Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2854
Anonym bruker
"Utstø Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen tidligere jobbsøkende som har hatt suksess med jobbsøking etter de tok det?

Vurderer å ta det men det koster jo litt..

Vært søkende siden 2019, spurt rundt og søkt nærmest overalt. Fikk etterhvert en 20% stilling i butikk, men det er jo ikke akkurat så mye..
Om du er i noen ordning med nav så vil de dekke truckfører bevis om arbeidsgiver sier at beviset er det som må til for å få jobb.

Jeg bare fikk med et enkelt skriv når jeg hadde jobbintervju og vipps så fikk jeg gratis truckfører bevis
Du kan også ta truckfører beviset gjennom NAV uten å ha fått jobb først. Hvis de prøver å tvinge deg på jobbsøkerkurs for andre gang f.eks, så si at du ikke får noe ut av det da du kan å søke jobb, og søker aktivt. Presiser at problemet er at du mangler kompetansen som gir deg et ekstra fortrinn i en del jobber. Spør hvor mye de betaler per hode i ett jobbsøkerkurs. Bruk google og finn ett sted hvor de tilbyr truckfører beviset til en tilsvarende, eller lavere pris. På denne måten har de ingen argumenter for å nekte deg. Dette veit jeg fungerer.

Det er dessverre vanskelig å få jobb på grunn av at vi har noen få faste stillinger(nesten ingen) utlyst og mange bemanningsbyrå, med et lass av arbeidssøkere. Også har vi fått corona oppå det igjen. Men det er absolutt ikke umulig. Nesten ingen arbeidsgivere tar inn noen uten erfaring. Er nok lurt å belage seg på å starte med et bemanningsbyrå for å komme inn i arbeidslivet.

Lykke til!
Psykedelisk bakverk
Ja, det har veldig mye å si. Når jeg har søkt diverse jobber ved siden av studie har vell rundt 90% av søkte stillinger ført til jobbtilbud. Dette er alle jobber som krever trucksertifikat, og er snakk om gjennom bemanningsbyråer i Oslo. Til tross for krav om trucksertifikat, er det bare i halvparten av stillingene jobben faktisk innebar å kjøre truck.
Sist endret av FlyvendeVaffel; 30. juni 2020 kl. 15:18.
Kommer veldig an på hvor du bor. Bor du i en by spesielt Oslo er det mye lettere å få jobb som truckfører. Men hvis du bor på et lite tettsted bare er det jo vanskeligere.

Finnes det jobber rundt deg eller i nærheten hvor man trenger truckførerkurs? Noen laget eller transitsentraler hvor du evt kunne jobbe.

Jeg jobbet som truckfører i Oslo og da hadde jeg 220kr timen. Og mulighet til å jobbe så mye overtid jeg orka.
Men d gikk ikke så bra, Høy lønn + meg + Oslo = katastrofe
Nesten umulig å få truck/lagerjobb nå uten erfaring pga korona, sats heller på helsefagarbeid - garantert jobb som mann.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Alle jeg kjenner som tok det fikk kjapt jobb etter det, før det null napp
Kommer an på om du ser ut å virker som en oppriktig pliktoppfyllende person.

Hvis det er gjennom nav kan du kanskje spørre om 1mnd praksis gjennom nav og den arbeidsgiveren. Alle sjefer vil ha god arbeidskraft og slippe og betale for det. Bare pass på at du har en avtale på at etter 1mnd så skal du få fast jobb. Pass på at du blir lovet stilling der. Det er mange arbeidsgivere som utnytter seg av dette. De sier ja til 3mnd praksis. Og når tiden er over sier sjefen nei vi har ikke No jobb, så har du jobba nesten gratis for han i 1-3mnd. Enhver arbeidsgiver som ønsker arbeidskraft sier ja til dette.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva med å få nav til og sponse et sikkerhetskurs for og komme deg offshore ? Så søker du jobb hos bemanningsbyrå og reiser rundt på plattformer med 2-4 rotasjon eller mindre om du orker og jobbe mye.
Søkes etter malere hele tiden f.eks. hvem som helst kan gå rundt med en bøtte og en pensel..
Anonym bruker
"Utstø Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva med å få nav til og sponse et sikkerhetskurs for og komme deg offshore ? Så søker du jobb hos bemanningsbyrå og reiser rundt på plattformer med 2-4 rotasjon eller mindre om du orker og jobbe mye.
Søkes etter malere hele tiden f.eks. hvem som helst kan gå rundt med en bøtte og en pensel..
Vis hele sitatet...
Hvor "lett" er dette i praksis? bare å be om et sikkerhetskurs også er det lett å få en malerjobb offshore?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Søkes etter malere hele tiden f.eks. hvem som helst kan gå rundt med en bøtte og en pensel..
Vis hele sitatet...
LOL du har vært mye offshore? Vil vel anslå at over 90% av malinga foregår på steder som kun er tilgjengelig i klatre/arbeidssele. Derfor må di også regne med fallsikringskurs. Være redd for høyder er ikke noe tema. Legg til at alt beveger seg med Nordsjøen under der så er ikke dette en jobb for majoriteten.
Sist endret av Dough; 1. juli 2020 kl. 00:12.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvor "lett" er dette i praksis? bare å be om et sikkerhetskurs også er det lett å få en malerjobb offshore?
Vis hele sitatet...
Ikke lett i det hele tatt. Spesielt ikke nå. Jobber selv i oljenransjen og det kjempes hardt for å beholde arbeidsplasser. Allerede vært store lønnskutt blant alle ansatte i enkelte oljeselskaper. Tviler sterkt at du bare kan ta sikkerhetskurset og få jobb uten erfaring akuratt nå desverre. Du må nok også ha en del andre kurs/sertifikater, slik som stroppekurs, VHF, muligens liv og mob båt fører også.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jobbet offshore i 13 år Dough 94,5% av all sandblåsing og maling foregår på stillas eller nede fra dørk. Er det noe spesielt som krever fallsikring eller klatring blir det satt et arbeidslag der de har fallsikringskurs eller et tilkomst teknikk lag blir satt på saken og klatrer opp og fikser det.

Blir titt og ofte kjørt på med fallsikringskurs og pbb kurs i puljer om et rotasjonslag mangler det.
Vi fikk selv både pbb kurs og fallsikrinings kurs av firmaet som vi var innleid hos på en tur.

Mange plattformer som står fast på bunnen så du merker ikke sjøgang, kan gynge godt om du er ombord på en flyter men. og det er heller ikke mange turene jeg har jobbet med grating i dørk og syn ned til havet, jobber heller inne i innebygde stillas dekket med monarflex for og holde kontroll på vær og klima.
Finnes malere med kjøpte fagbrev som selv forteller de har betalt folk for og gjøre opp fagbrevet for dem som aldri har tatt i en blåseslange eller sprøytepistol, så det er ikke vanskelig og komme seg ut da en del bemanningsbyrå sender ut alt som krabber og går bare de har kurs og papirer i orden
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
icoldman : er det noe som det ikke er å få i nok folk av så er det malere og isolatører.
Men isolasjon bør man kanskje vite litt bedre hva man holder på med enn om man trasker rundt med en bøtte og en pensel. xD 3 stk jeg kjenner som alle hadde tur få dager etter fullført sikkerhetskurs rett før Norge gikk i shutdown. Har selv jobbet 2-1 - 2-2 i bemanningsselskap de siste 3 årene pga mangel på folk.

De som leier inn gjør heller det enn og ha for mye eget personell og faste folk på lønningslisten i ISO fagene.
Anonym bruker
"Utstø Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Skal ta truckførerbevis via nav! Har snakka med dem idag.

Håper det gir flere postivie resulatater, har fått avslag hos McDonalds tilogmed liksom
Uansett hvordan det finansieres, truckerfører bevis er VELDIG greit å ha med på CVen
Sist endret av Tubot; 3. juli 2020 kl. 00:47.