Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 7482
Sitat av Bendikfa Vis innlegg
Jeg kjenner han lille gutten som banket deg, og han har lagt igjen et pent lite knivmerke i låret mitt også, men han er en ålreit gutt egentlig, men kanskje han ble hissig i fylla eller noe. For all del, gjør hva du vil, men i asker så kjenner de fleste hverandre, og på sikt så kan det hende at det ikke er lurt å anmelde det, eller?
Vis hele sitatet...
Han har knivstukket deg og banket opp trådstarter, men han er en ålreit gutt? Feilfeilfeil. Slike folk ønsker vi ikke å ha i vårt samfunn. Slike folk skal straffes for det de har gjort! Og slike som deg; som oppfordrer til å holde kjeft "fordi i Asker så kjenner alle alle og du burde passe deg ohhhhhh", hører hjemme på søppelhaugen sammen med gjerningsmannen.

Beklager sterke ord, men jeg bruker store deler av livet mitt til å sloss mot folk som utøver vold mot andre og slike som deg som oppfordrer andre til å holde kjeft...
Sitat av -=Insane=- Vis innlegg
Da sitter jeg her med håven kjeve, våte klær og ''gleden'' av å ha tatt årets første bad, og ingen anelse av hva som skjedde i kveld.
Jeg var ute med et par kompisser på en strand ikke langt fra hvor jeg bor og hadde generellet hyggelig og gøy, så kommer det en kar bort til meg og begyner å kødde og spørre om jeg hadde kaldt han liten, noen som jeg ikke hadde gjort siden dette var første gang jeg så karen. jeg blir møtt med trussler og plutselig kommer et slag mot meg og jeg faller i sjøen bak meg, jeg blir dratt opp og drar hjem fordi jeg har våte klær. Jeg husker ikke noe som skjedde rett før slaget og til jeg hadde kommet opp av vannet. altså jeg aner ikke hvor lenge jeg lå i vannet eller hvordan jeg falt nedi.
En anne kompis av meg som var der ble også slått og sparket i hodet og senere ble fraktet hjem av politiet etter at han selv ba om å sitte på.

Det jeg reagerte på var at når han kompissen som ble fraktet hjem av politiet spurte om å andmelle han/de som hadde gjort det fikk han i svar at han måtte være over 18 eller ha med foreldrene sine.
jeg mener at man må kunne annmelle hvem som helst hvis man føler seg truet uansett alder. jeg har 4 månder til jeg fyller 18 og det er latterlig at jeg må ha med meg foreldre for å annmelde noen.

hva er reglene for dette? jeg skriver her i ren frustrasjon over hvordan politiet håndterer slike saker, ''Det er natt til 1 i dag og vi har ikke kapasitet til.. bla bla bla."
jeg vet navnet til han som slo og mange av mine venner så hva som skjedde, kan jeg gjøre noe som helst uten å kontakte foreldrene mine?

Beklager skrive feil men det går litt fort i svingene, også er det litt sent:P
Vis hele sitatet...
kan du ikke bare "ordne" det sjæl?? you give some and you get some.
ikke vær ei kjerring a!!
Jeg har blandede erfaringer med å anmelde når man har fått juling. Det er ikke alltid det er noen vits å anmelde saken uansett men kjenner du nok folk selv så kan man alltids ta igjen. Her er min story:

For noen år siden var vi på en stor tilsetning, som gutta i nabokommunen hadde ordnet ved å leie ett lokale i vår kommune. Alle var bedt og det var bare artig og en heidundrende fest.

Alt i alt var gutta fra nabokummen 40-50 stk mens vi var 20-30. Etter en god stund med god stemning drar mange videre på byen. Vi er vel igjen 5-6 stk og de 20-30 når en kar kommer bort til meg og begynner å ta opp ting som skjedde før vi haddde fylt 16. ( vi var nå 19 ) Bare svada fylleprat.

Jeg gjør det helt klart at jeg ikke hadde noen intensjoner når det gjaldt å bråke på nåværende tidspunkt men han ga seg ikke. Han/de husket meg nok som en liten pingle som hadde en tendens til å være "litt" stor i kjeften. Forskjellen var at nå hadde jeg 2.5 år med kickboxing i kroppen.

Jeg snur meg etterhvert for å gå fra hele situasjonen når en svær jævel hadde fått i oppdrag å ta meg. Han kommer løpende å langer ut ett slag. Kickboxing erfaringen gjorde at jeg blokkerte slaget og slo med den andre hånda, problemet var bare at i hånda holdt jeg en 0.7 liters spritflaske. Traff heldigvis bare i skulderen på karen men da var jo liksom skaden allerede skjedd. 10-12 andre stormet på meg. Jeg fikk holdt meg fast i en amerikansk van som stod på plassen der og forsvarte ansiktet så godt jeg kunne. Har blitt fortalt at de brukte rundt 1 minutt før de fikk meg i bakken.

Resten av situasjonen ( før jeg ligger i en bil ) har jeg bare blitt forklart av de få kompisene mine som stod igjen men som var maktesløse til å gjøre noe ( utenom 1 )

2 stk holder armene mine ut fra kroppen mens denne svære jævelen setter seg over meg og begynner å slå meg i tinningene.. 4-5 andre står rundt å sparker meg i siden. Jeg er helt i ørska når en kompis av meg ( også kickboxer ) ikke klarer å se på lenger selv om han vet at han ikke har noen sjanse til å hamle opp med de. Han tar løpefart og slår ned en av de hvorpå jeg blir dratt opp, fortsatt holdt mens en av de andre skal slå meg. I mellomtiden har de andre flydd på kompisen min og han mangler nå 1 stk fortann men kommer seg unna. I kaoset nå får jeg ett klart øyeblikk og hiver hodet bakover så jeg treffer han som holder meg i nesa så han slipper.. jeg prøver å skalle til han som står foran men bommer. Jeg løper det jeg klarer ned mot hovedveien. Det tar litt tid før de andre begynner å følge etter. Det kommer en bil kjørende som ser meg bli jaget av en helg gjeng. Jeg detter først over panseret på bilen før han åpner døra og jeg klarer å komme meg inn. Han låser bilen og kjører som f. Jeg kommer til meg selv på den lokale bensinstasjonen. Jeg får vaska vekk en del blod etc men klarer såvidt å gå.. Nå har ryktene spredd seg om hva som har skjedd og etter en kort stund står det 5-6 biler med folk som skal ha meg med tilbake for å ordne opp i dette. Jeg forklarer at jeg skal anmelde de siden jeg vet hvem de er men blir allikevel med opp.

Når vi kommer opp står det 4 politibiler der. Han som startet alt bråket og henta han svære jævelen kommer løpende og ber om unnskyldning. Han legger seg ned og ber meg om å gi han juling så vi er skuls. Han gråter nesten fordi han skal bli pappa og ikke kan få nok en tur i fengsel og trygler om å be meg droppe å anmelde de. Jeg spytter han i ansiktet mens han ligger der og sier at jeg ikke utøver vold mot noen som ligger nede.

Mandagen kommer og det er duket for tur til legen for å dokumentere en lett hjernerystelse og diverse kuttskader samt hevelse i beinet. Så tur til politiet. Politiet var rimelig lunkne, særlig siden de ikke likte meg pga tidligere hendelser med moped og bil, aldri slossing. De fikk navn på 7-8 av de som var med å banke meg samt navn og telefonnummer til 9 vitner som så alt sammen. Selvfølgelig de jeg kjente og 3 andre jenter som egentlig kjente de andre. ( var også en av disse som hadde ringt politiet )

Jeg forklarer politifolka at jeg ikke er interessert i å ha denne konflikten gående og at det er derfor jeg anmelder. Hadde det vært opp til kompisene mine så hadde dette blitt ordnet opp i allerede på søndagen.. Jeg forteller politiet at hvis de ikke gjør noe med saken så kommer kompisene mine til å gjøre det selvom jeg har bedt de være. Det går 2 dager før telefonen min ringer og selvfølgelig er det en av de anmeldte som skal true meg til å trekke anmeldelsen. Sier de vet hvor jeg bor etc. Jeg sier noe sånt som at dere er hjertelig velkommen hjem til meg når som helst. Men prøv å sloss 1 mot 1 siden dere måtte være 12 forrige gang. De snakker om en skyteepisode ingen noengang har hørt om. Jeg ler hånlig og sier at de bare kan glemme at jeg trekker anmeldelsen.

Fredagen kommer, jeg ringer politiet og hører hva som skjer. De sier at mest sannsynlig blir saken henlagt pga bevismangel. Jeg forteller nok en gang at det bare kommer til å bli mer bråk ut av det men det hjelper ikke.

Lørdagen skal vi ut igjen. Forskjellen er at denne gangen er det ikke snakk om hjemmebane for noen av oss. Vi skal ut der alle vanligvis drar ut og her kjenner jeg alle. Flere kompiser av meg jobber som dørvakter etc så jeg følte meg ganske trygg. Vi rekker ikke mer enn å gå ut av maxitaxien fra vorspillet før noen av mine kompiser ser noen av de fra helgen før. Det smeller med en gang. Jeg står bare å ser på mens kompisene mine som nå er i kraftig overtall, flyr på alle de andre og gir rimelig bra med juling. Politiet kommer raskt og på toppen av det hele er det en av de som tok i mot anmeldelsen min som har vakt. Jeg går bort til han og sier: ser du konsekvensene av det elendige arbeidet dere gjorde siden dere henlegger saken? Han ber meg holde kjeft og de får stoppet bråket. Alle mine kompiser kommer seg unna. Sånn hadde vi det gående flere måneder på byen. En evig jakt. Nå har jeg heldigvis flyttet inn til oslo men jeg vet at når jeg skal besøke gamle kjente så er sannsynligheten stor for at det fortsatt blir bråk med gutta fra nabokommunen.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Saklig når det kommer fra typen som ble skambanket. Tror det er mer treffende å lære ham ordtaket "den som ler sist, ler best".
Vis hele sitatet...
Fordi han måtte ha hjelp av to andre og sparka meg mens jeg lå nede, bevisstløs?

Ikke faen om jeg skal ta igjen 'fysisk'. Jeg skal sørge for at ungen får seg ei rimelig stor bot.
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Fordi han måtte ha hjelp av to andre og sparka meg mens jeg lå nede, bevisstløs?

Ikke faen om jeg skal ta igjen 'fysisk'. Jeg skal sørge for at ungen får seg ei rimelig stor bot.
Vis hele sitatet...
Veldig koselig storesøster, haha. Han ble nemlig slått i ansiktet med ei glassflaske samme kvelden, fem sting "Han yppet så mye at han fortjente virkelig den"
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Høh, da har vi noe til felles. Kom hjem fra fest nettopp og ble overfalt av 3-4 stykker kort uti festen. Det begynte med at en drittunge provoserte meg så sa jeg, så moden som jeg er, at vedkommende skulle "spise bæsj". Resultatet ble at han skambanka meg og 3-4 stk sparka meg mens jeg lå nede.

SKal innom en tur til lensmannen i morgen, og det første drittungen skal få høre er at han slåss som ei kjerring.
Vis hele sitatet...
det hjelper ike å anmelde. foilk som gjør dette driter i det, så det beste er å "ordne det selv" høres kanskje harry ut men er faktisk det.

eller hvis du kjenner noen som vil gjøre dette fort deg, ingen kødder med deg igjen da, det er garantert.
Sitat av SeNaH Vis innlegg
Er det egentlig vondt å bli slått i trynet?
Vis hele sitatet...
Kommer an på hvor hardt du blir slått.
Det skal Extremt mye til før det overgår adrenalin-rushet som følger et slag.
Øret mitt hadde et litt ublidt møte mde en flaske på 17 mai for 2 år siden revnet øre og 7 fine sting, kjente nesten ingenting pga. adrenalinet som skjøt gjennom meg.
Om man anmelder noen i dag, eller går til politiet/"purken".. så blir det sett på som "feigt" i mange ungdomsmiljø.

Natt til 1 og 17 mai, er en travel og slitsom natt for politiet. Synd å høre at slike ting som du opplevde insane, foregår de fleste plasser..

Trist at det er slik i dag.
Holdninger...
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Uten å ha lest hele tråden, kan jeg også fortelle om min lignende episode. Jeg ble banket opp av fosterfaren min og dro på politistasjonen dagen etter med tydelige merker. Der følte jeg at jeg ble møtt av en murvegg, og en politimann som sa at jeg må ha med foreldrene mine (som bodde ganske mange timer ifra) for å kunne levere en anmeldelse.

Helt på trynet hvordan slikt fungerer i Norge. Jeg fikk ikke en gang tilbud om hjelp eller noe.
det er en usaklig deilig følelse å ta igjen med å gi juling til en person som faktisk ikke fortjener noe annet.

men som i min historie fulgte med at jeg nok engang sku få bank.
noe som aldri skjedde...
=)
så vidt jeg vet er det ikke noe aldersgrense på og anmelde folk... og vis det er det så er det noe som må endres på.
så gå på politi kontoret og anmeld saken og vis de i skranken ikke vil ta det så gå direkte til media og fortell om saken din. da vil saken bli tatt opp i media, politiet vil få et stort press på seg og de vil lære at slik oppførsel ikke går an og spesielt ikke fra politiets side.
PS: norsk politivesen funker ikke så vis du får inn en anmeldelse så ikke regn med at de gidder og gjøre noe med saken
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av DannyFugl Vis innlegg
Forstår ikke at folk kan bli aggresiv når det kommer til alkohol, selv er jeg ganske så hyggelig når jeg er dritings og skader aldri en flue, og har opplevd det hos andre også. De som er ute for å lage jævelskap er har enda ikke kommet forbi 14-tizz stadiet. Det er altid en eller fler som skal fucke opp en god kveld, har bare en ting å si til de, eat horse shit and die!
Vis hele sitatet...
Nå er det spørs hvor mye man drikker. Jeg er en hyggelig kar når jeg drikker, men når jeg kommer så langt at det begynner å svartne, så kan det hende jeg går helt rebelsk som jeg dessverre har gjort tidligere.

Så derfor har jeg sluttet å drikke. Tar meg heller en bønne i ny og ne.