Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 11994
Hei!

Jeg lurte på hvilke symptomer som oppstår ved overdose av Oxycontin?

Er det noen som også vet hva LD50 (Lethal dose 50%, altså 50% på og overleve) på disse tabelettene er?
Trådstarter
29 0
Prøvde og google, men uten hell..
Dem sier at en dødelig dose kan være 40mg hos noen, og 120 hos andre, osv. Dette ble da sakt uten særlige kilder.
Håpet på ett bedre svar her
Søk på legemiddelet på http://felleskatalogen.no/

Sakset derifra:

Overdosering/Forgiftning: Letal dose for opioidnaive voksne (uten toleranseutvikling) angis normalt til 60-100 mg peroralt. Symptomer: Tegn på overdosering er knappenålsstore pupiller, respirasjonsdepresjon og lavt blodtrykk. Sirkulasjonsforstyrrelser og koma kan forekomme i alvorlige tilfeller.
Sist endret av rivar; 9. juni 2011 kl. 02:17. Grunn: la til hva som stod på siden...
Trådstarter
29 0
Har tatt 100 mg med oxycontin, men har toleranse da.
Føler ingen av symptomene på overdosering, og er en time siden jeg tok siste tablett
Vet da ikke hva respirasjons depresjon er!
Enkelt forklart, det som skjer når du tar for mye av et opioid er at sentralnervesystemet blir så sløvet at pusterefleksen til slutt stopper helt opp og du dør av oksygenmangel. Felleskatalogen/giftinformasjonen opplyser at letal dose for ikke-brukere (personer med nulltoleranse ovenfor opioider) er på 60-100mg oksykodon.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg tok 30mg, uten toleranse, og ble liggende i senga og klø meg på ballene i 7 timer før jeg klarte\orka å reise meg. Hadde jeg tatt mer hadde jeg nok svimt av med uvisst utfall.
Litt spent på å vite hvorfor du trenger å vite det..? Uansett er et slikt spørsmål nytteløst ettersom du selv sier at du har toleranse. En real junkie trenger sikkert 300 mg for å¨bli skikkelig stein, mens som en tidligere i tråden nevnte hadde han tatt 30mg og det var nok. Ta en pille, vent en time ta en til. Funker alltid for meg
Om du har tatt 100 mg og er usikker på om du har ODa, så ringer du en kompis og spør om han kan komme å henge litt med deg. Forklar situasjonen, og han vil helt sikkert forstå
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei. Har et spm. Det er egentlig sagt i seg selv at det var et overdose symptom jeg merket, men skeptisk til det som skjedde i ettertid.

For litt over 1 uke siden inntok jeg den "smarte" dose med oxycontin, som bestod av 5 x 80 mg, jeg spiste 2, snortet 3.

Etter en times tid begynte jeg å føle meg ekstremt stein, noe jeg hadde regnet med kom til å skje. Jeg ble bare steinere å steinere, ikke noe ubehag i det hele tatt, men så plutselig så var det som å få et jævlig støt i tinningen å alt jeg så forran meg var som den skurrete dritten som kommer på NRK når programmene er ferdig, å det varte lenge!

Plutselig gikk det over, å jeg tenkte bare, endelig! Å mekket meg en joint. Når jeg hadde tatt et par trekk av jointen begynte den ubehagelige skurringa igjen. men ga seg etter litt igjen, hel til jeg fyrte opp resten av jointen, å det begynte igjen. Når disse skurringene begynte, så jeg ikke noe som helst, bare svart hvitt skurring.

I dag er det ca 2 uker siden jeg hadde disse ubehaglige skurringene, å heller ikke tatt noe drugs i det hele tatt siden da heller, ikke røykings heller. Men fiksa litt kola å weed i kveld for å bare kose meg litt, men etter første stripa så kom den "skurringa" tilbake med en gang, har fremdeles ikke røyket noe av det jeg skulle i dag, kun en stripe brus. Det jeg i grunn lurer på, er om noen har opplevd det samme. Eller om dette er vanlig kan skje.... Med tanke på oppholdet, å at det skjedde på forskjellige stoffer.
▼ ... flere år senere ... ▼
Vet det er en stund siden du har skrevet dette, men jeg tror jeg vet (Hvis du ikke selv har opplevd det eller fått vite om andre som har det) at skurringen er dop som ikke virker sammen. For eksempel jeg merker dette hvis jeg tar en joint etter nobligan, da skurrer det en halv time, så er alt over. (Nøytralisert)?

Snorte "okse" derimot er bortkastet. Du kan like gjerne hive dem i dass.

Ta det med ro med okse, de ligger lenge i kroppen og når du tror du er "edru" og kanskje pøser på med noe annet sentralbedøvende kan du få en uheldig innsovning.

Helst ikke ta det i det heletatt. Jeg går fast på nobligan 300mg som jeg får på resept, denne dosen har jeg blitt innkjørt på og skal jeg bli stein må jeg jogge på med et par ekstra, men det er ikke noe kos lenger. Har ruset meg for lenge på tramadol og nobligan. Lei av hele dritten. Hadde ryggen vert i orden skulle jeg gjerne slutta.

▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Hei. Har et spm. Det er egentlig sagt i seg selv at det var et overdose symptom jeg merket, men skeptisk til det som skjedde i ettertid.

For litt over 1 uke siden inntok jeg den "smarte" dose med oxycontin, som bestod av 5 x 80 mg, jeg spiste 2, snortet 3.

Etter en times tid begynte jeg å føle meg ekstremt stein, noe jeg hadde regnet med kom til å skje. Jeg ble bare steinere å steinere, ikke noe ubehag i det hele tatt, men så plutselig så var det som å få et jævlig støt i tinningen å alt jeg så forran meg var som den skurrete dritten som kommer på NRK når programmene er ferdig, å det varte lenge!

Plutselig gikk det over, å jeg tenkte bare, endelig! Å mekket meg en joint. Når jeg hadde tatt et par trekk av jointen begynte den ubehagelige skurringa igjen. men ga seg etter litt igjen, hel til jeg fyrte opp resten av jointen, å det begynte igjen. Når disse skurringene begynte, så jeg ikke noe som helst, bare svart hvitt skurring.

I dag er det ca 2 uker siden jeg hadde disse ubehaglige skurringene, å heller ikke tatt noe drugs i det hele tatt siden da heller, ikke røykings heller. Men fiksa litt kola å weed i kveld for å bare kose meg litt, men etter første stripa så kom den "skurringa" tilbake med en gang, har fremdeles ikke røyket noe av det jeg skulle i dag, kun en stripe brus. Det jeg i grunn lurer på, er om noen har opplevd det samme. Eller om dette er vanlig kan skje.... Med tanke på oppholdet, å at det skjedde på forskjellige stoffer.
Vis hele sitatet...



Dette er bivirkningene på tranadol da men de er i samme slekt. Under bruk av Tramadol Actavis kan avhengighet og misbruk forekomme. Når behandlingen avsluttes, kan det oppstå abstinenssymptomer, som for eksempelxagitasjon(uro/rastløshet),xangst, nervøsitet,xsøvnløshet, ukontrollerte muskelbevegelser (hyperkinesi), skjelvinger og mage- og tarmsymptomer. Andre symptomer som er observert i sjeldne tilfeller ved avslutning av tramadol-behandling; for eksempel panikkanfall, sterkxangst, hallusinasjoner, prikkende følelse i huden, susing eller piping i ørene uten årsak (øresus/tinnitus)

Jeg fikk også ørepiping av oxy. Og nå metadon som jeg tok.
Er nok bare det at legemiddelet reagerer i huet. Men det hørtes virkelig ikke bra ut da.. Kanskje spørre en legen eller rus telefonen
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg går på 120 mg oxycontin dvs 60 mg om mårran og 60 mg på kvelden. Tok en heroinoverdose i sommer og våknet opp lam på høyre dvs høyre arm og fot. Kunne ikke gå i det hele tatt når jeg våkna men fant ut av det selv så nå går jeg. Største bivirkningen jeg har på oxycontin er at jeg klør meg til bles på beina. Ellers er det ingen andre bivirkninger. Har ennå til gode og føle meg rusa på de men faen jeg er lam i armen,halter når jeg går,sterke nervesmerter,skuldern er ute av ledd og skal opereres. Måtte bare klage litt