en grunn til ikke å dø, mens på BF3 får man ingen ting av å ha en bra killstreak annet en lite ammo.


Det at det er bedre muligheter for teamplay på BF3 kan jeg være enig i, men at det er bedre teamplay er jeg ikke enig i. Har split ca. 500 timer med BF3 på pc, og har fått ammo ganske eksakt 3 ganger etter å ha spurt om det.

Slight of Hand og quick scope er da ganske realistisk, har sett personer i marinen lade et gevær raskere en noen med Slight of Hand i CoD. Og quick scoping er letter i virkeligheten en på CoD. (Av egen erfaring)
Synes COD er for lett. I MW2 fikk jeg lett nuke bare ved å spille casual, spesielt med OP killstreaks var det easy mode.
Nå spiller jeg CS, hvor en ace (5mann-5kills) er verdt 100 nukes med tanke på adrenalin og "stolthet".

That said, jeg elsket MW2 som et casual spill, men syns FPS-spill skal gjøres mer kompetitive. Å spille MW2 (alle COD etter cod4, for den saks skyld) seriøst er tafatt.
Cod er underholdenes syns jeg. Jeg har selv black ops 2 og har kost meg endel med det Men greia er at jeg vil aldri kjøpe noen nye cod spill. Pga alt ser likt ut i hvert eneste nye cod spill, det ser enda veldig utdatert ut, så jeg ser ikke vitsen.
Hvorfor sammeligner alle CoD med BF? Dette er en tråd som handler om hvorfor du synes CoD er dårlig, ikke hvorfor du velger BF fremfor CoD.
Spillet er bra hvis du eier i det......
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
For det første, Cod er ikke et dårlig spill. Ifjord slo det på nytt salgsrekorder og om et par uker kommer det nok til å selge som bare det igjen. Hvorfor? Fordi det er et bra spill, som gir fansen det de vil ha, det samme spillet, fordi det blir elsket -se salgstall-
For det andre, Cod er ikke realistisk? det er et videospill! Jeg tror ikke det prøver særlig hardt med å være realistiskt heller.
Bf er realistiskt? Nei det er det ikke. På veldig, veldig mange punkter. Uansett de spillene bør ikke sammenlignes.
Personelig spillte jeg cod før, men føler jeg har vokst fra det. Ikke på grunn av at spillet ikke er bra lenger, men kanskje fordi jeg har vokst fra det.

Det ville vært veldig idiotisk av meg å kalle spillet dårlig fordi det ikke har utviklet og vokst sammen med meg.