Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 5969
Jeg røyka en god del hasj da jeg var yngre men som voksen har det vært lite. Bestemte uansett for en stund tilbake at jeg skulle prøve å røyke litt igjen for å nyte litt musikk og se en dokumentar eller to på tv. Kjøpte ett par gram og røyka en joint med ca 0.5g.

Jeg satt på en dokumentar om verdensrommet hvor tema var kvasarer, men begynte etter hvert å føle meg rar i kroppen. Å sitte oppreist var slitsomt så jeg la meg på sofaen og fortsatte tittinga. Plutselig kom jeg til meg selv, akkurat som om jeg hadde besvimt, en veldig rar opplevelse. Når jeg igjen så på skjermen fikk jeg en følelse av at kvasarer egentlig var entiteter, og jeg ble veldig urolig da jeg ikke visste om de var vennligsinnede eller fiendtlige. Jeg følte nå at jeg begynte å få noia, så jeg fant ut at det neste på planen var å høre på Pink Floyd under dyna. Jeg gikk til sengs og la meg på ryggen. Da jeg så opp i det hvite taket sa det pang, og det hvite taket var nå blitt til et slags scenario fra antikkens Hellas eller Roma, med hvite marmorsøyler og korridorer. Dette varte kanskje en time. Jeg har vært ute en vinternatt før i ungdommen med diverse rusmidler, men det var på dette tidspunktet jeg begynte å bli nervøs....eller rettere sagt jeg blei drit redd.

Jeg titta over på telefonen som lå på nattbordet og vurderte å ringe legevakta, for dette var så sterkt, sterkere enn noe jeg har opplevd på LSD. Men før jeg fikk tenkt mer på det, begynte jeg å fryse. Jeg frøys så mye at jeg hakket tenner, og kroppen begynte å skjelve ukontrollerbart. Hendene mine knyttet seg, og jeg klarte ikke åpne det. Jeg klarte å komme meg på beina, og med spasme-gange klarte jeg å komme meg inn i dusjen hvor jeg satt på varmt vann. Vannet var så varmt at det tok ikke lang tid før badet var fullt av vanndamp. Jeg har dusjkabinett av typen med vegger av delvis gjennomsiktig glass, det vil si den typen som er uklar slik at man kan se igjennom, men man kan ikke se detaljer.

Da jeg sto i dusjen og fikk varmet meg opp, ble badet bekmørkt bortsett fra dusjen. Det var som om dusjen befant seg i ett stort mørkt rom og den eneste lyskilden var fra dusjen selv. Jeg tørket bort damp fra kabinettglasset og tittet ut i mørket. Jeg fikk øye på hva som så ut som trær, men som jeg knapt kunne se fordi det var så lite lys. Jeg sto å så på disse trærne i hva som følte som kanskje en time, før jeg fikk hva som var en åpenbare om at det var ikke trær jeg så men spiralgalakser. Jeg fikk en wow følelse som var så sterk, en følelse av å oppdage verdens mest utrolige hemmlighet/sannhet som bare fyllte meg med ærefrykt. Idet dette skjedde merket jeg at jeg ikke var kald lenger, og jeg følte meg ikke urolig lenger heller. Rommet ble lysere og jeg følte meg plutselig veldig sliten. Jeg fant ut at det beste ville være å komme i sengs igjen.

På vei til senga følte jeg meg utmattet, og idet jeg hadde lagt meg og så opp i taket hørte jeg flere stemmer si samtidig "du ville treffe oss og nå vet du hvem vi er" etterfulgt av at synsfeltet mitt krympet veldig fort helt til det var på tilsynelatende sugerørs bredde hvor det var i ett par sekunder og før det ble svart og jeg besvimte/sovnet. Jeg våknet omlag 16 timer etterpå, og følte meg helt frisk.

De neste to ukene etter denne hendelsen var helt fantastiske! Depresjonen min var borte (men kom tilbake) og jeg følte meg, beklager klisjeen, ti år yngre. Det med at jeg frøs så mye gjør meg veldig usikker, kan det ha noe med blodtrykk å gjøre? Hadde vært fett med en second opinion og kanskje noen som har hatt noen lignende opplevelser
Wow! høres drøyt ut. Jeg har ingen personlig erfaring med psykose, men for meg så virker ikke dette helt psykose ut heller.
0.5 i en joint for en som ikke er innrøyka i det hele tatt er en veldig stor mengde cannabis, men hallo ikke så stor at man tripper så ut...

Uten å ha peiling i det hele tatt så tipper jeg på at du har fått tak i noe potente syntetiske greier og røyka alt formye av det.
Om det ikke var en psykose så var det ihvertfall ikke cannabis du har røkt?

hvor lenge varte opplevelsen og har du noe igjen av det du røyka?
Hadde vært morro og testa det på noen kitt eller noe for å se om det faktisk var cannabis.. tviler

Er det en du stoler på f.eks du fikk cannabisen i fra? noen du kjenner som har røyket den uten å trippe?
Sist endret av Alge; 8. mai 2017 kl. 01:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Høres for meg ut som du bare fikk en skikkelig stor dose med potent cannabis. Man skal ikke kimse av cannabis sine psykedeliske egenskaper. Det kan tenkes at 0.5 er alt for stor dose for en som har hatt flere år med opphold i røykinga. Videre kan det ha utlyst et panikkanfall eller angstanfall av noe slag, som heller ikke er til å kødde med. Det pleier som regel å være helt ufarlig, men i situasjonen kan det føles veldig ille - selv om det ofte ikke er verre enn det man gjør det til selv.

Jeg tror du tok alt for mye, rett og slett. Prøv heller et lite pipetrekk eller ta færre trekk av jointen, med en god pause for å sjekke effekten.
Jeg er erfaren røyker og må ofte vente 10-20 minutter før jeg virkelig kjenner effekten av jointen jeg nettopp røyka. Det gjelder forsåvidt uansett hvilken inntaksmetode.
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Det der høres dønn jævlig ut.
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde noe lignende som skjedde for en stund siden, Although det var kombinert med 2-cb.

Tre timer ish etter jeg hadde droppet tenkte jeg det var greit med en Jonas, tok litt for mye av j'en (av gammel vane) og begynnte å fryse noe så sinnsykt, det var akkurat som du skrev. Hakket tenner, skalv osv.. Prøvde bare å holde meg rolig mens jeg bokstavelig talt lå på ovnen i en time..
Har opplevd lignende. Høres ut som du fikk veldig for mye, så sovna du og våkna i en mix av drøm og rus. Det kjenner jeg meg igjen i hvertfall.
Trådstarter
3 0
Takk for feedback dere. Kan si at det var ikke syntetisk, men hasjen er tydeligvis en god del mer potent enn sist jeg røyka.
Blir det flere ganger følger jeg rådet til Alzo88.
Er det flere år siden du røyka deg en rev sist, så er nok kvaliteten noe helt annet nå enn tidligere. Skal ikke mer enn ca. 5 år tilbake i tid før det kom utrolig potent rev på markedet. Florerer av tung cannabis nå, opp mot for en del år tilbake.

0,5 gram er jo i overkant mye. Har ikke nubbert røyke så mye selv. Selv om man har røykt daglig over lengre tid. Blir en alt for tung, ekkel rus ut av det.
Sist endret av ImnotEmo.; 8. mai 2017 kl. 22:52.
Har hatt lignende opplevelser selv helt ned på doser på 0.2g så mest sannsynlig potente råvarer og at du er mer følsom en gjennomsnittet for de psykedeliske sidene til Cannabis. Det er lett å få adrenalin kick når effektene kommer, og da er det fort gjort å få angst desv. Anbefaller å ta det roligere i fremtiden, det kan bety at du har lettere for å få bivirkninger fra Cannabis. Det har jeg blitt fortalt av helsepersonell, men alle er forskjellige. Min erfaring er å holde seg unna sativa dominerte strains eller thc potente varer. Samt holde dosene lave og være forsiktig med å kombinere det med andre stoffer. Lykke til og stay safe, vær forsiktig med tanke på psykoser o.l.