Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2438
Hei freaks.

Fikk nettopp iPhone 5 av jobben for å bruke som jobb / privat telefon.
Lurte da på om det var noen har som har forslag til noen koslige / nyttige apps man kan laste ned. (Helst Gratis)

Kom gjerne med en liten "beskrivelse" av hvorfor den appen er god.

Enda et spørsmål: Hvordan får man "smiley's" i meldinger? Er det en app man må laste ned der også?


Takker og bukker.
Nyhetsapp:

NRK.no-appen. - Knallbra og oversiktlig nyhetsapp med nett-TV i samme appen. (Gratis)

Underholdning:

YouTube - Trenger nok ingen forklaring. (Gratis)

NetFlix - App for streaming av filmer og TV-serier. Appen er gratis, men krever at du har abonnement fra før som koster 79,-/mnd.

Spill:

Hexagon - Rimelig vanskelig, men knallbra spill, litt vanskelig å forklare (7,-)

Verktøy:

Posten Sporing - Sporingsapp fra Posten (Gratis)


Vil du ha emoticons laster du ned en gratis emoji-app og følger instruksjonene.
Du trenger ikke å kjøpe en som koster penger, da de så vidt jeg vet ikke har noen forskjellige emoticons.
Sist endret av Tryllestav; 11. januar 2013 kl. 09:11.
Takk Tryllestav

Men Emoji-app syns jeg ikke fungerer så bra. Alle jeg har prøvd nå er en app ved siden av som man må velge smiley så trykke send, send som sms også får man sms også må man begynne å skrive sms'en.

Syns dette ble for tungvindt egentlig :P Får vell sette sammen smiley's som i gamle dager da :P
Velg innstillinger/generelt/tastatur og velg emoji. Du skifter mellom tastaturet ved å trykke på globus-tegnet når tastaturet popper opp på skjermen ved skriving.
Takk Takk DonTomaso

Er ikke bare bare å gå ifra S3 (eller android i det hele tatt) til iPhone 5 akkurat
foto apps:
Diptic
Instagram
Snapseed
Vintique
Photo Mage
8mm (Filme med retro kamera)

Bakgrunner til telefonen:
Wallpapers HD (Uendelig mange wallpapers)

Musikk:
Shazam (gjennkjenne låter på radio etc)
Spotify
Ringtones (Ringetoner man kan laste ned)

Sosiale apps:
WhatsApp (Sende meldinger gratis)
Skype
Voxer (Sende lydmeldinger)
Snapchat

Video:
Netflix
Wimp (5 videklipp blir lagt ut hver dag)
Twitch (Streaming av folk som gamer, CS, Quake, starcraft etc etc)


Ellers må du huske å aktivere imessage og facetime.
Så får du ringe med video å sende meldinger gratis til alle vennene dine som har iphone
Sist endret av t33zr; 11. januar 2013 kl. 09:46.
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Takk Takk DonTomaso

Er ikke bare bare å gå ifra S3 (eller android i det hele tatt) til iPhone 5 akkurat
Vis hele sitatet...
Gikk selv fra S3 til iPhone 5, og synes det var overraskende lett å sett seg inn i telefonen i forhold til forventningene jeg hadde. Utrolig enkelt grensesnitt!