Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 5501
Dersom man kjøper en brukt Macbook, hvordan kan man enkelt vite at den tidligere eier ikke kan gå inn på "Find iPhone" og deaktivere maskinen evt overvåke?

Jeg har klart formatert disken og innstallert alt på nytt. Jeg har logget på maskinen med min egen iCloud og får den opp selv på iPhonen min - klarer å spille av lyder på macen og kan låse den fra iphone. Kan tidligere eier gjøre det samme, eller er den helt ute av kontroll for tidligere eier?
Epleplukker
Nei, tidligere eier har ikke adgang til maskinen din
Hvis du er logget inn med din bruker i iCloud på maskinen så er det ingen grunn til bekymring. Han er totalt logget ut, ettersom det ikke er mulig for to stykker å være logget inn samtidig på iCloud på en og samme maskin.
VOP
reklame's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bekks Vis innlegg
Nei, tidligere eier har ikke adgang til maskinen din
Vis hele sitatet...
Sitat av SajN Vis innlegg
Hvis du er logget inn med din bruker i iCloud på maskinen så er det ingen grunn til bekymring. Han er totalt logget ut, ettersom det ikke er mulig for to stykker å være logget inn samtidig på iCloud på en og samme maskin.
Vis hele sitatet...
Takker. Er smånevrotisk av Apples nye system, sammen med en litt shady selger. Regner da med at den heller ikke er stjålet.
Sist endret av reklame; 29. mai 2017 kl. 18:08.
Den sikreste plassen å sjekke dette er å logge på icloud.com og gå på "innstillinger". Mitt på siden der finner du "mine enheter". Der ligger dine enheter, og det er også plassen du kan fjerne enheter når du selger dem De kan ikke høre til flere kontoer samtidig, og man vil ikke kunne reinstallere en enhet uten at "eieren" autentiserer seg på maskinen.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det er bare du som har den. For du hadde ikke kunne formatere den dersom en annen hadde "eid" den.