Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 4530
Folkens, vet ikke hva jeg skal kalle det jeg opplevde. Det var ihvertfall en veldig skremmende opplevelse som nok gjør at jeg ikke kommer til å røyke hasj igjen på en god stund.

Det skjedde for et par tre måneder tilbake, var på besøk til en kompis og han hadde noe brunt liggende som vi skulle røyke. Har røyka en del før,
men har egentlig aldri likt det, så den siste tiden røyka jeg mest grønt.

Tenkte jeg skulle gi det en ny sjangse, så han rulla opp en joint. Usikker hvor mye det var i den, men nok var det ihvertfall.
Vi satt ute på trappa og det var sol og egentlig ganske grei temperatur.
Vi fyrte den opp og etter å ha røyka halve begynte jeg å få en skikkelig uggen følelse. Det var en stemme i hodet mitt som sa at han var en ond og grusom person som ikke ville meg godt. Hvis han kom borti meg begynte stemmene å skrike i hodet mitt. "Kom deg ut! Han er ond, han skal ta deg!"

Prøvde å late som ingenting, men etter hvert fikk jeg for meg at han hadde dopa meg og putta amfetamin i brusen min. Prøvde å overbevise meg selv om at dette selvfølgelig bare var tull og at han selvfølgelig ikke hadde gjort det. Jeg vet at jeg hadde smakt det hvis det var tilfelle.

Vi gikk inn i stua og la oss ned og med en gang jeg lukka øynene kom tankekjøret. Og tanken kom så fort, det var tanker om hvordan ting hadde seg og alt ga mening. Husker ikke hva det var jeg tenkte på, alt kom og gikk så fort. klarte bare å holde på en tanke i 5 sekunder og så var det en ny tanke.
Men alt hadde på en måte et system, tankene kom og gikk og det ble på en måte en ball av tanker som kom. Og de kom i en rekkefølge og flere ganger. Husket aldri var det var jeg tenkte, men en stemme i hodet sa at "hvis du fortsette å røyke blir dette enda verre neste gang, og du vil da huske hva tankene var". Det jeg hvertfall husker er at det var onde tanker retta mot meg selv, at jeg tenkte hvordan andre tenkte om meg. Jeg viste at jeg kom ikke til å huske hva jeg tenkte når jeg ble normal igjen.

Vi hørte på musikk og plutselig følte jeg at musikken var skrevet direkte til meg, at det var sanger om livet mitt og at det var sånn det var. i tillegg så jeg bevegende mønster på veggene, eller det var synet mitt så jeg så mønsteret uansett hvor jeg så.

Etter fem timer skulle jeg dra hjem, og ting hadde fremdeles ikke blitt bra. jeg hørte musikk i rommet som ikke andre hørte, det var i hodet mitt, men det var som det var i rommet. Og så skulle jeg ringe til ei venninne og mens det ringer stopper ringingen om og en stemme sier "Vi ringer politiet". Så fortsatte det å ringe. Ble veldig redd, men jeg fortsatte å si til meg selv at det ikke var virkelig.

Da jeg kom jeg måtte jeg bare legge meg under dyna, men musikken i hodet spilte så høyt at jeg klarte ikke sove. Endte med at jeg måtte skaffe noe sovemedisin, og endelig klarte jeg å sove.

Ble kanskje litt rotete dette her, men er første rapporten jeg skriver så kan bli bedre. Noen som vet hva dette kan ha vært?
Følte også at jeg hadde tankeoverføring med andre mennesker og jeg hørte bussing over hodene deres.
Høres ut som en cannabis-overdose med masse noia. Da går du inn i en kvasipsykose med lette vrangforestillinger og hallusinasjoner som går over. Dette kan selvsagt være skremmende og gi masse uro og engstelse. Dette er stort sett ufarlig, prøv å se det positive med din opplevelse og søk mening med det. Får du vedvarende problemer oppsøk lege og forklar omtrent som du gjorde her.

Har selv opplevd lignende men jeg setter pris på disse "trippene"
ArbeidsledigProletar
Det høres egentlig ut som du kanskje bør holde deg unna rusmidler generelt
Har overdosert noe heftig både på røyk, syntetiske cannanobioder og med edibles og aldri hatt noen stemmer i hodet mitt.

Og om du får dette av én joint... På deling... Så sier det seg sjøl at du bør være rimelig forsiktig med hjernekjemien din.

EDIT:
Du er vel ikke i tenåra?
Sist endret av Batabusa; 3. februar 2017 kl. 13:54.
Hvis det faktisk blir så ille at du får overbevisninger om at dine nærmeste venner o.l er ute etter å ta deg, kan jeg ikke gjøre annet enn å anbefale deg å ligge unna cannabis. Det er mulig dere bare tok ekstremt stor dose, og at du fra før av er litt sensitiv.

Noen reagerer annerledes enn andre, siden vi alle er forskjellige i hodet. Jeg har også opplevd en del audiale hallisunasjoner slik du beskriver - men det har alltid ligget på et slikt nivå at jeg forstår det bare er halliser, og at jeg ikke lar meg skremme av dem.
I perioder med tung cannabisbruk har dette økt, og i en 6mnd periode kunne jeg høre "radio" og summing i hodet når jeg var fjern.
Kan ikke beskrives som annet enn real gibberish, med masse stemmer og rare lyder som bare rulla rundt.
Jeg syns bare det var underholdende og morsomt (vel vitende om at dette kom av mitt overforbruk og mest sannsynlig ikke var noe permanent skade)
Men hvis man ikke klarer å godta/forstå/innfinne seg med disse hallusinasjonene, er det klart det kan være ekkelt og ubehagelig.

Isåfall er cluet å ikke ta så mye cannabis at man mister rasjonell tankegang og klarer å holde på vettet.
Klarer man ikke det, sier det seg selv at man ikke skal bruke cannabis. Da er det feil dose eller feil setting, rett og slett.
For meg er det jævla viktig, da jeg anser meg selv som rimelig sensitiv.
Ikke undervurdér hvor mye det har å si.

Noen folk blir rett og slett ekstremt paranoide pga det er ulovlig, og klarer ikke å slutte å holde utkikk etter snuten o.l
Da er det på tide med en pause, spør du meg.

Man må være i stand til å slappe av og ta det med ro, om man skal bruke cannabis. Hvis ikke, er det ikke noe vits. Det blir bare stressende å ubehagelig om man ikke er i stand til å kontrollere rusen og situasjonen noenlunde. Spesielt hvis man er nybegynnere.

Skal også nevnes at tobakk/nikotin i seg selv er et kraftig rusmiddel (for dem som ikke bruker det til vanlig) og kan slå kraftig ut på ubehag og noia-følelser i min erfaring.
Det er ubehagelig å ha tette og ruskete lunger, noe som kan være med å gjøre hele opplevelsen mer ubehagelig og paranoid (dårlig åndedrett påvirker psyken mer enn man tror, spess om man ikke tenker over det!).
Prøver ikke å overtale deg til å prøve igjen akkurat, men kan være greit å være klar over at tobakken har mye å si også...

Hvis du skal prøve igjen, bør du prøve å røyke en liten bit rein hasj på en liten pipe, og se om du får en roligere og mer kontrollerbar effekt.
Erfaringen min er at nikotinrushet er veldig intenst, og gir en "ukontrollerbar" følelse av å stige oppover, sitte i en heis som går hurtig oppover o.l
Disse effektene OPPÅ cannabis, kan være forvirrende, stressende og ubehagelig hvis man ikke veit hva man driver med.
Noen venner seg til nikosjokket og digger følelsen, mens andre hater den. og blir kvalme av den. Bare å være klar over det, så kan man velge sjøl...
Alltid greit å ha noe frukt, juice o.l for å justere blodsukkeret etterhvert. Man kan også oppleve ubehag når man er sulten og har lavt blodsukker mens man er fjern.

Det er ikke noe mål å ABSOLUTT KLARE å røyke cannabis. Det er lurt å innse at man (ihvertfall akkurat nå) ikke er på et stadie hvor man har noe positivt utbytte av cannabis.
Du kan heller prøve igjen senere... Forsøk å røyke det uten tobakk (hvis du ikke er vandt med nikotin), og forsøk å finne en så kontrollert og trygg setting som mulig - slik at noia og angst ikke skal få så mye spillerom.
Kjipt å lese dette. Har opplevd akkurat det samme som deg og tro meg, det er mange mange fler. Dette som er det negative med cannabis desverre, slik folk kommer iuføret, jeg kan si en ting til deg nå og det er at du bare må glemme hasj weed piller sigaretter og det du forbinner med røyking. Jeg fikk panikkanfall eller som du kaller det "bad trip" det skjedde meg i april 2016, hadde røyka ganske regelmessig før det skjedde. Etter den bad trippen var jeg så jævlig usikker på alt, var jeg avhengig? Og div div. Tok meg 4 mnd før jeg rørte weed igjenn, akkurat det samme skjedde da, bare i midlere form og jeg klarte og kontrollere det med å snakke meg bort med meg selv, føltes ikke noe digg med en j på det tidspunktet, tok igjenn en pause på 3 mnd før jeg prøvde igjenn, og det blir liksom ikke det samme igjenn, har nå holdt på slik til den dag i dag, med masse lege besøk, psykolog sykmelding fra jobb osv osv.. Men har vell insett att jeg MÅ holde meg unna alt, eneste som hjelper, flere som er i din situasjon og tror det er viktig å tenke på kroppen prøver å fortelle deg noe, kanskje du har et problem, men ikke vil innse det som meg, ikke vet jeg vi er alle forskjellige, håper du tar til deg boe av det jeg har skrevet, kanskje det hjelper eller kanskje ikke. Men mitt råd er ihvertfall å bare innse at Cannabis selv om du ikke vil høre det nå, ikke er for deg. Hold det til øl og sprit selv om det er kjedelig i forhold. Lykke til! Bare send meg en melding om det er noe du lurer på! Peace

Vil legge til at alzo88 har et jævlig godt poeng her om man ikke røyker regelmessig.
For de som begynner å ta mindre weed mer nikiton (spare) av forskjellige årsaker som dårlig råd, vanskelig å skaffe kan føre til store problemer som det har gjort for meg, hadde jeg bare røyka reint tror jeg sitasjonen hadde vært helt annerledes. Nikotin er faen meg like ille dop som sukker og herioin.
Sist endret av Hohey!; 4. februar 2017 kl. 00:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Synes ikke det var rotete, jeg. Heller en god beskrivelse av en ekkel og rotete opplevelse.
Så, hva kan dette kan ha vært?
1) Hadde kompisen putta noe ekstra fiksfakseri i spliffen ville han jo blitt like langt ut på tur som deg, og det hadde ikke vært noe å lure på.
2) Du forsto at det som skjedde ikke var ekte, så det er ikke en psykose (vil jeg påstå).
Så da er min beste forklaring:
3) En combo av for stor dose (så det var noen som mente én joint på deling ikke var så mye, men en joint kan være så mangt http://[img]https://imma.gr/66777x1761c.jpg[/IMG] og hvis denne kompisen din røyker bønne jevnlig vil han tåle mye, mye, mer en en som nesten aldri røyker, og kan fort feilberegne, så dosen du fikk i deg kan lett ha vært 3-4-dobbel) og en slags intoleranse, at hjernen din sier ifra at den ikke liker denne typen påvirkning.

her var det bildet jeg ville vise:

også så jeg plutselig:
men har egentlig aldri likt det, så den siste tiden røyka jeg mest grønt.
Vis hele sitatet...
så da holdt ikke pkt 3 helt vann heller, men konklusjonen står...
at hjernen din sier ifra at den ikke liker denne typen påvirkning.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Splooge999; 4. februar 2017 kl. 03:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.