Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 4485
Hei, er det mulig å hente en pakke på postkontoret uten henteseddel? jeg vet at pakken er på postkontoret mitt og postmannen har vert her men ikke lagt igjen en seddel. jeg har sendingsnummer og koli ID.

Trenger den pakken i dag:P
Hvis du har pakkesporings nr kan du finne pakkeseddelen på posten.no. Print den ut og ta den med til postkontoret så får du ut pakken.
Sist endret av eL Bohondo; 19. juni 2008 kl. 14:26.
Tar du med deg sendigsnummeret og kolli ID'en, samt legitimasjon burde det gå bra!
Det har jeg ihvertfal gjort fler ganger.
Sitat av -=Insane=-
må jeg printe den ut? jeg har ikke printer... kan jeg ikke bare ta med meg nr som står på den?
Vis hele sitatet...
Det holder i lange baner å ta med sendingsnummer. Jeg bruker å få sendingsnummer på SMS når jeg bestiller fra for eksempel komplett, og bruker å hente pakke med kun det.
Sitat av OoM
Tar du med deg sendigsnummeret og kolli ID'en, samt legitimasjon burde det gå bra!
Det har jeg ihvertfal gjort fler ganger.
Vis hele sitatet...
da skal jeg prøve dette. takk
Det skal ikke være noe problem, gjør det hele tiden jeg ;>
Jeg pleier bare å spørre etter om en pakke er kommet i mitt navn og vise ID, det funker alltid.
Er dog Mix-butikk, og de er ganske sløve.
Sitat av Unify
Det holder i lange baner å ta med sendingsnummer. Jeg bruker å få sendingsnummer på SMS når jeg bestiller fra for eksempel komplett, og bruker å hente pakke med kun det.
Vis hele sitatet...
Komplett sender ikke ut hentelapper lenger heller.
Sitat av RichiRich
Komplett sender ikke ut hentelapper lenger heller.
Vis hele sitatet...
Komplett har da aldri sent ut hentelapper? er Posten som er ansvarlig for det..
jeg henta pakken i dag med bare Pakkenummeret og koil ID'en funka fint det spurte ikke om legg heller:P
Sist endret av -=Insane=-; 19. juni 2008 kl. 20:28.
Har før hentet en pakke med bare sporingsnummeret og legitimasjon.
Har før hentet pakke uten noe som helst nummer og bare sagt at den var "ca. så stor" og var fra X. Men det avhenger vel litt av størrelsen på postkontoret i nærområdet ditt.
Det er så enkelt å hente ut pakker. Si at du har en pakke som venter, men har kasta lappen.
De finner pakken, gir den til deg. Ingen legitimasjon nødvendig. Har iallefall jeg aldri trengt.
Derimot er de faktisk pålagt å sjekke det, sto "legitimasjonsid" under signaturen min :P
Jeg har også hentet pakker som Mr-ISO. Har aldri trengt å vise legitimasjon, og jeg har ofte fått pakken uten å vise hentelapp.
så det mange her sier er at man lett kan få pakkene til andre personer? altså få en pakke med en del verdier for så å selge den!
master namer
elodin's Avatar
Sitat av Mr-ISO
Det er så enkelt å hente ut pakker. Si at du har en pakke som venter, men har kasta lappen.
De finner pakken, gir den til deg. Ingen legitimasjon nødvendig. Har iallefall jeg aldri trengt.
Derimot er de faktisk pålagt å sjekke det, sto "legitimasjonsid" under signaturen min :P
Vis hele sitatet...
Akkurat det med leg. varierer fra kontor til kontor, her oppe på Moholt (Trondheim) må du vise leg. på alle pakker.

Det er også enkelte firma som legger inn navn i systemet vårt når de sender pakker, komplett f.eks., da trenger du ikke sendingsnummer en gang på postkontoret. (Husk leg. tho)
Sitat av -=Insane=-
Hei, er det mulig å hente en pakke på postkontoret uten henteseddel? jeg vet at pakken er på postkontoret mitt og postmannen har vert her men ikke lagt igjen en seddel. jeg har sendingsnummer og koli ID.

Trenger den pakken i dag:P
Vis hele sitatet...
du får pakken på sendingsnummer, koli ID og din egen ID

selvom her jeg bor (ikke akkurat tettsted) går det fint med bare leg faktisk så lenge pakka er registrert på mitt leg.
bygda haha^^

tror ikke alle postkontor\butikker-m-postkontor er like strenger, hværtfall ikke her jeg bor
:(){ :|:& };:
trond89's Avatar
Her hvor jeg bor trenger jeg bare å spørre om det har kommet pakke til meg. Åsså får jeg den. Er ikke noe problem å hente ut pakker som er adressert til andre personer enn meg. Veldig lett å stjele pakker.
der jeg bor holder det å vite si navnet sitt så får man pakken, man må skrive under på en lapp etterpå.
Vel, jeg tipper enkelte her er fulle av drit.
Kommer du med kun et sporingsnummer må den som leverer ut pakken signere for at de har sett gyldig legitimasjon.

Tror ikke de vil stå ansvarlige for pakker som blir 'stjålet'.
Sist endret av Goophy; 20. juni 2008 kl. 23:41.
Jeg kan backe opp min påstand med at jeg "kjenner" alle som jobber på butikken, har alltid bodd i samme lille tettsted.
Sitat av Goophy
Vel, jeg tipper enkelte her er fulle av drit.
Kommer du med kun et sporingsnummer må den som leverer ut pakken signere for at de har sett gyldig legitimasjon.

Tror ikke de vil stå ansvarlige for pakker som blir 'stjålet'.
Vis hele sitatet...
Det er godt mulig, men jeg har i alle fall aldri vist legitimasjon. Det holder med at jeg skriver under på at jeg er "meg selv".
Sitat av EivindH
Komplett har da aldri sent ut hentelapper? er Posten som er ansvarlig for det..
Vis hele sitatet...
Posten sender ikke ut hentelapper på pakker fra Komplett da.
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Jeg har fått den uten å ha noe som helst, sa bare jeg trodde den var kommt og hvem jeg fikk den av(mpx.no)..
Det tok dem bare litt extra tid å lete, men synest det er altfor lett å hente pakker og fks. ta ut penger av postbanken.

Visst man har fks. person-nummeret så kan man ta ut opp til 1500,-

Sitat av RichiRich
Posten sender ikke ut hentelapper på pakker fra Komplett da.
Vis hele sitatet...
Jævla merkelig at jeg alltid får det da.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Komplett sender hentelapp til de som ikke har bedt om varsling på annen måte.
Tidligere har de alltid sendt hentelapp selv om man har annen varsling, men så vidt jeg vet har de nå sluttet med det.
Sist endret av datagutten; 21. juni 2008 kl. 22:20.
Jeg kjenner alle i butikken min her i Bergen, så om jeg kommer inn i butikken sier de "det er komt en pakke til deg!". Jeg må jo som nevnt over selvfølgelig kvittere på at jeg har mottatt pakken, men en signatur nå til dags er jo bare en krøll uansett.
192.168.1.1
Hacker's Avatar
Jeg har henta pakke uten seddel par ganger, bare sier mitt navn og hvor pakken er fra så får jeg den
Sist endret av Hacker; 22. juni 2008 kl. 00:33. Grunn: leif as