Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 970
Er det noen som kan svare meg på dette?
Har administrator noen form for taushetsplikt?
har de lov til å gi ut info til en annen bruker på et forum?
Tviler sterkt på det. For at noen skal få hente ut informasjon, må det vel være politiet som kommer med rettsordre om å få hentet ut informasjon om en spesifikk bruker
Sist endret av Dimergon; 5. oktober 2009 kl. 22:33.
Det står i vilkårene du fikk da du registrerte deg.
-mvh meg.
Trådstarter
11 0
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Tviler sterkt på det. For at noen skal få hente ut informasjon, må det vel være politiet som kommer med rettsordre om å få hentet ut informasjon om en spesifikk bruker
Vis hele sitatet...
Ja ville jo tro det? men må være helt sikker.

Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Det står i vilkårene du fikk da du registrerte deg.
-mvh meg.
Vis hele sitatet...
fant ikke ut så mye men.
Sist endret av feffe; 5. oktober 2009 kl. 22:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Adminene har vel lov til å gjøre tilnærmet det meste? Jeg tror ikke de kan se så my bortsett fra den fine IP-knappen da :P

men ikke skyt meg om jeg tar feil.
Mener at slashdot skrev en del om dette på wip. Skal se om jeg finner det igjen.
Når dette er blitt tatt opp tidligere er det blitt gjort helt klart at dersom politiet kommer med berettigede krav vil rette vedkommende levere ut alt som er ønsket. Tviler på at noen vil gjøre seg kriminelle for å beskytte random forumbrukere.

Samtidig har de ikke mer på deg enn det du selv oppgir samt ip-adresse. Dermed må ISP også kobles inn for å finne ut hvem du er.

Men ikke skriv ting her som beviselig gjør deg kriminell. Det vil si at triprapporter o.l. ikke er noe å bekymre seg for (hvordan skal det bevises at du ikke bare skryter det på deg?), men du bør kanskje ikke fortelle i detalj om hvor mye du tjente på dealing av det og det da og da.
Trådstarter
11 0
Sitat av froskenfredrik Vis innlegg
Når dette er blitt tatt opp tidligere er det blitt gjort helt klart at dersom politiet kommer med berettigede krav vil rette vedkommende levere ut alt som er ønsket. Tviler på at noen vil gjøre seg kriminelle for å beskytte random forumbrukere.

Samtidig har de ikke mer på deg enn det du selv oppgir samt ip-adresse. Dermed må ISP også kobles inn for å finne ut hvem du er.

Men ikke skriv ting her som beviselig gjør deg kriminell. Det vil si at triprapporter o.l. ikke er noe å bekymre seg for (hvordan skal det bevises at du ikke bare skryter det på deg?), men du bør kanskje ikke fortelle i detalj om hvor mye du tjente på dealing av det og det da og da.
Vis hele sitatet...
hehe Er ikke så ille da.. uten å gå inn i detalj i saken men det som er at en som er admin i et forum som har delt ut info som mail adr osv til en annen bruker. er dette jeg har reagert på.

Sitat av NitroFis Vis innlegg
Mener at slashdot skrev en del om dette på wip. Skal se om jeg finner det igjen.
Vis hele sitatet...
takk skal du ha.

Sitat av sky_king Vis innlegg
Adminene har vel lov til å gjøre tilnærmet det meste? Jeg tror ikke de kan se så my bortsett fra den fine IP-knappen da :P

men ikke skyt meg om jeg tar feil.
Vis hele sitatet...
nei det skal du ikke være redd for hehe
Sist endret av feffe; 5. oktober 2009 kl. 23:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Admin har ingenting de skulle ha sagt når det kommer til politiet og opplysninger
Men teoretisk diskusjon er jo selvsagt lov i tråd med ytringsfriheten, var vel på roguesci at mange av postene starter med "Last night i dreamt that..."
Trådstarter
11 0
ok.. tusen takk for svar..
Folkens, spørsmålet er om administrator generelt har taushetsplikt, ikke taushetsrett!

Sitat av feffe Vis innlegg
Er det noen som kan svare meg på dette?
Har administrator noen form for taushetsplikt?
har de lov til å gi ut info til en annen bruker på et forum?
Vis hele sitatet...
Nei, administratorer har ingen taushetsplikt, med mindre de forpliktet til seg noe i det du signet opp på forumet og ga ut email-adressen din.
Trådstarter
11 0
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Folkens, spørsmålet er om administrator generelt har taushetsplikt, ikke taushetsrett!


Nei, administratorer har ingen taushetsplikt, med mindre de forpliktet til seg noe i det du signet opp på forumet og ga ut email-adressen din.
Vis hele sitatet...
Endelig. takk skal du ha.