Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 14027
Heisann godtfolk!
I oktober filmet vi en svart komediepilot ved navn “CLOWNE”, og vi er nå stolte over å endelig kunne presentere trailer til prosjektet! I og med at vi fortsatt går på videregående, håper vi at dette gir oss en bedre sjanse til å komme inn på filmskole neste år. Som vanlig er vi ute etter tilbakemeldinger

http://i1006.photobucket.com/albums/af182/jardoss/Clowne_zpsa9ae3768.jpg

Se traileren her: http://www.youtube.com/watch?v=WCLg4w2i6Lc

Kjøp billetter til de ENESTE kinovisningene i Oslo: http://www.filmweb.no/film/article1150939.ece

Håper trailern faller i smak! Hjelp oss gjerne med å dele, tweete eller like linken! Vi tar imot all hjelp med åpne armer! Tidligere har vi lagt ut kortfilmene våre og spillefilm-traileren til "EVERYWHEN" (vår forrige film), og har fått mye hjelp her fra forumet. Så håper det kan gjentas!

Clowne handler om en mann som må tilbringe sin sammfunnstjeneste som en klovn. Problemet er at hans sjef, mannen som er ansvarlig for stedene han skal underholde, har misforstått hva en klovn egentlig skal gjøre. Dette fører til at Gary, klovnen, havner i komiske situasjoner og ender opp med å bruke sitt “dophue” av en venn som redning. Ikke før han forelsker seg i en jente som tror kjærligheten kun handler om sex– dukker den forlengst glemte faren hans opp; ikledd et apekostyme.

Inspirert av filmer som The Big Lebowski, Kiss Kiss Bang Bang, og In Bruges, prøver serien å utfordre normene for filmskaping, og gjør noe nytt. Ønsket er å vise det internasjonale markedet at nytenkning kan komme fra Norge, og ikke minst fra ungdommer!

Lik oss på Facebook for ukentlige oppdateringer om prosjektet: www.facebook.com/JARANDandJENS

Det er på dette tidspunkt ikke tilknyttet noen produsent eller produskjonsselskap til piloten. Hvis du jobber i bransjen, ikke vær redd for å ta kontakt!

Gleder meg til å høre hva dere syntes,
Jarand Breian Herdal
Sist endret av Jardoss; 11. februar 2014 kl. 17:42.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Dette så jævlig kult ut! Med tanke på at dere er videregående elever er dette faktisk rimelig sjukt.

Ser at dere har forbedret dere kraftig siden floppen deres med Everywhen, noe som er kjempebra! Husker dere fikk mye kritikk på dårlig engelsk når dere lagde den, men her høres engelsken rimelig flytende ut, og jeg slet med å vite om skuespillerne var norske eller engelske (hva er de?).

Håper dere laster opp serien på youtube, piratbukta eller lignende når den er klar. Har svært lyst å se den, men jeg orker ikke bruke flerfoldige tusen på å ta fly til Oslo for å se en tv-serie. Uansett, etter traileren å dømme ser dette svært lovende ut!
Sist endret av Dongerino; 11. februar 2014 kl. 18:02.
Jezus. Dere går på videregående? Jeg trodde det var en hollywood film jeg så traileren til...

Bra jobbet med andre ord!
Dataingeniør
Zarlach's Avatar
Får man vite hva han er gjort for å komme i fengsel? Kan se for meg at introen til denne filmen starter midt i hans siste forbrytelse der han blir tatt av politiet og sendt i fengsel.
Vanvittig bra trailer, keep it up!
Fantastisk! Skulle gjerne ha kommet med litt konstruktiv kritikk, men jeg klarte rett og slett ikke å finne noe som kunne forbedres her! Bra Jobba gutta!
Virket ekstremt bra!


Litt satt ut av at det blir brukt norske!!! skilter, og så er talen engelsk. Utover dette så er det ekstremt bra gjort!
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Virka egentlig overraskende bra. Trodde først det skulle ikke være noe spesielt, men der tok jeg jo feil. Synd dere bare vil vise den på kino i Oslo dog. Kunne jo lastet opp piloten på youtube ?
Først og fremst, takk for all tilbakemelding! Den har vært overraskende hyggelig Dere på freak er jo tross alt kjent for deres dødsharde ærlighet, haha, så dette kom som noe hyggelig! Vet jo at det faktisk betyr noe.


Sitat av Zarlach Vis innlegg
Får man vite hva han er gjort for å komme i fengsel? Kan se for meg at introen til denne filmen starter midt i hans siste forbrytelse der han blir tatt av politiet og sendt i fengsel.
Vis hele sitatet...
Det gjør man ja, men kommer nok ikke til å spoile! Så kom deg på premieren!
Kan du gjette deg til hva han har gjort?

Sitat av BongRips Vis innlegg
Fantastisk! Skulle gjerne ha kommet med litt konstruktiv kritikk, men jeg klarte rett og slett ikke å finne noe som kunne forbedres her! Bra Jobba gutta!
Vis hele sitatet...
Dette betyr jo veldig mye. Settes stor pris på! Kom historien/plottet frem tydelig? (noe vi jobbet mye med).

Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Virket ekstremt bra!


Litt satt ut av at det blir brukt norske!!! skilter, og så er talen engelsk. Utover dette så er det ekstremt bra gjort!
Vis hele sitatet...
Haha, sant det. Det var et bevisst valg vi gjorde. Vår forrige film EVERYWHEN (http://www.platekompaniet.no/Film.as...?id=AWE5055NBD) kommer ut internasjonalt i flere land på bakgrunn av den engelske talen, så vi håper på samme resultat denne gangen. Hadde vært rått med Amerikansk/Engelsk distributør!

Sitat av Quakecry Vis innlegg
Virka egentlig overraskende bra. Trodde først det skulle ikke være noe spesielt, men der tok jeg jo feil. Synd dere bare vil vise den på kino i Oslo dog. Kunne jo lastet opp piloten på youtube ?
Vis hele sitatet...
Takk du! I og med at dette er en pilot (første episode) viser vi den kun for publisitet og for å skape litt "buzz" rundt produktet. Desverre vil det å legge den ut på internett kanskje skape store problemer for oss hvis vi skal selge den inn som en serie :/ Men hey, den kommer ut på et tidspunkt! Da skal vi være sikre på å fortelle dere alle sammen


Igjen, takk så mye!
-Jarand
Sitat av Jardoss Vis innlegg
I og med at dette er en pilot (første episode) viser vi den kun for publisitet og for å skape litt "buzz" rundt produktet. Desverre vil det å legge den ut på internett kanskje skape store problemer for oss hvis vi skal selge den inn som en serie :/ Men hey, den kommer ut på et tidspunkt! Da skal vi være sikre på å fortelle dere alle sammen
Vis hele sitatet...
Vær forberedt at å selge den inn som serieproduksjon kan bli veldig vanskelig. Dere har mest sannsynlig bedre sjanse på å selge konseptet/manus (og selv det ville være en bragd). Ta kontakt med Netflix! Kan lett se for meg de kunne være interessert.
Dataingeniør
Zarlach's Avatar
Sitat av Jardoss Vis innlegg
Det gjør man ja, men kommer nok ikke til å spoile! Så kom deg på premieren!
Kan du gjette deg til hva han har gjort?
Vis hele sitatet...
Nope, kommer sannsynligvis ikke til å dra til Oslo for å se på en film
Sitat av nikita Vis innlegg
Vær forberedt at å selge den inn som serieproduksjon kan bli veldig vanskelig. Dere har mest sannsynlig bedre sjanse på å selge konseptet/manus (og selv det ville være en bragd). Ta kontakt med Netflix! Kan lett se for meg de kunne være interessert.
Vis hele sitatet...
Absolutt, ingen lett sak det der. Netflix er målet! Ønsk oss lykke til

Sitat av Zarlach Vis innlegg
Nope, kommer sannsynligvis ikke til å dra til Oslo for å se på en film
Vis hele sitatet...
Skjønner det. Skal få den ut, slik at hvor enn du er skal du kunne se den!

-J
Få den ut digitalt på nett så tror jeg dere kan få en god del salg. Utrolig kult, dere har garantert en spennende framtid forran dere. Lykke til!
We got machetes!
Så morro ut !
Sitat av Dos Equis Vis innlegg
Få den ut digitalt på nett så tror jeg dere kan få en god del salg. Utrolig kult, dere har garantert en spennende framtid forran dere. Lykke til!
Vis hele sitatet...
Det er absolutt planen! Takk så mye

Sitat av Junglemafia Vis innlegg
Så morro ut !
Vis hele sitatet...
Setter pris på det!

-Jarand
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Så utrolig innholdsrik og morsom ut! Dere ligger langt over andre filmer fra vidergående skoler vil jeg tro!

Er det lov å spørre om budjsett for morroskyld?
Virker veldig lovende, men imo burde dere holde dere til norsk imo, vet ikke helt hvorfor, men liker ikke måten de prater på.

Sikkert en film jeg kunne ha sett, og tipper den er bedre en det som vanligvis kommer ut av norsk komedie de siste årene (Tomme Tønner, Hjelp vi er Russ, Kill Buljo etc etc)
Sist endret av kimmy9gga; 13. februar 2014 kl. 17:10.
Enormt imponerende redigert. Med tanke på at dere bare går på videregående, ser fremtiden i medieverden lys ut. Effektene og redigeringen i traileren kunne like gjerne kommet fra etablerte folk i bransjen. Hva er budsjettet deres?

Selve handlingen og utførelsen blir vanskelig å dømme utifra en trailer på to minutter. Men for min del var det ikke særlig tiltalende. Finner det keitete at en helnorsk produksjon skal lage et engelsktalende produkt. Dere har god uttalelse, men det skinner fortsatt godt gjennom at det ikke er deres 1.språk.

Trakk ikke på smilebåndet en eneste gang under traileren. Syns de "morsomme" scenene kun virket klønete og platte. Det skal dog sies at jeg har sett mange gode filmer og serier uten at jeg har blitt ekstatisk av traileren i forkant. Så jeg skal definitivt gi den en sjanse skulle den dukke opp.

Lykke til!
Fette sjuukt! Absolutt en framtid, og traileren så perfekt redigert ut! Keep it up.
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Virker veldig lovende, men imo burde dere holde dere til norsk imo, vet ikke helt hvorfor, men liker ikke måten de prater på.
Vis hele sitatet...
Vanligvis hadde jeg vært enig med deg, men akkurat her fungerer det faktisk overraskende bra med engelsk språk. Virkelig bra engelsk/amerikansk aksent. Ofte pleier jeg bare og irritere meg over den norske aksenten og oppmerksomheten blir trekt bort i fra handlingen og mot uttalen, men det var ikke tilfelle her.

Et tips til å forbedre den engelsk-amerikanske aksenten er å forsterke tonefallet enda mer enn dere allerede gjør. Her i Norge går vi ofte fra dyb til en litt høyere tone i slutten av setningen. Den amerikanske engelsk aksenten er helt omvendt, altså fra høy til litt lavere. La merke til i enkelte scener så mangle dette litt.

Ellers så var dette fantastisk (ikke minst i forhold til alderen). Kommer definitivt til så dette hvis den kommer ut på netflix el.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Så utrolig innholdsrik og morsom ut! Dere ligger langt over andre filmer fra vidergående skoler vil jeg tro!

Er det lov å spørre om budjsett for morroskyld?
Vis hele sitatet...
Så hyggelig å høre VI hadde ca NOK 50 000

Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Virker veldig lovende, men imo burde dere holde dere til norsk imo, vet ikke helt hvorfor, men liker ikke måten de prater på.

Sikkert en film jeg kunne ha sett, og tipper den er bedre en det som vanligvis kommer ut av norsk komedie de siste årene (Tomme Tønner, Hjelp vi er Russ, Kill Buljo etc etc)
Vis hele sitatet...
Hm, vel det er alltids verdt å sjkke ut piloten! Overbevist om at det fungerer Og takk for hyggelig ord!

Sitat av SW6 Vis innlegg
Enormt imponerende redigert. Med tanke på at dere bare går på videregående, ser fremtiden i medieverden lys ut. Effektene og redigeringen i traileren kunne like gjerne kommet fra etablerte folk i bransjen. Hva er budsjettet deres?

Selve handlingen og utførelsen blir vanskelig å dømme utifra en trailer på to minutter. Men for min del var det ikke særlig tiltalende. Finner det keitete at en helnorsk produksjon skal lage et engelsktalende produkt. Dere har god uttalelse, men det skinner fortsatt godt gjennom at det ikke er deres 1.språk.

Trakk ikke på smilebåndet en eneste gang under traileren. Syns de "morsomme" scenene kun virket klønete og platte. Det skal dog sies at jeg har sett mange gode filmer og serier uten at jeg har blitt ekstatisk av traileren i forkant. Så jeg skal definitivt gi den en sjanse skulle den dukke opp.

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Takk så mye, betyr mye for oss. Skal ta det med videre til crewet Kjipt at ikke humoren traff helt, men hvis resten virker appellerende, kan det være hele "storyen" vil gjøre en forskjell?

Sitat av Mozzie Vis innlegg
Fette sjuukt! Absolutt en framtid, og traileren så perfekt redigert ut! Keep it up.
Vis hele sitatet...
Thanks!

Sitat av Arcadia Vis innlegg
Vanligvis hadde jeg vært enig med deg, men akkurat her fungerer det faktisk overraskende bra med engelsk språk. Virkelig bra engelsk/amerikansk aksent. Ofte pleier jeg bare og irritere meg over den norske aksenten og oppmerksomheten blir trekt bort i fra handlingen og mot uttalen, men det var ikke tilfelle her.

Et tips til å forbedre den engelsk-amerikanske aksenten er å forsterke tonefallet enda mer enn dere allerede gjør. Her i Norge går vi ofte fra dyb til en litt høyere tone i slutten av setningen. Den amerikanske engelsk aksenten er helt omvendt, altså fra høy til litt lavere. La merke til i enkelte scener så mangle dette litt.

Ellers så var dette fantastisk (ikke minst i forhold til alderen). Kommer definitivt til så dette hvis den kommer ut på netflix el.
Vis hele sitatet...
Dette er utrolig hyggelig sagt, takk så mye! Vi valgte engelsk for å kunne "pitche" serien til internasjonal selskaper, slik at markedet for serien ga oss flere sjanser. Så vi får se! Noterer det du sa om aksenten, absolutt verdt å ta med seg

I'll keep you posted!


Takk igjen,
Jarand
▼ ... noen uker senere ... ▼

CLOWNE by Øyvind95, on Flickr
Den ser meget lovende ut, men engelsken til hovedkarakteren plaget meg.
"Duude, you have to put that rage in a box, you act like a fucking clown" Hmmm. Engelsken plager meg og. Virker litt unaturlig.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Seriøst, dropp engelsken. Jeg vet dere satser på utlandet (større marked, blablabla), men det blir bare så halvveis. Hvorfor ikke slå skikkelig igjennom på norsk før dere eksapnderer? Jeg vet dere er flinke nok til å komme langt i Norge. Ta det ett steg om gangen, dere er helt utrolig unge, uansett.
Frankrikes Solkonge
Jeg likte omtrent alt. Engelsken er forbedret, men kunne selvsagt vært bedre. Uansett, så er det tekniske på plass. Jeg hadde ikke for alt i verden trodd dette var laget av videregåendeelever. Sykt bra!

Er det lov til å spørre om hvilket utstyr dere hadde? Kamera, lys, mikrofoner, etc.
Trådstarter
Sitat av Shitbreak Vis innlegg
Den ser meget lovende ut, men engelsken til hovedkarakteren plaget meg.
Vis hele sitatet...
Sitat av FrittTheBandit Vis innlegg
"Duude, you have to put that rage in a box, you act like a fucking clown" Hmmm. Engelsken plager meg og. Virker litt unaturlig.
Vis hele sitatet...
Sitat av Olympic Vis innlegg
Seriøst, dropp engelsken. Jeg vet dere satser på utlandet (større marked, blablabla), men det blir bare så halvveis. Hvorfor ikke slå skikkelig igjennom på norsk før dere eksapnderer? Jeg vet dere er flinke nok til å komme langt i Norge. Ta det ett steg om gangen, dere er helt utrolig unge, uansett.
Vis hele sitatet...
Skjønner at dere har et problem med engelsken her. Må desverre si meg litt uenig, denne gangen syntes jeg det ligger mer på dialekt enn aksent. Sier dere gir piloten en sjanse, etter premierevisning på Cinemateket hadde ingen en kommentar på engelsken Som er et godt tegn!

Sitat av BaDomTss Vis innlegg
Jeg likte omtrent alt. Engelsken er forbedret, men kunne selvsagt vært bedre. Uansett, så er det tekniske på plass. Jeg hadde ikke for alt i verden trodd dette var laget av videregåendeelever. Sykt bra!

Er det lov til å spørre om hvilket utstyr dere hadde? Kamera, lys, mikrofoner, etc.
Vis hele sitatet...
Takk så mye, la oss håpe det kan gå et sted!
Vi skjøt piloten på RED One og Red Epic, med Røde NTG-2 shotgun mic + Zoom H4n til lyd. Masse masse lys ble brukt, alt fra 250w til 2000w :-)

Takk for gode ord, og takk til alle som kom på visningen! Vi fyllte salen med 200 mennesker med mye latter og godt humør :-)

-Jarand
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Jardoss Vis innlegg
Sier dere gir piloten en sjanse, etter premierevisning på Cinemateket hadde ingen en kommentar på engelsken Som er et godt tegn!
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal vi gidde å betale for å se filmen for å kunne gi dere tilbakemelding på den? Jeg hadde ihvertfall ikke giddet å betale penger for å hjelpe dere. Sleng den ut gratis på Internett, så kan jeg vurdere å se den.

Greia er at de som så den på Cinemateket mest sannsynlig er kompiser og folk som er svært positive til filmen fra før av. Vi på Freak har ingenting med filmen å gjøre, og vi vil både subjektivt og objektivt fortelle hva som er bra og dårlig med filmen, og være 100% ærlig. Folk som står og ser deg i trynet vil neppe det. Det er svært viktig å få sånne tilbakemeldinger når man holder på med noe kreativt, ellers blir man sittende fast i en falsk verden der man tror at man er bedre enn man er.

Så over traileren igjen nå, og jeg har skiftet mening om engelsken. De andre her har definitivt rett, man hører absolutt at folkene ikke er engelske og det er svært kleint. Serien har et kult konsept, men dere har tatt dere vann over hodet med språket. Jeg tror faktisk at dere veldig enkelt kunne fått denne på TV om dere hadde hatt norsk språk på den, og det er vel dit dere satser.
Sist endret av Dongerino; 12. mars 2014 kl. 16:43.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
Ville bare informere om at HELE første episode nå er sluppet på Vimeo!

Ta en titt: https://vimeo.com/99476341

Kunne en episode 2 vært interessant? :-)
Spent på å høre hva dere syntes!
-Jarand