Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2763
Hei jeg har tenkt over å forsikre klokka mi men jeg har kjøpt denne av en privat person og forsikringen krever kvittering , går det an å la selgeren skrive salgskontrakt eller noe sånt?
Ja, om du har salgskontrakt/kjøpskontrakt så vil det ikke være noe problemer med forsikring av dyre klokker
Sist endret av Plornt; 26. august 2017 kl. 18:07.
Enkelte (alle?) forsikringsselskaper krever verdivurdering fra urmaker, men det avhenger sikkert av verdien.
Jeg er student og har kjøpt klokka kontant , blir det noe problemer med skattevesenet om jeg skulle forsikre klokka? Har ikke noe tilknytting til narkotika salg eller noe lignende.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Maxinbror Vis innlegg
Jeg er student og har kjøpt klokka kontant , blir det noe problemer med skattevesenet om jeg skulle forsikre klokka? Har ikke noe tilknytting til narkotika salg eller noe lignende.
Vis hele sitatet...
Er det snakk om 10k eller 200k?

Er det snakk om 200k vil forsikringsselskapet gjerne kunne stille spørsmål ved korleis du har finansiert kjøpet om dei skulle komme til å måtte betale det ut.

Er det snakk om 10k så er det såpass liten sum at det i praksis er umulig å spore kor pengane kjem ifrå.
Gir ingen problemer. Du kan like så godt si at du har arvet klokka. Forsikringselskapet rapporterer ikke sånt til skattevesenet.
Som nevnt over her. Forsikringselskapene krever verditakst satt av urmaker. Koster 500-800 kr hos de fleste seriøse urmakere.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Eplejus Vis innlegg