Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3782
Har i det siste vurdert om jeg skal satse innen underholdningsbransjen og lurer på om folk her har noe erfaring med det?

Tenker spesifikt innen humor eller noe sånt da som manusforfatter eller komiker, hva som helst egentlig. Ser gøy ut å drive med å skrive tv-serier, lage podcast osv..

Noen som har noe råd angående hva jeg burde gjøre for å oppnå dette? Og evt. hvor risky det er å satse på noe sånt? Har hørt at flere i humor-norge har gått tekst på Westerdahls (Høyskolen i Kristiania), og tenkte kanskje dette kunne vært en start? Jeg har studiekompetanse fra vgs men ikke noe annet.

På forhånd takk for svar.
Du kan ha mye igjen for relevant utdanning, men det er totalt bortkastet om du ikke er genuint talentfull. Hvis du kun er ute etter kreative jobber innen bransjen, så burde du vite allerede nå om du har noe å bygge videre på. Det er forøvrig ikke noe mer risky enn at du taper studielån til en feit skoleavgift og 3 år av livet ditt, men det burde være mer enn nok dersom du drømmer om å være en du ikke er.
Sitat av subscribe Vis innlegg
Du kan ha mye igjen for relevant utdanning, men det er totalt bortkastet om du ikke er genuint talentfull. Hvis du kun er ute etter kreative jobber innen bransjen, så burde du vite allerede nå om du har noe å bygge videre på. Det er forøvrig ikke noe mer risky enn at du taper studielån til en feit skoleavgift og 3 år av livet ditt, men det burde være mer enn nok dersom du drømmer om å være en du ikke er.
Vis hele sitatet...
Er veldig klar over at talent er viktig i denne bransjen, og det er jo ikke alltid like lett å evaluere seg selv innen noe som krever et publikum for å vite om man er god, men jeg tror personlig at jeg har "skillsettet" for å kunne bli god.

Spørsmålet var vel mer om den utdanningen er det lureste valget for å lykkes innen denne bransjen. Vet jo at det går an å starte selv uten utdanning, vet også at det finnes andre utdanninger, men vet ikke hva som er lurest.
Som @subscribe

Underholdningsbransjen er ellers nede for telling pga pandemien. Noe vi bare har sett starten på. Spåkula mi sier den aldri kommer til å bli det samme. Bransjen har utover 2000-tallet hatt en vekst som ikke er bærekraftig. Derfor slår dette ekstra hardt ut det har også vært mye ressurser fra private bedrifter som jar finansiert gildet form av eventer o.l. Det har nesten vært en liten jappefest... Tenk deg godt om. Jeg kjenner bransjen, bare ikke spesifikt den delen du kanskje sikter til.
Sist endret av Dough; 12. september 2020 kl. 06:10.
Sitat av Dough Vis innlegg
Som @subscribe

Underholdningsbransjen er ellers nede for telling pga pandemien. Noe vi bare har sett starten på. Spåkula mi sier den aldri kommer til å bli det samme. Bransjen har utover 2000-tallet hatt en vekst som ikke er bærekraftig. Derfor slår dette ekstra hardt ut det har også vært mye ressurser fra private bedrifter som jar finansiert gildet form av eventer o.l. Det har nesten vært en liten jappefest... Tenk deg godt om. Jeg kjenner bransjen, bare ikke spesifikt den delen du kanskje sikter til.
Vis hele sitatet...
Hvilken del av bransjen kjenner du? Høres interessant ut.