Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1050
jeg bruker nettet til naboen,det jeg lurer på: er det lett for folk med "vanlige" kunskaper å se at de har en snylter på linja si ? å er det isåfall mulig å finne frem til meg å pc min ? jeg bruker kun linja til nedlasting. bruker den bevist ikke til noe priv som facebook osv..
De kan gå inn i routerens konfigurasjon og se at de har en ekstra IP-adresse koblet til, men de vil ikke kunne vite hvem den tilhører, så vidt datamaskinnavnet ditt ikke er noe avslørende, som f.eks. "Dittnavn-PC".
  • En vanlig bruker merker neppe noen ting utover at det kanskje går litt tregere å bruke internett.
  • En litt teknisk bruker kan se på lista over DHCP-klienter på ruteren sin og se at det er noen ekstra der.
  • En veldig teknisk bruker kan ha en retningsbestemt antenne og se hvilken retning du er fra han.

Edit: Dersom nettet ikke er kryptert bør du være oppmerksom på at alt du gjør på nettet kan overvåkes veldig lett så lenge du ikke bruker SSL-tikoblig (https).
Sist endret av froskenfredrik; 17. november 2010 kl. 17:03.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Har de ikke passord(eller default på router) så er de sikkert så dumme at de ikke klarer å logge inn på routeren engang, derfor kan de ikke vite at du er koblet til på nettet.

Husk å skru av deling av filer lokalt på nettet osv, slik at de ikke ser deg i Windows, på det lokale nettet.
takk for info. er det en enkel måte jeg kan gjøre meg "usynlig" på ? jeg er ikke veldig pc kyndig
Som nevnt av meg og andre over: Bruk ssl og https så mye som mulig. I tillegg bør du sørge for at maskinen din ikke har et navn som lett kan linkes til deg.
Deaktiver nettverks delign og slikt i windows, og navn som ikke avslører deg. Kall PCn din gate navn + nummer på dem du bruker nettet til xD