Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 850
Hei, jeg lasta ned et program igår, dessverre funka det ikke, og jeg antok da at det var et slags virus, så jeg scanna igjennom med Malwarebytes, og den fant 5 filer som var infiserte, jeg sletta alle 5, jeg husker dog at 2 av dem hadde noe med 'registry' å gjøre, og såvidt jeg vet er ikke det noe man vil tukle borti med.

Men uansett, da jeg trykka på slett, så ville malwarebytes reboota maskina, men da jeg kom tilbake igjen, så var det en error på skjermen min.

'Run-time error 372'

Failed to load control 'vbalGrid' from vbalsgrid6.ocx. Your version of vbalsgrid6.ocx may be outdated. Make sure you are using the version of the control that was provided with your application.

Jeg googla den der, men av en eller annen grunn så funker ikke copypaste heller, men den er iallefall øverst om man googler run-time error 372.

Det sto noe om at man skulle søke gjennom pcen etter en viss fil, men jeg får ikke gjort noe som har med windows å gjøre, windowstasten funker ikke, oppgavebaren er borte, ctrl+r funker ikke, ctrl+alt+del funker dog, men jeg får ikke gjort noe derfra.


Jeg tror malwarebytes fucka opp noe, men jeg er neimen ikke sikker.

Kan også nevne at lyden min er helt borte også..

Takk for all hjelp
Åpne oppgavebehandling og starte explorer.exe der, da burde taskbaren din komme tilbake.
Vil tro det Mcmak sier vil fungere. Altså ctrl+alt+del -> file -> ny prosess, explorer.exe
Tips: For å slippe å få opp en ekstra meny å klikke seg gjennom kan man komme rett til Oppgavebehandlig ved å taste kombinasjonen ctrl+shift+esc.
Om de forgje tips ikke funker, last ned CCleaner eller google etter registry fix (ikke blindt last ned noe, mye spamware ute å går). Iallefall i CCleaner kan du søke etter og reparere feil i registry. Lykke til
Vil anbelfale deg å kjøre et søk fra programmet Spybot. Dette programmet vil søke gjennom hele registeret ditt for å finne virus og forbedre feil. I beste fall vil det få datamaskinen din til å yte bedre i tillegg
Sitat av Mcmak Vis innlegg
Åpne oppgavebehandling og starte explorer.exe der, da burde taskbaren din komme tilbake.
Vis hele sitatet...
Dette fungerer ikke, det eneste som skjer er at 'mine dokumenter' popper opp, takk uansett.

Sitat av haralds
Om de forgje tips ikke funker, last ned CCleaner eller goggle etter registry fix (ikke blindt last ned noe, mye spamware ute å går). Iallefall i CCleaer kan du søke etter og reparere feil i registrte. Lykke til
Vis hele sitatet...
Skal prøve dette nå, takk=)

Sitat av CummingFox
Vil anbefale deg å kjøre et søk fra programmet Spybot. Dette programmet vil søke gjennom hele registeret ditt for å finne virus og forbedre feil. I beste fall vil det få datamaskinen din til å yte bedre i tillegg
Vis hele sitatet...
Har allerede prøvd dette, men kan kjøre igjennom en gang til.

Lyden min er som sagt også borte, så det er nok litt mer alvorlig enn at oppgavebaren er borte:/
Sist endret av Pappagutten; 26. mars 2010 kl. 16:59. Grunn: asww
Boot maskina på en windows cd. Kjør reperasjon og evt "chkdsk /R /F" - da vil du legge inn systemfiler på nytt.
Sette den tilbake til en dato da det fungerte.
Dette kan du gjøre uten oppgavebaren.

Ctrl+alt+del
Fil ny oppgave(kjør)
Skriv inn.

Xp.
%systemroot%\system32\restore\rstrui.exe

Vista.
%systemroot%\system32\rstrui.exe

Mulig løsing 2.
Boot trykk F8 flere ganger,velg sikkerhetmodus.
Her vil nok oppgavebaren virke så lenge ikke "explorer.exe" ikke er slettet.
Kontrolpanel->brukerkontoer->opprett ny bruker.
Loggg deg på den ny bruker og se om det virker.
Sitat av snippsat Vis innlegg
Sette den tilbake til en dato da det fungerte.
Dette kan du gjøre uten oppgavebaren.

Ctrl+alt+del
Fil ny oppgave(kjør)
Skriv inn.

Xp.
%systemroot%\system32\restore\rstrui.exe

Vista.
%systemroot%\system32\rstrui.exe

Mulig løsing 2.
Boot trykk F8 flere ganger,velg sikkerhetmodus.
Her vil nok oppgavebaren virke så lenge ikke "explorer.exe" ikke er slettet.
Kontrolpanel->brukerkontoer->opprett ny bruker.
Loggg deg på den ny bruker og se om det virker.
Vis hele sitatet...

Hei, takk for hjelpen, dog får jeg denne beskjeden: 'Systemoppretting kan ikke beskytte datamaskinen. Start datamaskinen på nytt, og start deretter systemoppretting på nytt.'

Har reboota flere ganger, men det fungerere fortsatt ikke.