Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1720
Fått dette viruset: http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...n-3884327.html

For å fjerne det må jeg komme meg inn i sikkermodus på min windows xp. Får aldri menyen om det hvis jeg f.eks kutter strømmen til pcen, og får heller ikke til å gå inn i sikkermodus ved å trykke f2/f8/f10/f12... La oss si at windowsen min ikke akkurat er helt ekte, kan dette ha noe å gjøre med saken?

Noen protips til å komme meg inn i sikkermodus? Takker for svar
Det har ikke noe å si at du ikke har ekte Windowsversjon.

Trykk F8 en gang i sekundet fra du starter maskinen til det kommer opp en meny.
Har ingenting med piratkopi av windows og gjøre. Det jeg har sett av dette viruset, er det lettest og bare reinstallere OSet, men du kan og installere Linux og manuellt fjerne viruset fra maskinen.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Det har ikke noe å si at du ikke har ekte Windowsversjon.

Trykk F8 en gang i sekundet fra du starter maskinen til det kommer opp en meny.
Vis hele sitatet...
I f8 menyen, får jeg fram 3 valg; ene er start opp fra sata, andre er network: Atheros boot agent, og siste er CD-rom..
Sist endret av wildhack; 9. november 2012 kl. 00:19.
Da er F8 boot-menyen. Prøv noen av de andre F-tastene.

Sitat av Patrialn Vis innlegg
Gotcha!!!!
Vis hele sitatet...
???
Som regel er det F8 eller F11 eller F2
For å komme til oppstartsmenyen for Windows, er det F8. Problemet ditt er at du har en maskin som tydeligvis har F8 til boot select også. Velg oppstart fra sata, fortsett å trykk på F8 etterpå.
Har maskinene din harddisk og SSD?
Prøv å koble ut harddisk/ssd som ikke har operativsystem og kjør en rens der.
Hvis du har backup kan du rense harddisken eller en partisjon av den for å bli kvitt drittet.