Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 945
Hei, har en Imac som jeg gjorde en oppdatering på for lenge siden. Etter den oppdateringen vil den ikke gå lengre enn "velg bruker" før jeg kommer inn på pcn. Leste at det var noe feil med den oppdateringen.

Husker ikke når dette var, Imacen har bare stått i gangen i lang tid siden jeg bruker windows til vanlig.

Har noen et OS å anbefale?

Legg gjerne med link

- Takk
Ubuntu er et veldig fint os, som ikke minst er gratis.
Mange er dog ganske forhåndsdømmende til linux, men her her mulighetene mange.
www.ubuntu.no
Du kan vel bare legge in OSX på nytt? Bruk disken som fulgte med maskinen eller kjøp en Snow Leopard-disk til 295,-.
Sitat av froskenfredrik Vis innlegg
Du kan vel bare legge in OSX på nytt? Bruk disken som fulgte med maskinen eller kjøp en Snow Leopard-disk til 295,-.
Vis hele sitatet...
Jeg kjøpte Imac"20 av en kompis for 1400 kr, fungrerte helt fint da. Han var desperat etter penger, så 1400 kr slo jeg til med engang. følgte desverre ikke med noe cd :/ han har flytta.


Hvis jeg kjøper Snow leopard. Fungerer det fint igjen da?
Hvorfor er OS til mac så billige i forhold til Windows?
Snow Leopard (OSX 10.6) får du kjøpt hos Apple Store eller i en butikk som selger Mac.

Prisen på 269,- krever egentlig at du har Leopard, men det er kun en moralsk begrensning. Ingen som sjekker det.

Men om dette er en gamel 20" iMac tipper jeg det er PowerPC og ikke Intel-prosessor. Da kan du ikke bruke nyere OS enn Leopard (OSX 10.5). Det finner du sikkert på en eller annen torrentside.
Operativsystem
Mac OS X 10,5 Leopard

What to do?? Vil fortsatt ha mac, ikke noe ubuntu.
Sist endret av StianHH; 28. september 2010 kl. 14:29. Grunn: .
Ta en titt på system info og se hva slags CPU du har i maskinen.
Det jeg ikke får sjekket ;/ Den bruker kanskje 30 min til å komme seg til "velg bruker"
Hvis jeg trykker på navnet mitt, bruker den 15 min, så rebooter den.

Regner med det er likt med denne: http://prisguide.hardware.no/produkt/105723/detaljer
Isåfall burde det være null problem å installere Snow Leopard eller Leopard på nytt, hvis du ikke er for høy på moralen kan du godt laste ned en torrent med installasjonsCDen, deretter brenne den ut og installere.
Hvis den har det designet skal det funke fint med Snow Leopard enten du laster ned eller kjøper det. Popp i plata og hold inne C under oppstarten.
Takk for hjelpen! Skal se om jeg finner en torrent
Det skal vel sies når man snakker om torrenter og moralske begrensninger, så har jeg hørt at det er lovlig hvis du selv eier en kopi av disk, spill film etc. Slik at hvis jeg f. eks laster ned plata Aldri solgt en løgn, og allerede eier den, har jeg lov å laste ned fra internett. Er dette bare en myte, eller er det slik?

(Så nå at det ble litt kronglete, men dere smarte folk skjønner det vel..)